از سلیقه مشتری تا تبلیغات
/0 دیدگاه /در تاریخ شرکت /توسط carpadminحمید کارگر
شرکت سهامی فرش ایران به عنوان دیرپاترین نهاد در هنر- صنعت فرش دستباف این سرزمین، گنجینه ای از خاطرات و تجربه ها را با خود به یادگار دارد که کنکاش در آنها سرشار از آموزه هایی برای امروز خواهد بود.
یکی از این یادگارها، صورت جلسه های تنظیم شده در این شرکت است که بازخوانی آنها خالی از لطف نیست و بر آنیم تا با تورقی در این سطور، اندوخته ای برای امروزمان بیابیم.
«صورت مجلس شرکت سهامی فرش ایران در یوم یکشنبه هجدهم بهمن ۱۳۱۴
جلسه با حضور آقایان کورس، نوذری، کاشف هیئت مدیره و مسیو هیلد براند مدیرعامل شرکت در ساعت ده در بانک فلاحتی و صنعتی تشکیل گردید.»
در این جلسه موارد متعددی در دستور کار قرار داشته است که یکی از آنها مشخص کردن شرح وظایف مامور اعزامی شرکت به خارج از کشور است. در صورتجلسه در این زمینه چنین آمده است:
“مراسله که بعنوان آقای قزوینی مامور اعزامی شرکت بخارجه تحت نمره ۲ نوشته شده بود از طرف هیئت مدیره و مدیرعامل امضا و به آقای قزوینی تسلیم گردید….”
و در ادامه آنچه را که به وی تسلیم شده بود آورده اند:
“آقای مرتضی قزوینی مستشار تجارتی بانک فلاحتی و صنعتی ایران- شرکت سهامی در جواب مراسله ۳۹ مورخ ۱۳/۱۱/۱۴ شما اشعار میدارد در مورد وظایفی که از طرف این شرکت بشما محول است و تقاضای تصریح آن را مینماید لزوماً خاطرنشان مینماید که حدود وظایف مربوطه بطور فهرست عبارت از
الف- بوسائل مقتضیه از قبیل اطاقهای تجارت و موسسات تجارتی که وارد در امر فرش هستند و غیره دقیقاً مقررات و نظامات و تضییقات و بالجمله کلیه اشکالات و تحدیداتی برای ورود فرش و ترانزیت قالی ایران قائل شده اند بدست آورده و با مقایسه بوضعیت سنوات قبل از محدودیتها بنسبت مابین واردات آن ممالک بایران و همچنین صادرات ایران بان ممالک با اعمال نظر خود در ترفیع یا تقلیل آنها راپرت جامع منفرداً نسبت به هر مملکت تنظیم و سریعاً ارسال دارید.”
این عبارات و شرح وظیفه را نه یک بار که چندباره باید خواند و در نظر آورد. گویی در نبود تشکیلات امروزینی همچون سازمان توسعه تجارت ایران و یا رایزنان بازرگانی ایران در دیگر کشورها، به خوبی بخشی از ماموریت چنین نهاد و افرادی برای مامور اعزامی شرکت فهرست شده است تا با هوشمندی نه تنها همه قوانین و مقررات حقوقی، بانکی و گمرکی بازارهای هدف را ارزیابی کند، بلکه محدودیت ها و کاستی های آنان را نیز بسنجد و حتی در گامی بالاتر تراز تجاری ایران با کشورهای هدف مورد ارزیابی قرار گیرد و باز در پله ای فراتر نه تنها وضعیت موجود گزارش شود بلکه پیشنهادهای مامور اعزامی نیز برای هر کشور به طور جداگانه خواسته شده است.
“ب- صورت جامعی از کلیه فروشندگان قالی در هر مملکت با قید اینکه هریک از آنها تا چه اندازه در بازار حمل موثر و توانایی مالی دارند تهیه و ارسال نمائید.”
ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی فروشندگان فرش ایران در هر کشور مورد توجه بوده است. آن هم نه در حد یک فهرست کمی بلکه بانکی کیفی که وزن و توان هر یک از ارکان زنجیره توزیع فرش ایران در دیگر کشورها را مدنظر دارد. کاستی بزرگی که امروز هم پس از گذشت ۸ دهه از آن روزگار محسوس و ملموس است.
“ج- سلیقه و ذوق مشتریان هر محل را با قید اندازه و رنگ و پشم و جنس و نقشه بدست آورده و مشروحاً راپرت نمائید.”
به هنگام نوشتن این نامه هنوز یک سال بیشتر از تاسیس شرکت سهامی فرش ایران نگذشته و با این حال ضرورت توجه به سلیقه مشتریان بر متولیان این حوزه آشکار بوده است. باور به این نکته که سلیقه و ذوق مصرف کنندگان فرش ایرانی از محلی به محل دیگر متفاوت است و در نظر گرفتن شاخصه هایی همچون جنس، اندازه، طرح و رنگ که امروز هم پس از گذشت ۸ دهه جاری و ساری هستند.
“د- با کسب اطلاع از پروپاگاندایی که معمولاً فروشندگان هر محل و مخصوصاً لندن و نیویورک راجع بقالی ایران و سایر ممالک مینمایند نظریه خود را تحقیقاً راجع بتوسعه پروپاگاندای مفروضه و وسائل مختلفه بشرکت بنویسید.”
تبلیغات، رکنی انکارناپذیر در توسعه و بهبود فرایند فروش در هر شرکتی است و هوشمندی در انتخاب وسیله و شیوه مناسب تبلیغاتی بایسته ای ارزشمند در این وادی است که در بدو تأسیس مورد توجه هیأت مدیره شرکت سهامی فرش ایران بوده است.
از این روست که از مامور اعزامی خود خواسته اند تبلیغات کنونی فروشندگان فرش در بازارهای هدف را بررسی کند (نه تنها تبلیغ فرش ایران بلکه تبلیغات فرش رقبا را نیز) و آنگاه نظر پیشنهادی خود را برای بسط تبلیغات و ابزار مناسب آن ارایه کند.
“ه- در هریک از مراکز فروش قالی ایران با در نظر گرفتن وضعیت فروش و فروشندگان و با مذاکره با متمکنین آنها جدیت نمائید که حتی المقدور شرکت با اتحادیه مرکب از کلیه فروشندگان محلی تشکیل گردد که با مقدار مهمی فرش باب آنملک از شرکت خریداری یا بشرکت سفارش دهند. ضمناً ازدیاد فرش سالیانه را بوسائل مقتضیه و مخصوصاً پروپاگاندای واسعه تامین نمائید. البته تصدیق دارید که اسامی تشکیلات فروش شرکت در خارجه روی اصل فوق میباشد که حتی المقدور باید مساعی جمیله برای حصول باینمنظور مبذول گردد.”
گردآوردن فروشندگان محلی در بازارهای هدف، رسیدن به هماهنگی و وحدت در کسب و کار در حوزه فرش، خرید و یا سفارش فرش مناسب سلیقه بازار هدف، تأکید دیگرباره بر تبلیغات گسترده برای دستیابی به کامیابی و همه اینها در مسیر گسترش فعالیت و فروش برون مرزی از لا به لای این سطور هویداست.
“و- در مذاکره برای تشکیل شرکتها و اتحادیه ها که فوقاً اشعار گردید جدیت نمائید که بوسیله تشکیلات مزبور ترویج قالی ایران حتی المقدور در تمام نقاط هر مملکت و مخصوصاً در آمریک تامین گردد و در صورتیکه صلاح باشد مسافرتی بنقاط مهم آمریک از قبیل شیکاگو و فیلادلفیا و تیرانجلس و ممالک امریکای شمالی و جنوبی بنمائید.
بدیهی است نکات و جزئیات دیگر را که ممکن است در هر محلی ضمن مطالبات جلب نظر شما بنماید راپرتاً اطلاع خواهید داد.
شرکت سهامی فرش ایران”
چنان که پیداست ارج نهادن به تشکل ها و تشکیل اتحادیه ها هدفی ویژه را نیز دنبال می کرده که همانا ترویج قالی ایرانی است.
همایش گره طلایی به گام ششم رسید
/0 دیدگاه /در رویدادها /توسط carpadminششمین همایش “گره طلایی” (یادواره استاد رشتی زاده) ۱۶ آذرماه ۱۳۹۸ در قم برگزار می شود.
این همایش بهانه ای است برای ارج نهادن به تلاش و کوشش برگزیدگان هنر- صنعت فرش دستباف کشور که به یاد استاد رشتی زاده و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره و نکوداشت منش وی سالانه برگزار میشود.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران هرساله در این آیین از برخی بزرگان و فعالان در حوزه فرش دستباف کشور تقدیر میشود و تندیس گره طلایی و لوح یادبود به آنها اهدا میشود.
امسال نیز در آذرماه با حضور مسئولین کشوری و استانی و فعالان فرش دستباف، ششمین همایش گره طلایی از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۰۰ در بلوار امام موسی صدر، میدان نواب، تالار مرکزی شهر قم برگزار می شود.
شانزدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف، تابلو فرش، گلیم، جاجیم همدان
/0 دیدگاه /در تقویم نمایشگاهی /توسط carpadminصادرات قالی افغانستان ۳۰ درصد کاهش یافت
/0 دیدگاه /در اخبار فرش /توسط carpadminاتحادیۀ فرش و قالی افغانی از کاهش ۳۰ درصدی صادرات قالی افغانستان در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته خبر میدهد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران به نقل از خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ این اتحادیه میگوید که هرچند حکومت توجه زیادی به صنعت قالی در کشور ندارد، اما میافزاید یکی از راههای خوب گسترش صنعت قالی در افغانستان، استفادۀ نهادهای دولتی از این قالیهاست.
عبدالقهار خوشخلق مسئول عمومی اتحادیه فرش و قالی افغانی به رادیو آزادی گفت: «ما بارها گفتهایم که در ادارات دولتی به جای قالیهای ماشینی و ایرانی از قالی افغانی استفاده کنند، چون به اقتصاد کشور کمک میشود.»
یک کارگر قالیباف افغان در میان تار های قالی در کابل، از حکومت میخواهد تا در زمینههای بازاریابی برای قالی افغانی در داخل و خارج کشور تلاش کنند.
اما وزارت صنعت و تجارت افغانستان صادرات قالی را رضایت بخش میخواند و میافزاید که در ۹ ماه سال جاری به ارزش ۱۸ میلیون دلار قالی افغانی به بیرون از کشور صادر شدهاست.
هدیه سیرت مسئول بخش ارتباطات این وزارت نیز می گوید که این وزارت تلاشهای زیادی در راستای بازاریابی برای صنعت قالی کردهاست.
او افزود: «شهرکهای مخصوصی برای صنعتکاران قالی در نظر گرفته شده و این خودش نشان دهنده این است که ما در این راستا کارهایی کرده ایم.»
این در حالیاست که رئیس جمهور غنی در دستورات و فرمانهای مختلف بر حمایت از تولیدات داخلی و استفاده از محصولات افغانی در ادارات حکومتی تأکید نموده است.
تشکیل دایره تفتیش فرش
/0 دیدگاه /در تاریخ شرکت /توسط carpadminحمید کارگر/ دکترا علوم ارتباطات
اندیشمندان حوزه مدیریت، یکی از مهمترین وظایف هر مدیر را «نظارت و کنترل» دانستهاند. راهکاری که به حفظ نظام یک سازمان کمک میکند و عبارت است از سنجش دائمی و اصلاح عملکرد سازمان برای اطمینان یافتن از کامیابی در رسیدن به اهداف.از طریق فرآیند «نظارت»، حداکثر کارآیی و اثربخشی در منابع و فعالیتها در راستای اهداف سازمان حاصل میشود و در صورت بیتوجهی به این مهم، سایر وظایف مدیریت همچون برنامه ریزی، سازماندهی و هدایت، ضمانتی برای اجرای بهینه نخواهند داشت.
نزدیک به هشتاد سال قبل، هیاتمدیره شرکت سهامی فرش ایران با باور به لزوم توجه به مقوله نظارت و بازرسی در فرآیند تولید فرش دستباف، با ادبیات آن روزگار بر ایجاد «دایرهتفتیش» پای فشردهاند که خواندن مذاکرات و مصوبات آنان خالی از لطف نیست.
در صورتجلسه هیاتمدیره شرکت سهامی فرش ایران در ۱۳ تیرماه سال ۱۳۱۵ در ترسیم طرز مشی شرکت، بخشی به مقوله «تفتیش» اختصاص یافته و چنین مکتوب شده است:
آقای کاشف شرحی مبنی بر لزوم داشتن یک اداره تفتیش برای نظارت در بافت و نقشه و رنگ آمیزی به وسیله اشخاص متخصص و فنی اظهار فرمودند که رییس دایره تفتیش تحت نظر هیاتمدیره امور مربوطه را اداره نماید و راپورت عملیات را به هیاتمدیره بدهند.
آقای هیلد براند این اداره تفتیش را فعلا لازم ندانستند موقع توسعه کارهای شرکت لازم دانستند. آقای کاشف مجددا این مساله را توصیه کردند. به اتفاق آرا پیشنهاد آقای کاشف پس از یک سلسله مذاکرات به شرح ذیل تصویب گردید:
نظر به اینکه کلیه موسسات شرکت اعم از خرید و تهیه مصالح و رنگرزی و بافت و فرششویی و پشمشویی و اجرای قرارداد و تادیه مزد و وسایل کارگران محتاج به نظارت کاملی است لذا شرکت اداره به نام اداره تفتیش تحت ریاست یکی از اعضای هیاتمدیره و در مواقع لازم مفتش خبره و بصیر انتخاب و به نظارت امور مربوط به شرکت خود خواهد گمارد.
رییس اداره تفتیش از هیاتمدیره شرکت خواهد بود و راپورتهای خود را مستقیما به هیاتمدیره و بعد آن را به اداره مرکزی شرکت خواهد داد.
شرکت از دولت تمنا خواهد کرد که حیناللزوم برای تسهیل در امر تفتیش از مامورین دولت استفاده نماید. برای تمییز فرشهایی که مطابق دستور و مقررات شرکت تهیه میشود و همچنین برای بعضی از قالیهای ایران از قالیهای سایر ممالک شرکت علامت خاصی را انتخاب و در قالی تعبیه خواهد نمود که حتیالمقدور قابل تقلید نباشد.
شرکت علامت مزبور را در ایران و در کلیه مراکز عمل قالی فروشی به ثبت خواهد رسانید.»
تحصیلات تکمیلی فرش دستباف نقد و بررسی شد
/0 دیدگاه /در رویدادها /توسط carpadminعصر دوشنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۸ در ادامه سلسله نشست های تخصصی انجمن علمی فرش در موزه فرش ایران جلسه نقد و بررسی تحصیلات تکمیلی فرش دستباف با سخنرانی دکتر سید محمد مهدی میرزاامینی مدیر روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران دکتر میرزاامینی درابتدا این نشست گزارشی از روند نزولی صادرات فرش دستباف در دهه اخیر ارائه کرد و گفت: در شرایطی که بازار فرش دستباف طی سال های اخیر کوچکتر شده اما همواره در ۲۰ سال گذشته آموزش عالی فرش از نظر کمی رشد داشته که باید بسنجیم آیا این رشد کمی همراه با کیفیت بوده و تاثیری بر بازار دارد یا داشته و یا بدون توجه به تحولات جامعه فرش مسیر خود را ادامه داده و می دهد؟!
وی با اشاره به وضعیت فعلی تحصیلات تکمیلی فرش گفت: مسئولین باید در ادامه توسعه آموزش عالی فرش با احتیاط بیشتری عمل کنند چرا که در حال حاضر شاخص های ارزیابی مقطع کارشناسی ارشد فرش پایین تر از حد متوسط است.
مدیر روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران در ادامه این نشست با تحلیل برنامه های درسی کارشناسی ارشد فرش گفت نتایج ارزشیابی این مقطع در چهار بعد زمینه، درونداد، فرایند و برونداد نشان می دهد وضعیت این مقطع با کارآمدیِ مورد انتظار از تحصیلات تکمیلی و اهداف تعیین شده در این رشته و مقطع فاصله زیادی دارد. میرزاامینی با ارائه گزارشهای آماری و جداول و نمودارهایی ادامه داد: در بین نظرات سه گروه مخاطب در نظرسنجی های میدانی، تفاوت معنا داری وجود دارد به شکلی که به ترتیب دانش آموختگان، دانشجویان و اساتید از وضعیت موجود رضایت ندارند.
وی در ادامه با ارائه گزارشی به ارزیابی ۵ دانشگاه مجری مقطع کارشناسی ارشد فرش در شاخص های مورد مطالعه پرداخت و گفت در بین نظرات پاسخ دهندگان از دانشگاه های مجری تفاوت محسوسی وجود ندارد و شاخص ها در هر یک از ۵ دانشگاه کمتر از حد متوسط است که ضروری است مسئولین با توجه به کیفیت، شرایط و امکانات در مسیر توسعه کمی و کیفی این رشته و مقطع گام بردارند.
در پایان این نشست برخی از حاضران به بیان نقطه نظرات و سوال های خود پرداختند.
گفتنی است دکتر میرزاامینی از دانش آموختگان فرش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که پایان نامه دکتری خود را با موضوع ارزشیابی مقطع کارشناسی ارشد فرش انجام داده و تاکنون چندین مقاله در این موضوع منتشر کرده است.
کارگاه متمرکز قالیبافی در روستای تقی آباد افتتاح شد
/0 دیدگاه /در اخبار شرکت /توسط carpadminدر راستای تحقق شعار سال «رونق تولید» با حضور مدیر عامل، معاون تولید و مسئولین شعبه یزد شرکت سهامی فرش ایران کارگاه قالیبافی متمرکزدر روستای تقی آباد آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران این کارگاه با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ با حضور مسئولین شرکت سهامی فرش ایران و با به کارگیری ۵۰ بافنده و استقرار ۳۰ دستگاه دار قالی شروع به کار کرد.
پیش بینی میشود در فاز نخست بهره برداری از این کارگاه سالیانه ۹۰۰ متر مربع فرش با رجشمار ۳۰ تولید و به بازار عرضه شود. گفتنی است ظرفیت تولید این کارگاه بیش از ۱۰۰ دستگاه قالیبافی است که با تکمیل ظرفیت تولید در فازهای بعدی پیش بینی میشود تولید سالیانه این کارگاه به بیش از ۳۰۰۰ متر مربع در سال برسد.
روستای تقیآباد، روستایی از توابع بخش کشکوئیه شهرستان رفسنجان در استان کرمان است.
فروش اقساطی فرش دستباف
/25 دیدگاه /در اخبار شرکت /توسط carpadminشرکت فرش ایران شرایط فروش اقساطی انواع دستبافتههای ایرانی را به روز رسانی کرد. در شرایط جدید سقف تسهیلات تا مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و دوره بازپرداخت تا ۲۴ ماه تعیین شد. همچنین شرایط و مدارک مورد نیاز تسهیل شد.
استاد صفرعلی آسیایی چشم از جهان فرو بست
/0 دیدگاه /در اخبار شرکت /توسط carpadminانالله و انا الیه راجعون
استاد حاج صفرعلی آسیایی پیشکسوت شعبه همدان شرکت سهامی فرش ایران به دیدار حق شتافت.
استاد صفرعلی آسیایی متولد ۱۳۲۰ در همدان بود که سال ها به عنوان استادکار رنگرزی در شعبه همدان شرکت مشغول فعالیت بود. ایشان که به عنوان استاد برگزیده کشوری رشته رنگرزی سنتی نیز انتخاب شده بودند در نهایت، اول آذر ماه ۱۳۹۸ پس از سالها تلاش در عرصه ترویج و توسعه هنر رنگرزی و تدریس و آموزش این رشته، در سن هفتاد و هشت سالگی بر اثر ایست قلبی چشم از جهان فرو بست.
شرکت سهامی فرش ایران درگذشت این پیشکسوت شرکت و فرش ایران را به خانواده ایشان و جامعه فرش تسلیت می گوید.
مراسم یادبودی روز چهارشنبه ۶ آذر ماه ۱۳۹۸ در مسجد الغدیر واقع در بلوار میرداماد همدان از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد.
درباره زنده یاد استاد صفر علی آسیایی
استاد صفر علي آسيايي در سال ۱۳۲۰ در همدان ديده به جهان گشود و پس از سپري كردن دوران كودكي، تحصیلات ابتدایی را در مدرسه فرخي طی کرد و در سن ۱۰ سالگي به بازار كار پيوست و به مدت پنج سال از محضر زنده یاد استاد رجب رنگرز بهره برد. در اين پنج سال تمامي كارهاي اوليه و البته اصلي رنگرزي را آموخت و توانست با فنون آماده كردن مواد اصلي رنگرزي، كوبيدن نيل بنگال و قرمز دانه، ريختن مواد در داخل پاتيل، شستن پشم و نیز بافندگي و چله كشي آشنایی یابد.
اشتياق فراوان او به يادگيري کامل اين هنر اصيل و ناب ايراني، سبب شد كارگاه استاد رجب را ترك گفته و به محضر استاد عبدالله كه خود از مشاهير روزگار بود برسد.
زنده یاد آسیایی پنج سال نزد وی شاگردي كرد و به صورت كاملاً تخصصي به رنگرزي گیاهی پرداخت. دراين مدت هنر استاد به كمال نزديك مي شد و او تمامي كارهاي مربوط به كار را خود به تنهايي انجام مي داد.
ادر سال ۱۳۴۲ پس از انجام خدمت سربازی در شركت سهامي فرش شعبه همدان مشغول کار شد كه خود سر آغاز دوره درخشاني از خدمت رساني استاد به هنر- صنعت فرش بود.
ااستاد آسیایی برای کار در بخش رنگرزی شرکت سهامی فرش ایران ملزم به شرکت در آزمونی خاص می شود که مهارت او چشم حاضران در آزمون را خيره مي كند.
در سال ۱۳۴۴ و بعد از گذشت يكسال و نيم كار تمام وقت استاد در قسمت رنگرزخانه، مديريت شعبه همدان با ديدن تلاش بي وقفه و علاقه وافر استاد آسیایی، به او پيشنهاد مي دهد كه به تنهايي مسووليت يكي از پاتيلها را برعهده گيرد كه استاد در جواب ايشان مي گويد با وجود آقايان محتشمي و سرخوش در رنگرزخانه و با توجه به مسئله كسوت و شرط رعايت ادب نمي تواند اين كار را انجام دهد. تا آنکه در سال ۱۳۴۸ استادان وقت رنگرزي شركت «آقايان سرخوش و محتشمي» بازنشسته مي شوند و استاد طبق حكمي به عنوان مسوول رنگرزخانه منصوب مي شود.
در سال ۱۳۴۹ تحت نظر استاد در هر ماه ۴ تا ۵ تن خامه رنگ مي شد كه به تدریج با تلاش استاد آسيايي و خواست مسوولان راندمان كاري به ۱۰ تن در ماه می رسد.
بعد از آن سالهاي دور و كار استاد در شركت سهامی فرش ایران، شعبه همدان، وی به عنوان استاد رنگرزي به دانشگاه هنرهاي زيبا تهران مي رود و به دانشجويان به صورت تئوري و عملي فنون رنگرزی را تدريس مي كند.
استاد آسيايي در نخستین دوره برگزاري نمايشگاه بزرگ فرش تهران به عنوان استاد برتر در رنگرزي گياهي و سنتي ايراني انتخاب مي شود و مفتخر به دريافت لوح تقدير از دست وزير بازرگاني مي شود.
او براي كار به كشورهاي چين، آلمان و مالزي دعوت مي شود كه عشق به سرزمين مادري به استاد اجازه نمي دهد كه از وطن خارج شده و فقط به كسب درآمد بينديشد.
استاد پس از سالها كار پر مشقت و سخت از خدمت در شركت سهامي فرش ايران فارغ مي شود و به كارهاي تحقيقي خود مي پردازد.
استاد آسیایی بعد از اين دوره موفق مي شود با رنگ آميزي بيش از ۱۲۰ رنگ در طيفهاي كاربردي فرش بافي اصيل ايراني به افتخاري عظيم دست يابد، افتخاري كه در هيچ جا و هيچ نوشته اي درج نشد.
زنده یاد استاد آسيايي تمام تجربيات و اطلاعا تي را كه رنج فراوان در به دست آوردن آن متحمل شده است، به فرزند خود جمشيد آسيايي منقل مي كند تا شرط استمرار و جاودنگي هنر رنگرزي گياهي و سنتي را ادا كرده باشد، كه در حال حاضر فرزند استاد وارث خوبي براي اين گنجينه هنر محسوب مي شود.
گفتنی است در ۱۵ دیماه ۱۳۸۶ در آیین ویژهای که در محل موزه فرش ایران برگزار شد، از استاد آسیایی در کنار دیگر استادان پیشکسوت رنگرزی تقدیر شد.
روحش شاد و یادش گرامی باد

شرکت فرش ایران نماد هویت، اصالت، کیفیت و نوآوری در هنر-صنعت فرش دستباف ایران
آخرین خبرها
نمادهای اعتماد
اطلاعات تماس
نشانی: تهران، خیابان فردوسی، روبه روی خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 357 (پارکینگ اختصاصی)
کد پستی: 1145615611
تلفن تماس: 02154637
پیامک: 100054637
ایمیل: info{@}IranCarpet.ir
ساعات بازدید: هفت روز هفته 10تا20:30

www.irancarpet.ir













www.irancarpet.ir
www.irancarpet.ir
www.IranCarpet.ir
irancarpet.ir
irancarpet.ir
irancarpet.ir






irancarpet.ir