اخبار شرکت ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

پیشکسوت شرکت سهامی فرش ایران

استاد غلامعباس شریعتمداری درگذشت

متاسفانه استاد غلامعباس شریعتمداری از پیشکسوتان شرکت سهامی فرش ایران و از فعالان حوزه طرح و نقش کرمان ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ بر اثر عارضه قلبی درگذشت. شرکت سهامی فرش ایران ضایعه درگذشت این استاد گرانقدر را تسلیت می‌گوید.

استاد غلامعباس شریعتمداری فرزند علی، در سال ۱۳۳۱ در کرمان متولد شد. ایشان از فعالان و اساتید صاحب سبک در هنر طراحی فرش کرمان بود. وی تحصیلات خود را تا مقطع کاردانی در رشته مدیریت ادامه داد و پس از آن به علت علاقه وافر به هنر فرش دستباف و طراحی آن، به شناخت این حوزه و هنر طراحی فرش پرداخت. سرانجام این فعالیت‌ها منجر به این شد که ایشان پس از مدتی به استخدام شرکت سهامی فرش ایران در آمد.

بخشی از فعالیت حرفه‌ای غلامعباس شریعتمداری  از سال ۱۳۶۴ در اداره فرش دستباف شهرکرد در استان چهارمحال بختیاری به عنوان رییس شعبه بود. وی در سال ۱۳۶۷ در شعبه سیستان و بلوچستان همکاری خود را با شرکت سهامی فرش ایران ادامه داد. در این دوره بود که ایشان به رنگ، نقش و طرح‌های بومی سیستان و بلوچستان آشنایی پیدا کرده و پس از سختی‌ و دغدغه‌های بسیار موفق به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرش در این استان به همراه قالی‌بافان عزیز و زحمتکش شد که با پیشرفت و استقبال زیادی روبه رو شد.

استاد شریعتمداری در سال ۱۳۷۴ به استان کرمان شعبه شهرستان رفسنجان منتقل شد و درآن جا ادامه فعالیت حرفه ای خود را دنبال کرد. در سال ۱۳۷۶ به سمت رییس شعبه کرمان  شرکت سهامی فرش ایران منصوب شد و در این دوره توانست به هنر طراحی فرش کرمان مسلط شود و طرح‌های ماهرانه و خلاقانه زيادی را در حوزه فرش کرمان خلق کند که برخی از این آثار، نزد خانواده ایشان نگهداری می‌شود.

استاد شریعتمداری نهایتاً پس از سال‌ها خدمت هنرمندانه در شرکت سهامی فرش ایران در دی‌ماه سال ۱۳۸۲ به افتخار بازنشستگی نائل آمد. استاد پس از بازنشستگی دست از فعالیت در حوزه فرش کرمان نکشید و در انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف استان کرمان مشغول به کار شد و توانست ضمن طراحی‌های فوق‌العاده، هنر ارزشمند طراحی فرش را به علاقه‌مندان و دانشجویان زیادی آموزش دهد. ایشان همچنین در زمان فعالیت در انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف استان کرمان در برگزاری مسابقات ملی طرح و نقشه فرش به عنوان برگزار کننده و داور حضور فعال و موثری داشت.

متأسفانه استاد غلامعباس شریعتمداری در ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ در سن ۶۷ سالگی به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد. مجموعه شرکت سهامی فرش ایران ضایعه درگذشت این استاد گرانقدر را خدمت خانواده محترمشان و همکاران این شرکت و همچنین طراحان و فعلان فرش دستباف تسلیت عرض می‌کند و برای آن فقید سعید از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه مسئلت می‌کند.

روحشان شاد و قرین رحمت باد


استاد غلامعباس شریعتمداری

استاد غلامعباس شریعتمداری در آیین پایانی دومین مسابقه ملی طرح و نقشه فرش دستباف ایران | موزه فرش ایران | تهران| اسفند ۱۳۹۲

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *