اخبار فرش ۸ آذر ۱۳۹۸

به گزارش اتحادیۀ فرش و قالین افغانی

صادرات‌ قالی افغانستان ۳۰ درصد کاهش یافت

اتحادیۀ فرش و قالی افغانستان از کاهش ۳۰ درصدی صادرات قالی این کشور در ۹ ماهه سال ۲۰۱۹ خبر می‌دهد. این گزارش می‌افزاید که در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۹ به ارزش ۱۸ میلیون دلار قالی افغانی به بیرون از کشور صادر شده‌است.

اتحادیۀ فرش و قالی افغانی از کاهش ۳۰ درصدی صادرات قالی افغانستان در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران به نقل از خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ این اتحادیه می‌گوید که هرچند حکومت توجه زیادی به صنعت قالی در کشور ندارد، اما می‌‌افزاید یکی از راه‌های خوب گسترش صنعت قالی در افغانستان، استفادۀ نهادهای دولتی از این قالی‌هاست.
عبدالقهار خوش‌خلق مسئول عمومی اتحادیه فرش و قالی افغانی به رادیو آزادی گفت: «ما بارها گفته‌ایم که در ادارات دولتی به جای قالی‌های ماشینی و ایرانی از قالی افغانی استفاده کنند، چون به اقتصاد کشور کمک می‌‌شود.»
یک کارگر قالی‌باف افغان در میان تار های قالی در کابل، از حکومت می‌خواهد تا در زمینه‌های بازاریابی برای قالی افغانی در داخل و خارج کشور تلاش کنند.
اما وزارت صنعت و تجارت افغانستان صادرات قالی را رضایت بخش می‌خواند و می‌افزاید که در ۹ ماه سال جاری به ارزش ۱۸ میلیون دلار قالی افغانی به بیرون از کشور صادر شده‌است.
هدیه سیرت مسئول بخش ارتباطات این وزارت نیز می گوید که این وزارت تلاش‌های زیادی در راستای بازاریابی برای صنعت قالی کرده‌است.
او افزود: «شهرک‌های مخصوصی برای صنعت‌کاران قالی در نظر گرفته شده و این خودش نشان دهنده این است که ما در این راستا کار‌هایی کرده ایم.»
این در حالی‌است که رئیس جمهور غنی در دستورات و فرمان‌های مختلف بر حمایت از تولیدات داخلی و استفاده از محصولات افغانی در ادارات حکومتی تأکید نموده است.


کلمات کلیدی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *