اخبار شرکت ۸ بهمن ۱۳۹۸

پیشکسوت شرکت سهامی فرش ایران

استاد احمد ستاری درگذشت

با کمال تاسف استاد احمد ستاری از پیشکسوتان شرکت سهامی فرش ایران روز دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ به دیار باقی شتافت. شرکت سهامی فرش ایران درگذشت این استاد گرانقدر را به جامعه فرش و خانواده ایشان تسلیت می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران، استاد احمد ستاری، هنرمند نامدار رنگرزی فرش در کاشان در سن ۷۲ سالگی دار فانی را وداع گفت. استاد ستاری همکاری خود را به عنوان استاد رنگرزی از سال ۱۳۵۴ با شرکت سهامی فرش ایران آغاز کرد که در شعبه‌های گلپایگان و کاشان شرکت سال‌ها مشغول فعالیت بود.

او که در رنگرزی گیاهی مهارتی ویژه داشت، از اعضای هیئت موسس انجمن علمی فرش ایران بود و افزون بر رنگرزی حرفه‌ای، سال‌ها فنون این رشته را در دانشگاه به دانشجویان رشته فرش تدریس می‌کرد. خانواده رنگرز ستاری از عهد قاجار تاکنون به این هنر مشغول می‌باشند. نیای بزرگ این خاندان استاد ستار رنگرز بود که ایشان صاحب دو فرزند به نام‌های محمد صادق و جواد بودند. هر دو فرزند استاد ستار رنگرز، از رنگرزان بنام عصر خود بوند که استاد احمد ستاری فرزند محمد صادق راه پدر و خاندان خود را در رنگرزی ادامه داد.

شرکت سهامی فرش ایران ضمن ابراز تألم و تأثر از فقدان این هنرمند پیشکسوت این ضایعه را به جامعه فرش کشور و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و از خدای مهربان شادی روح آن زنده یاد را آرزومند است.

گفتنی است مجلس ترحیم زنده یاد استاد ستاری سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ در حسینه حضرت ابوالفضل (ع) شهر کاشان از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۰۰ برگزار خواهد شد.


روحش شاد و یادش گرامی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *