اخبار شرکت ۳ شهریور ۱۳۹۹

در ادامه سلسله نشست های مدیران شعب عنوان شد

جهش تولید فرش دستباف با تکیه بر نیروهای جوان

روز دوشنبه سوم شهریورماه ۱۳۹۹ نشست هم اندیشی روسای شعبه‌های اراک، چادگان، شهرکرد، گلپایگان و یزد با مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت سهامی فرش ایران با تاکید بر رفع موانع تولید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران، این جلسه در ادامه سلسله نشست‌های هم اندیشی روسای شعب با مدیران دفتر مرکزی در راستای افزایش کیفیت و کمیت تولید فرش دستباف در هریک از شعبه‌ها، صبح و عصر روز دوشنبه سوم شهریورماه ۱۳۹۹ در محل دفتر مرکزی شرکت برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجیدمحمدپناه با اعلام خیرمقدم به همکاران حاضر درجلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسات که به دلیل شرایط کرونا در چند نوبت انجام خواهد شد هماهنگی بیشتر در تولید فرش است تا ان شا الله مطابق برنامه ریزی انجام شده با بسیج همه توان و امکانات بتوانیم به هدف گذاری انجام شده در سال ۱۳۹۹ دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به آمار تولید چند سال گذشته شرکت سهامی فرش ایران افزود: خوشبختانه در سال ۱۳۹۸ موفق شدیم با تلاش شما و حمایت‌های انجام شده تولید را نزدیک به ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش دهیم که امیدواریم این روند رو به رشد را در سال ۱۳۹۹ هم ادامه دهیم.

مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران با تاکید بر افزایش کیفیت تولیدات شرکت گفت: البته همواره دقت داشته باشیم که افزایش کمیت باید با افزایش کیفیت همراه باشد و صرفا نباید به رشد اعداد و آمارهای تولید اکتفا کنیم. محمدپناه با اشاره به بخش بازرگانی و ارتباط مستقیم آن با نوع و حجم تولیدات شرکت افزود: ما در تولید باید به شکلی عمل کنیم که به صورت مداوم فرش‌های مورد نیاز بخش بازرگانی را تامین کنیم. که با توجه به راه اندازی فروشگاه‌های جدید باید بیشتر به این نکته توجه کنیم.

مجید محمدپناه در ادامه با اشاره به محورهای مهم سیاست‌های شرکت در سال جاری گفت: اقدامات مهمی را در سال ۱۳۹۹ شروع کردیم که امیدواریم به زودی نتایج آن در ساختار کلی شرکت موجب بهبود فرآیندها شود. مهمترین برنامه‌های مورد اشاره محمدپناه استقرار سیستم قیمت تمام شده، بازنگری در طرح، نقش و رنگ نقشه‌ها، تحول در نیروی انسانی، تداوم تامین مواد اولیه با کیفیت، توسعه و تجهیز کارگاه‌های رنگرزی گیاهی و استقرار سامانه جامعه اطلاعاتی بود. وی در ادامه گفت در این جلسه نظرات و گزارش‌های شما را می‌شنویم و سعی می‌کنیم با توجه به امکانات و شرایط تا حد ممکن موانع تولید را رفع کنیم.

کوروش ذاکری فرد عضو هیئت مدیره و معاون تولید شرکت نیز با تاکید بر صحبت‌های انجام شده گفت: طبیعتا افزایش کمی باید با کیفیتی در حد نام و نشان شرکت فرش ایران باشد. وی افزود در مسیر همه تحولات یاد شده از طرح و نقش تا مواد اولیه و … ما می‌خواهیم از پتانسیل‌ها، نظرات و ایده‌های همکاران در شعب بهره‌مند شویم و با یک خرد جمعی این مسیر را ادامه دهیم و بهره وری شعبه‌ها را ارتقا دهیم.

معاون تولید شرکت سهامی فرش ایران با اشاره به شرایط پیش آمده و مشکلات تامین مواد اولیه مرغوب و با کیفیت گفت: روسای شعبه‌ها لازم است اطلاعات تامین کنندگان مواد اولیه منطقه تحت پوشش خود را گردآوری کنند و در اختیار دفتر مرکزی قرار دهند تا در چنین شرایطی بهتر بتوانیم نسبت به تامین مواد اولیه اقدام کنیم. وی همچنین از روسای شعبه‌ها درخواست کرد تا نسبت به بافت همسان نشان تجاری شرکت بر روی فرش‌ها دقت و اهتمام بیشتری داشته باشند.

در ادامه این نشست جابر نظریه مدیر تولید شرکت سهامی فرش ایران با ارائه گزارش‌های آماری تولید شعبه‌های اراک، چادگان، شهرکرد، گلپایگان و یزد گفت: این آمارها می‌تواند به ما کمک کند که چگونه برنامه ریزی کنیم تا رشد کمی و کیفی مورد نظر را محقق کنیم و هدف این نشست در واقع رفع موانع موجود است.

پویان ملکی سرپرست معاونت بازرگانی شرکت سهامی فرش ایران نیز در ادامه با تاکید بر ایجاد بستری دو سویه بین تولید و بازرگانی گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده علیرغم این که عملاً بیش از یک ماه از ۵ ماه سال ۱۳۹۹ را به دلیل شیوع ویروس کرونا از دست دادیم و همینطور نمایشگاه‌های فرش هم لغو شدند اما به پیش بینی‌های فروش رسیدیم و این حاصل تلاش جمعی مجموعه شرکت بزرگ فرش ایران از تولید تا بازرگانی است.

ملکی در ادامه با اشاره به انتظار مشتریان شرکت از کیفیت بالای محصولات تولیدی شرکت سهامی فرش ایران گفت: خدا را شکر در سال ۱۳۹۸ اقدامات موثر و مفیدی در رشد کیفیت تولیدات شعبه‌ها انجام شد که ما امروز در فروش مشکل خاصی در ارائه محصول با کیفیت نداریم و این هم‌افزایی در صورت تداوم موجب رشد فروش و متعاقب آن رشد تولید خواهد شد. وی در پایان سخنانش گفت: از همه همکاران شعبه تشکر می‌کنم که در شرایط سخت شیوع کرونا همچنان تولید را با قدرت ادامه می‌دهند.

سید محمد مهدی میرزاامینی مدیر روابط عمومی شرکت نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مدیریت گفت: استقرار سامانه جامع اطلاعاتی تولید تا بازرگانی شرکت نیازمند همکاری همه  شعبه‌ها است که امیدواریم تا چند ماه اینده این سامانه به صورت کامل به بهره برداری برسد.

محمد رستگاری رییس شعبه گلپایگان با ابراز امیدواری تحقق هدف گذاری تولید این شعبه گفت: متاسفانه پس از شیوع ویروس کرونا شرایط به نحوی تغییر کرد که ما را قدری از برنامه تولید عقب انداخت اما جای نگرانی نیست و با برنامه‌ریزی انجام شده به هدف تولید شعبه گلپایگان تا پایان سال جاری دست پیدا خواهیم کرد. وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات این شعبه درخواست کرد تا حد ممکن در مرتفع کردن آن‌ها اقدام لازم انجام شود.

محسن شفیقی رییس شعبه اراک هم با ارائه گزارشی از برنامه زمانبندی تولید این شعبه گفت: ۶۰ درصد تولیدات شعبه اراک کارگاهی است که پس از شیوع ویروس کرونا از یک تا سه ماه کارگاه‌ها به صورت کامل تعطیل بودند و برخی کارگاه‌ها هنوز هم مشکلاتی دارند. کارگاه‌های فعال هم با توجه به فاصله گذاری مورد تایید وزارت بهداشت با ظرفیتی کمتر از حد خود فعال هستند که همه این عوامل در تولید شعبه اراک و نرسیدن به پیشبینی تاثیر مستقیم داشتند. با این حال شفیقی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال هدف گذاری تعیین شده محقق خواهد شد.

رییس شعبه اراک شرکت سهامی فرش ایران با فهرست کردن بخشی از مشکلات این شعبه افزود: گستردگی فعالیت شعبه اراک زیاد است و همین نکته هزینه‌های ما را افزایش می‌دهد. وی در ادامه پیشنهادهایی را برای رفع این مشکلات ارائه داد. شفیقی همچنین با ارائه گزارشی از فروش ۵ ماهه نخست فروشگاه شعبه اراک گفت: خوشبختانه با توجه به همه مشکلات موجود ما رشد فروش داشتیم که در صورت تامین بهتر فرش و داشتن نیروی متخصص فروش این آمار می‌تواند بهتر هم شود.

کامران متقی رییس شعبه شهرکرد شرکت در ادامه نشست با ارائه نقطه نظرات خود و تجربه افزایش تولید در شرایط کرونا گفت: هر شعبه را باید نسبت به خودش مقایسه کنیم و عوامل رشد آن را درنظر بگیریم و آن موارد از نیروی انسانی با انگیزه گرفته تا مواد اولیه و … را تقویت کنیم. وی همچنین با ارائه گزارشی از مشکلات و موانع تولید در شعبه شهرکرد افزود: باید در دفتر مرکزی شرایطی فراهم شود که من به عنوان رییس شعبه و همکارانم فقط روی تولید متمرکز شویم تا به صورت مداوم کمیت و کیفیت کار را بتوانیم ارتقا دهیم.

محمود بهرامی رییس شعبه یزد ضمن ارائه گزارش مصور فعالیت‌های این شعبه گفت: خوشبختانه ما رشد تولید خوبی را در سال ۱۳۹۸ داشتیم که امیدواریم این روند در سال جاری هم ادامه داشته باشد. بهرامی همچنین با توجه به ظرفیت‌های کارگاه متمرکز تقی آباد افزود: ما در این کارگاه توانایی بافت فرش‌های جفت و ابعاد بزرگتر از ۶ متری را هم داریم و با بهبود شرایط هم می‌توانیم تعداد دستگاه‌های فعال در آن را به مقدار قابل توجهی افزایش دهیم. وی در ادامه برخی مشکلات و پیشنهادهای مربوط به آن‌ها را نیز ارایه داد.

اسماعیل باقری رییس شعبه چادگان شرکت سهامی فرش ایران صحبت‌هایش را در سه محور ظرفیت‌های شرکت، کارمندان و بافندگان ارائه داد و گفت: کاهش تولید چند ماه ابتدای سال مطمئنا در ادامه قابل جبران است و برنامه‌ریزی لازم برای آن انجام شده است. وی همچنین با اشاره به لزوم انجام اقدامات حمایتی از بافندگان افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای بافندگان یا متقاضیان جدید بافت فرش، پرداخت به موقع دستمزد و ارایه تسهیلات به بافندگان و بهره‌گیری از نرم افزارهای نقشه‌خوان از جمله عواملی هستند که می‌توانند به کیفیت و کمیت تولید کمک کنند. وی همچنین در ادامه به بیان برخی مشکلات و پیشنهادها در ارتباط با شعبه چادگان پرداخت.

در پایان نشست با جمع بندی نظرات، مشکلات و پیشنهادها، بین اعضا حاضر در نشست گفت و گو و تبادل نظر انجام و مقرر شد تا حصول نتیجه لازم روسای شعب و معاونت تولید پیگیری‌ لازم را انجام دهند.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *