اخبار شرکت ۱۳ تیر ۱۳۹۹

رییس شعبه یزد شرکت سهامی فرش ایران

تولید فرش با قدرت ادامه دارد

محمود بهرامی دانش‌آموخته رشته فرش و رییس شعبه یزد شرکت سهامی فرش ایران معتقد است در شرایط فعلی علاوه بر لزوم بهره‌مندی حمایت‌ از سوی دولت، بهترین راه برای عبور از بحران، حفظ سطح تولید فرش دستباف است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران شعبه یزد شرکت در اوایل دهه ۱۳۴۰ خورشیدی در شهرستان یزد شروع به کار کرد. از ابتدای تاسیس این شعبه، مدیران برجسته‌ای همچون آقایان ملامیر، الله‌داد، حاتمی، ترکمندی، مرادی، شهاب‌پور، موسوی، باغبانیان و برخورداری در آن فعالیت داشتند. در حال حاضر مدیریت شعبه یزد شرکت سهامی فرش ایران با آقای محمود بهرامی از دانش‌آموختگان رشته فرش است. بهرامی که رشته فرش را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده، سال ۱۳۹۱ با حکم ناظر فنی وارد شرکت سهامی فرش ایران در شعبه اراک شد و از دی‌ماه ۱۳۹۷ در شعبه یزد با عنوان رییس شعبه فعالیت می‌کند.


رییس شعبه یزد شرکت سهامی فرش ایران با اشاره به نوع تولیدات شرکت در منطقه یزد گفت: تاکنون قالی‌هایی با رجشمار ۳۰ و عمدتا نقشه معروف به اردکان در این شعبه استفاده می‌شده که در حال حاضر با تحول در نخ و نقشه فرش‌های متنوع‌تری تولید می‌شود. از ابتدای سال ۱۳۹۸ هم با پیشنهاد مدیریت تولید شرکت در کنار قالی‌هایی با رجشمار ۳۰، قالی‌های رجشمار ۳۵ نیز به تولید این شعبه اضافه شده. وی همچنین با اشاره به مناطق و روستاهای تحت پوشش این شعبه گفت: مناطق بافت شعبه یزد شامل شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، تفت، مهریز و روستاهای حومه شهرستان‌های مذکور به اضافه کارگاه متمرکز قالی بافی در روستای تقی‌آباد رفسنجان در استان کرمان است که بدلیل شباهت در نوع بافت منطقه تحت پوشش شعبه یزد قرار گرفته.

بهرامی در ادامه تعداد دستگاه‌های قالیبافی فعال و بافندگان تحت پوشش شرکت سهامی فرش ایران در شعبه یزد را حدود ۱۸۰ دستگاه قالیبافی و تعداد ۳۵۰ نفر بافنده برشمرد و در خصوص تامین مواد اولیه فرش‌های تولیدی این شعبه گفت: عمدتا مواد اولیه مصرفی شعبه توسط واحد تولید در دفتر مرکزی شرکت تامین می‌شود تا از سلامت و بالا بودن کیفیت مواد اولیه اطمینان حاصل شود. این دانش‌آموخته رشته فرش با حساس خواندن فرآیند عملیات تکمیلی فرش‌های تولید شرکت سهامی فرش ایران افزود: عملیات تکمیلی فرش‌های تولیدی شعبه یزد به صورت متمرکز در مجموعه کارخانجات شرکت در کرج انجام می‌شود تا همواره کیفیت تولیدات در سطح مطلوبی حفظ شود.

محمود بهرامی متراژ تولید سالیانه شرکت در شعبه یزد را تا سال ۱۳۹۷ در حدود ۶۰۰ مترمربع عنوان کرد و افزود: با مساعدت معاونت تولید این عدد در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۱۰۰۰ مترمربع افزایش پیدا کرد. وی همچنین با تاکید بر تحول در طرح و نقشه‌های منطقه متناسب با سلیقه مصرف کنندگان گفت: ما در شعبه یزد با توجه به سلیقه مصرف کننده و رضایت مشتری، عمدتاً از نقشه‌های لچک و ترنج با رنگ و لعاب کاشان و طرح‌های به روز طراحان و نقاشان با تجربه مانند استاد تقدیسی استفاده می‌کنیم. بهرامی همچنین با اشاره به نام‌آوران فرش یزد که با شرکت سهامی فرش ایران همکاری داشته‌اند گفت: از جمله این استادان، مرحوم محمد قاآنی طراح برجسته و استاد مهدی دهقان منشادی از مرمت کاران برجسته استان هستند که با شرکت همکاری مستقیم داشتند.

رییس شعبه یزد شرکت سهامی فرش ایران با اشاره به مشکلات ماه‌های گذشته و تاثیر آن بر روند فعالیت‌های جاری این شعبه نیز گفت: مشکلاتی که در چند ماه گذشته برای تمامی مشاغل بوجود آمده گریبان شرکت سهامی فرش ایران را هم گرفته که به نظرم تنها راه برون رفت از این بحران در کنار حمایت دولت از تولید و کسب و کارها، ادامه دادن مسیر تولید با توان بیشتر، البته با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا است؛ زیرا اگر تولید متوقف شود ضربه جبران ناپذیری به بدنه فرش وارد می‌شود.

محمود بهرامی ضمن موثر برشمردن فعالیت‌های شرکت سهامی فرش ایران در حوزه فرش دستباف استان یزد گفت: شرکت سهامی فرش ایران همچون گذشته یکی از متولیان تولید و بازرگانی فرش کشور بوده و هست و از دیدگاه خانواده بزرگ فرش کشور، این شرکت در کیفیت، از تولید و انتخاب مواد اولیه گرفته تا عملیات تکمیلی فرش مورد تایید همگان است. وی در ادامه افزود: شرکت سهامی فرش ایران می‌تواند به پشتوانه سابقه ۸۵ ساله خود، مواد اولیه مرغوب تولید فرش استان را تامین کند و همچنین می‌تواند در امر سفارش پذیری در کارگاه‌های متمرکز خود موثر عمل کند.

بهرامی در پایان گفت: در شرایط اقتصادی فعلی خرید فرش ماشینی یک هزینه اما خرید فرش دستباف یک سرمایه است. امیدواریم در حفظ این سرمایه ملی سهیم باشیم.

4 پاسخ
  1. آراز گفته:

    درسته تولید ادامه داره ولی اگه افزایش قیمت مواد اولیه و رکود تو بازار داخلی و کاهش صادرات اینجوری ادامه پیدا کنه، دیگه تولید کمرش خم میشه

  2. روابط عمومی گفته:

    سلام. وقتتون بخیر. از توجه و دقت نظر شما متشکریم. بله متاسفانه ادامه روند فعلی شرایط را سخت تر و پیچیده می کند. امیدواریم که در ماه های پیش رو شرایط تغییر کند.

  3. carpadmin گفته:

    سلام وقت به خیر
    ضمن تشکر از شما ، در سال جاری یکی از اهداف شرکت افزایش تولید میباشد که برای رسیدن به این هدف برنامه ریزیهای مناسبی هم شده است.

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *