اخبار شرکت ۶ مهر ۱۳۹۹

پس از گذشت پانزده سال

راه اندازی دوباره کارگاه رنگرزی گیاهی شعبه زابل

کارگاه رنگرزی گیاهی شعبه زابل با سرمایه ۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و ظرفیت تولیدی ماهیانه ۱۵۰۰ کیلو نخ در روستای فتح‌اله شهر زابل آغاز به کار کرد. این کارگاه دارای دو سالن مجزای رنگرزی و یک سالن خشک‌کن است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران، این شرکت در ابتدای دهه سوم فعالیتش برآن شد تا مواد اولیه مورد نیاز تولیداتش را خود تهیه کند از این رو مجموعه کارخانجات کرج را در سال ۱۳۳۳ خورشیدی راه‌اندازی کرد. این دیدگاه در سالیان فعالیت شرکت بسان خط مشی شرکت همچنان پابرجا است، به گونه‌ای که برای گسترش تهیه مواد اولیه ویژه و متناسب با تولیدات هر منطقه؛ ساخت و تجهیز کارگاه‌‌های رنگرزی در شعب منتخب در دستور کار قرار گرفت.

شعبه زابل که در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز به کار کرده است مواد اولیه مورد نیازش را از شعبه کرمان تهیه می‌کرد. پس از رونق و شکوفایی شعبه زابل دفتر مرکزی شرکت برآن شد تا این شعبه در زمینه رنگرزی خودکفا شده و رنگرزی مواد اولیه را انجام دهد. در ادامه فراز و فرودهای شعبه زابل منجر به تعطیلی این کارگاه شد و برای مدتی تامین مواد اولیه از سوی مرکز انجام می‌شد.

اکنون در پس ۱۵ سال باتوجه به برنامه ریزی انجام شده، شرکت فرش ایران برآن شد تا کارگاه رنگرزی شعبه زابل را دوباره فعال کند. چه آنکه نیروی کار متخصص نیز در سطح استان وجود دارد و بسیاری از تجهیزات همچنان قابلیت استفاده را داشته‌اند. از این رو با تلاش رییس و کارمندان شعبه زابل کارگاه رنگرزی گیاهی این شعبه پس از سه ماه کار در ابتدای مهرماه سال جاری به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است با راه‌اندازی این کارگاه افزون بر تامین مواد اولیه شعبه زابل ظرفیت تامین مواد اولیه دیگر تولیدکنندگان فعال در استان نیز وجود دارد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *