گزارش تصویری تجلیل از همکاران بخش مالی و برنامه‌ریزی به مناسبت روز حسابدار

گزارش تصویری از جشن روز حسابدار

گزارش تصویری تجلیل از همکاران بخش مالی و برنامه‌ریزی به مناسبت روز حسابدار

روز یکشنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۳ به مناسبت روز حسابدار از کارمندان بخش مالی و حسابداری شرکت فرش ایران تجلیل شد. در این نشست آقای حسین نعیمی معاون مالی و برنامه ریزی و آقای محسن شفیقی معاون اجرایی مدیرعامل از فعالیت مدیران و کارمندان بخش مالی و حسابداری تقدیر کردند و پیشرفت چشمگیر استقرار سیستم یکپارچه در شرکت فرش ایران را نتیجه تلاش و همکاری همه جانبه همکاران خود دانستند. در ادامه آقای نعیمی به پاس قدردانی از تلاش همکاران بخش مالی و حسابداری و به رسم یادبود هدایایی به ایشان اهدا کرد.

در ادامه می توانید تصاویر این نشست را ببینید:


گزارش تصویری نشست نشست قصه گویی داستان تابلوفرش لیلی و مجنون-شرکت فرش ایران

گزارش تصویری نشست قصه گویی داستان لیلی و مجنون

 

گزارش تصویری نشست نشست قصه گویی داستان تابلوفرش لیلی و مجنون-شرکت فرش ایران

قصه چهارم از نشست های چهل قصه، چهل خانه با موضوع قصه «لیلی و مجنون» داستان زیبای نظامی گنجوی در روز جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ در ساختمان شرکت فرش ایران (فروشگاه فردوسی) بازگو شد. این نشست به قصه گویی خانم فاطمه هاشمی و به میزبانی شرکت فرش ایران برای جمعی از علاقه مندان داستان های ایرانی برگزار شد.
قصه عاشقانه لیلی و مجنون سال هاست که در ادبیات، معماری، فرش، خوشنویسی، موسیقی و… سینه به سینه گشته و در یادها زنده مانده است. داستان از این قرار است که لیلی و مجنون، دختر و پسری نابالغ بودند که در مکتب‌ خانه به یکدیگر دل می‌ بندند. خواستگاری خانواده پسر به نتیجه نمی‌ رسد و حتی به جنگ قبیله ای می انجامد. جنگی که مجنون در آن طرف طایفه عروس را می گیرد. این بین اما لیلی را به همسری مرد مال داری در می آورند ولی بیماری لیلی باعث ناکامی شوهر می شود؛ شوهر از شدت ناراحتی لیلی دق می کند و می میرد. لیلی به ذکر حق می پردازد و دلش به نور الهی روشن می شود و به مقام والای معنوی می رسد. سرانجام در آخرین دیدار بر سر گور لیلی، او از مجنون دستگیری کرده و آن نور ایزدی در دل مجنون جای می گیرد.
شرکت فرش ایران با الهام از این داستان و نقشه های قدیمی فرش، تابلوفرش لیلی و مجنون را تولید کرده است. تصویر این تابلو نفیس را می توانید در ادامه ببینید.
شرکت کنندگان در این نشست علاوه بر شنیدن این داستان عاشقانه، با نخ های پشمی بافت گلیم ساده را در کنار هم تجربه کردند.


فرش صفوی پولونزی در حراج ۲۰۲۴ کریستیز-شرکت فرش ایران

فرش صفوی پولونزی در حراج ۲۰۲۴ کریستیز

این فرش بزرگ پارچه در حدود ۴۰۰ سال پیش برای شاه عباس صفوی بافته شده و یکی از بزرگ‌ترین فرش‌های موجود پولونزی است که در ماه اکتبر امسال برای اولین بار در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شود. این فرش پولونزی ابتدا در سال ۲۰۰۷ میلادی در حراجی اوزاکا ژاپن به نمایش درآمد. لوئیز برودهرست (Louise Broadhurst) مدیر بخش بین‌الملل قالی و فرش حراج کریستیز، می‌گوید: «عجیب است که تا آن زمان این فرش بدون سند، بدون تصویر و اساساً برای دانشگاهیان در این زمینه ناشناخته بود… این یک کشف جدید و هیجان‌انگیز است که وضعیت فوق‌العاده‌ای دارد». این فرش زیبا در زمان شاه عباس اول معروف به شاه عباس کبیر (۱۵۷۱-۱۶۲۹ میلادی) پنجمین شاه صفوی و فرمانروای امپراطوری صفویه بافته شده است. شاه عباس یکی از بزرگ‌ترین فرمانروایان روشنفکر تاریخ ایران و حامی هنر بود که کارگاه‌های نقاشی، سرامیک و قالی‌بافی را در اصفهان (پایتخت جدیدش) تأسیس کرد. او در اصفهان محله‌ای به نام جلفایِ نو [یا نوجلفا] را ایجاد کرد که بافندگان ارمنی که به مهارت ابریشم‌بافی معروف بودند، در کارگاه‌های سلطنتی آنجا کار می‌کردند. در آن زمان فرش‌های ابریشمی منحصراً برای کاخ‌های شاه عباس کبیر یا به عنوان هدیه برای بازدید از اشراف یا سفرا بافته می‌شدند. گروه موسوم به فرش پولونزی از اواخر قرن شانزدهم و سراسر قرن هفدهم با ابریشم‌های رنگارنگ، اغلب چله پنبه‌ای و پود ابریشمی بافته می‌شدند. پولونز‌ها به دلیل الگوهای ظریف، ترکیب‌بندی‌های متعادل و استفاده گسترده از نخ‌های فلزی طلا و نقره که ظاهری خیره کننده به آن‌ها می‌بخشید، معروف شدند.

لوئیز برودهرست مدیر بخش بین‌الملل قالی و فرش حراج کریستیز، در حال معرفی این فرش صفوی پولونزی

در طول قرن هفدهم، فرش‌های پولونزی بسیار مورد توجه اشراف اروپایی بودند، به همین دلیل بسیاری از نمونه‌های باقی‌مانده از فرش‌های پولونزی را می‌توان در مجموعه‌های خصوصی برجسته غربی یا موزه‌های کلاس جهانی مشاهده کرد. اما این فرش به کشور ژاپن راه یافت. به گفته برودهرست، اصطلاح Polonaise (پولونزی) در سال ۱۸۷۸ میلادی در نمایشگاه جهانی پاریس ابداع شد، جایی که تعدادی از نمونه‌های این فرش متعلق به یک شاهزاده لهستانی به نام Ladislaus Czartoryski، برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت. بر روی بسیاری از این فرش‌ها نشان شاهزاده گلدوزی شده بود و بازدید کنندگان به اشتباه تصور کردند که این فرش‌ها در لهستان بافته شده‌اند و لهستانی هستند؛ این انتساب نادرست هنوز هم پا برجاست. از این رو این دسته از فرش‌ها به نام «Polonaise» کلمه فرانسوی به معنای لهستانی، معرفی شدند.

فرش صفوی پولونزی در حراج ۲۰۲۴ کریستیز-شرکت فرش ایران9

فرش ابریشمی پولونزی صفوی، احتمالاً بافت اصفهان، اوایل قرن هفدهم میلادی | ابعاد: ۵۴۵ × ۲۲۴ سانتی متر

این فرش با طرح منحصر به فرد خود، دارای زمینه‌ای به رنگ قرمز است که گل و برگ‌های محصور شده با مدالیون‌ها را در بر گرفته است. نکته جالب این که در این نمونه پولونزی، از نخ فلزی استفاده نشده است؛ برودهرست معتقد است به احتمال زیاد این فرش جزو نمونه‌های اولیه فرش‌های پولونزی صفوی و جزو پایه‌گذاران فرش‌های پولونزی با رنگ‌های متنوع و بافته شده با نخ‌های فلزی است.

 این احتمال وجود دارد که در دوره ادو۱ (۱۶۰۳-۱۸۶۸)، زمانی که ژاپن تحت حکومت شوگونات توکوگاوا بود، به این کشور رسیده است. برودهرست توضیح می‌دهد: «دوره ادو به دلیل قطع ارتباط ژاپن با غرب شناخته می‌شود. تنها شرکت تجاری که اجازه ادامه فعالیت در آنجا را داشت، شرکت هند شرقی هلند بود». شرکت Vereenigde Oostindische Compagnie، که بیشتر به عنوان شرکت هند شرقی هلند (Dutch East India Company) شناخته می‌شود، از سال ۱۶۰۲ میلادی با کشور ژاپن تجارت می‌کرد. این شرکت در سال ۱۶۰۹ پایگاهی را در هیرادو ایجاد کرد، در آن زمان و قبل از اخراج پرتغالی‌ها از ژاپن، هلندی‌ها تنها اروپایی‌هایی بودند که به دلیل نگرش وفادارانه‌شان نسبت به دولت مرکزی ژاپن و انعطاف‌پذیری در مسایل مذهبی، اجازه ماندن در کشور ژاپن را داشتند.

سوابق تاریخی از اواسط قرن شانزدهم به بعد نشان می‌دهد که منسوجات شرقی، از جمله قالیچه‌ها و فرش‌هایی بافته شده با نخ‌های طلا و نقره، به عنوان هدیه برای شوگونات۲ و مقامات عالی رتبه به ژاپن رسیدند. برودهرست می‌گوید: «آن‌ها به ویژه در بین فرمانده‌های نظامی محبوب بودند». او به عنوان مثال از لباس رزم (یا جین بائوری) شوگون بزرگ تویوتومی هیدیوشی که در معبد کودای جی در کیوتو نگهداری می‌شود و به عنوان دارایی مهم فرهنگی طبقه‌بندی شده است، اشاره می‌کند.

جلیقه جنگی شوگون بزرگ تویوتومی هیدیوشی-گلیم ابریشمی-شرکت فرش ایران

جلیقه جنگی شوگون بزرگ تویوتومی هیدیوشی (۱۵۳۷-۱۵۹۸) | گلیم مسطح از جنس ابریشم، ساخت ژاپن، بافته شده در ایران، احتمالاً کاشان

این فرشی که به حراج می‌رود احتمالاً توسط یک خانواده ثروتمند ژاپنی خریداری یا سفارش داده شده است و تمام مدت در یک اقامتگاه خصوصی و به دور از نور خورشید نگهداری شده و فقط در مناسبت‌های تشریفاتی از آن استفاده شده است. برودهرست با تاکید بر ماندگاری رنگ قرمز زمینه این فرش، می‌گوید: «آن چه در مورد این فرش حیرت‌انگیز است، وضعیت آن است؛ مرمت نشده است، و رنگ‌ها به همان تازگی زمان بافته شدن هستند». در اکثر فرش‌های پولونزی موجود، زمینه‌های قرمز رنگی را داریم که با رنگ‌های کم دوام گرفته شده از گلرنگ رنگرزی شده بودند، و بعد از گذشت زمان به رنگ زرد کم‌رنگ در آمده‌اند. اما پررنگی زمینه این فرش به هیچ وجه کم و یا محو نشده است. مورد بعدی اندازه غیرعادی این فرش بزرگ است (۵۴۵ در ۲۲۴ سانتی متر) که باعث خاص‌تر شدن آن می‌شود. اکثر ۳۰۰ فرش پولونزی که موجود هستند، بسیار کوچکتر از این ابعادند؛ و معمولاً حدود ۲۲۰ در ۱۳۰ سانتی‌متر هستند. این نمونه متعلق به گروهی از فرش‌های بزرگ پارچه است که تنها ۳۰ نمونه از آن شناخته شده است و با طولی حدود ۱۸ فوت، دومین فرش بلند ثبت شده پولونزی است. برودهرست می‌گوید: «این یک فرش بسیار جذاب است و در هر اتاقی که قرار می‌گرفت، می‌توانست بر آن تسلط داشته باشد».

در آخر برودهرست افزود: «امتیاز ویژه‌ای است که برای اولین بار، این فرش خارق‌العاده را در بازار حراج بین‌المللی عرضه می‌کنیم. این فرش نه تنها از کیفیت استثنایی برخوردار است، بلکه تصویری زیبا از تسلط فنی بافندگان در دوران طلایی هنر صفوی ایران است. این حراج، فرصتی نادر برای یک مجموعه‌دار است که یک اثر شاهکار و با کیفیت موزه‌ای را به دست آورد».

  • حراج: هنر جهان اسلام و هند (شامل فرش و قالی)
  • تاریخ برگزاری این حراج: ۲۴ اکتبر ۲۰۲۴ (۳ آبان ۱۴۰۳)، ساعت ۱۰ صبح به وقت لندن
  • ویژگی‌های کلی این فرش: فرش ابریشم صفوی پولونزی | احتمالاً بافت اصفهان در اوایل قرن هفدهم میلادی
  • قیمت تخمین زده شده: ۲,۰۰۰,۰۰۰-۱,۰۰۰,۰۰۰ پوند
  • قیمت فروخته شده: ۹۴۵,۰۰۰ پوند
  • ویژگی‌های ظاهری فرش: ابعاد: ۵۴۵ در ۲۲۴ سانتی‌متر (۱۷ فوت و ۸ اینچ در ۷ فوت و ۳ اینچ) | مساحت: ۱۲/۲۱ مترمربع | ابریشم بخش‌هایی از فرش به خوبی حفظ شده است | دارای خوردگی موضعی در بعضی از رنگ‌های خاص فرش | دارای یک سوراخ ریز در انتهای یک سوی فرش
  • منشا: تا قبل از سال ۲۰۰۷، محل نگهداری این فرش بزرگ و باشکوه ابریشمی صفوی نامعلوم بود. گفته می‌شود که این فرش برای نسل‌ها در یک مجموعه خصوصی باستانی اوزاکان در ژاپن نگهداری می‌شد و ظاهراً در جایی ثبت و ارایه نشده است. حتی این فرش توسط فردریش اسپولر در تحقیقات گسترده‌اش در مورد فرش‌های پولونزی در سال ۱۹۶۸ هم ثبت نشده است و کاملا ناشناخته و به دور از دسترس همگان نگهداری شده است.
  • مالک قبلی: خانواده کونویک (Konoike)، اوزاکا ژاپن | فروش در یک حراج خصوصی، در تاریخ فوریه ۲۰۰۷
  • مالک قبلی: یوشینوسوکه اونو (Mr Yoshinosuke Uno)، کیوتو ژاپن | از سال ۲۰۱۸

تصاویر این فرش زیبا را می‌توانید در ادامه ببینید:

ترجمه: مریم قنبری عدیوی
کارشناس ارشد فرش دستباف
منبع: پایگاه اینترنتی حراج کریستیز


پی نوشت:

۱- دوره ادو (Edo period) بخشی از تاریخ دوران پیشامدرن ژاپن که از سال ۱۶۰۳ تا ۱۸۶۸ میلادی را در بر می‌گیرد؛ این دوره همچنین با نام دوره توکوگاوا نیز شناخته می‌شود.

۲- شوگون (Shogun) عنوان حاکمان نظامی ژاپن طی بخش عمده دوره‌ای بین ۱۱۸۵ تا ۱۸۶۸ میلادی؛ با این که آن‌ها به طور اسمی از سوی امپراتور گماشته می‌شدند، اما معمولاً حاکمان واقعی کشور بودند.

امین الله رشیدی-طراح فرش دستباف-شرکت فرش ایران

امین الله رشیدی درگذشت

امین الله رشیدی-طراح فرش دستباف-شرکت فرش ایران

امین الله رشیدی در روز جمعه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۳ در سن ۹۹ سالگی دار فانی را وداع گفت؛ او بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در عرصه هنر از جمله موسیقی و طراحی فرش دستباف را دارد. رشیدی در دهه ۵۰ شمسی یکی از طراحان شرکت فرش ایران بودند ایشان همچنین آثار ماندگاری در زمینه موسیقی ایرانی دارند.
رشیدی تحصیل و نقاشی قالی ایرانی را نزد هنرمندانی چون محمد دبیر الصنایع و حسن نقش پور اراکی فرا گرفته بود.
خبر فوت امین الله رشیدی را افسانه رشیدی فرزندشان تایید کرد و اعلام کرد که بر اساس تصمیماتی که گرفته شده قرار است پیکر این هنرمند ارزنده برای تحقیقات به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شود بر همین اساس، مراسم تشییع برای او برگزار نخواهد شد.
شرکت فرش ایران درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.
روحشان شاد و یادشان گرامی
نمونه‌هایی از طراحی‌های مرحوم رشیدی را می‌توانید در ادامه ببینید.


شانزدهمین جلسه حراج فرش دستباف کار کرده سال ۱۴۰۳-شرکت فرش ایران

فرش‌های استان مرکزی خوش درخشیدند

شانزدهمین جلسه حراج فرش دستباف کار کرده سال ۱۴۰۳-شرکت فرش ایران

شانزدهمین جلسه حراج فرش‌های دستباف کار کرده سال ۱۴۰۳ در روز دوشنبه ۱۶ مهر ماه برگزار شد. در این جلسه از حراج ۱۳۰ تخته فرش دستباف به مساحت ۴۴۶ متر مربع در ۷۶ نوبت عرضه شد که از این میان، ۲۰ تخته فرش در ۱۳ نوبت شانسی برای فروش نداشتند.

در جلسه شانزدهم از حراج فرش‌های دستباف کار کرده در ۱۲ نوبت، فرش‌ها با رشد قیمت دو برابری و بیشتر از قیمت پایه خود فروخته شدند. جایگاه صدرنشینی این هفته حراج فرش دستباف به دو تخته فرش رودبار و تفرش رسید که با قیمت پایه سه میلیون تومان وارد صحنه حراج شدند و به قیمت دوازده میلیون تومان به فروش رسیدند.

عنوان بالاترین قیمت فروخته شده در حراج متعلق به یک تخته فرش شش متری تبریز بود که با قیمت پایه شصت و پنج میلیون تومان وارد صحنه حراج شد و به قیمت هفتاد میلیون تومان فروخته شد. عنوان بالاترین قیمت پایه هم متعلق به یک جفت فرش شانزده متری بیرجند بود که با قیمت صد و هفتاد میلیون تومان ارایه شدند.

حراج شانزدهم با رشد ۳۰۰ درصدی از قیمت پایه دو تخته فرش رودبار و تفرش به کار خود پایان داد.


پانزدهمین جلسه حراج فرش دستباف کار کرده سال ۱۴۰۳-شرکت فرش ایران

فرش تبریز و رشد ۳۰۷ درصدی از قیمت پایه

پانزدهمین جلسه حراج فرش دستباف کار کرده سال ۱۴۰۳-شرکت فرش ایران

پانزدهمین جلسه حراج فرش‌های دستباف کار کرده سال ۱۴۰۳ در روز دوشنبه ۹ مهر ماه برگزار شد. در این جلسه از حراج ۱۳۷ تخته فرش دستباف به مساحت ۴۶۸ متر مربع در ۸۸ نوبت عرضه شد که از این میان، ۳۴ تخته فرش در ۲۰ نوبت شانسی برای فروش نداشتند.

در جلسه پانزدهم از حراج فرش‌های دستباف کار کرده در ۱۶ نوبت، فرش‌ها با رشد قیمت دو برابری و بیشتر از قیمت پایه خود فروخته شدند. جایگاه صدرنشینی این هفته حراج فرش دستباف به یک تخته فرش تبریز رسید که با قیمت پایه پنج میلیون و چهارصد هزار تومان وارد صحنه حراج شد و به قیمت بیست و دو میلیون تومان به فروش رسید. این فرش دوازده متری تبریز همچنین جایگاه بالاترین قیمت فروخته شده در حراج پانزدهم ۱۴۰۳ را به دست آورد.

عنوان بالاترین قیمت پایه هم متعلق به یک تخته فرش دوازده متری کاشان بود که با قیمت هجده میلیون تومان ارایه شد و به قیمت نوزده میلیون و پانصد هزار تومان به فروش رسید.

حراج پانزدهم با رشد ۳۰۷ درصدی از قیمت پایه یک تخته فرش تبریز به کار خود پایان داد.


گزارش تصویری نشست تخصصی فرش در سرزمین آفتاب تابان-جبرائیل صفری-تورج ژوله-شرکت فرش ایران

گزارش تصویری نشست تخصصی فرش در سرزمین آفتاب تابان

گزارش تصویری نشست تخصصی فرش در سرزمین آفتاب تابان-جبرائیل صفری-تورج ژوله-شرکت فرش ایران

نشست تخصصی فرش در سرزمین آفتاب تابان با حضور اساتید فرش دستباف در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۳ در شعبه تجریش شرکت فرش ایران برگزار شد. در این نشست جبرائیل صفری فعال حوزه فرش دستباف ایرانی در کشور ژاپن با ۳۵ سال تجربه فعالیت در این زمینه تجربیات خود را بیان کرد. دبیر این نشست تورج ژوله بود و اساتیدی چون علی میرزازاده، طاهر صباحی، یوسف صمدی بهرامی و… در این نشست حضور داشتند.
در ژاپن سرزمین آفتاب تابان، جایی که طلوع خورشید بر فراز کوه های فوجی زیبایی طبیعت را به نمایش می‌گذارد، هنر فرش بافی نیز به شکلی مجلل و پیچیده خود را نشان می‌دهد. فرش دستباف در کشور ژاپن، به عنوان یک محصول هنری و لوکس، طرفداران خاص خود را دارد. ژاپن به خودی خود تولیدکننده فرش نیست، این کشور یکی از بازارهای مهم برای فرش‌های دستباف ایرانی محسوب می‌شود. ژاپنی‌ها به دلیل فرهنگ غنی خود در هنرهای دستی و توجه به جزئیات، به فرش‌های دستباف با کیفیت و طرح‌های منحصر به فرد علاقه‌مند هستند؛ با این حال نباید فراموش کرد که قانون‌مندی، اعتماد، درست‌کاری و صداقت از اصول مهم در تجارت فرش دستباف در ژاپن محسوب می‌شود.
عوامل محبوبیت فرش دستباف ایرانی در ژاپن را می‌توان موارد زیر دانست:
۱- کیفیت و ظرافت: فرش‌های دستباف ابریشمی به دلیل دقت بالا در بافت و استفاده از مواد اولیه مرغوب بسیار مورد توجه ژاپنی‌ها هستند؛ هر چند که نسل جدید به دلیل گران‌قیمت بودن فرش‌های ابریشمی و همچنین هزینه‌های بالای نگهداری از آن‌ها تمایل کمتری به داشتن فرش‌های ابریشمی دارند.
۲- فرهنگ زیبایی‌شناسی ژاپنی: ژاپنی‌ها به طراحی‌های هنری و مینیمال علاقه دارند. طرح‌های فرش ایرانی به دلیل پیچیدگی و جزئیات خاص، برای بسیاری از هنرمندان و طراحان داخلی ژاپنی جذاب است.
۳- استفاده در دکوراسیون داخلی: در ژاپن، فرش‌های دستباف نه تنها به عنوان کفپوش بلکه به عنوان قطعات هنری و تزئینی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.
۴- نمایشگاه‌ها: فرش‌های دستباف معمولاً در ژاپن در نمایشگاه‌های هنری و گالری‌ها عرضه می‌شوند. این بازارها به افراد ثروتمند و علاقه‌مندان به هنر این امکان را می‌دهد که به فرش‌های نفیس و کمیاب دسترسی داشته باشند.
ژاپنی‌ها به دلیل احترام عمیق به هنرهای دستی و فرهنگی، به فرش‌های دستباف با ارزش تاریخی و هنری نیز علاقه زیادی نشان می‌دهند و این نوع فرش‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند تلقی می‌شوند.

شما می‌توانید ویدیوهای لایو این رویداد را از صفحه اینستاگرامی زیر ببینید:
@irancarpetshop


چهاردهمین جلسه حراج فرش دستباف کار کرده سال ۱۴۰۳-شرکت فرش ایران

فرش‌های کاشمر و سنندج رکورددار حراج چهاردهم

چهاردهمین جلسه حراج فرش دستباف کار کرده سال ۱۴۰۳-شرکت فرش ایران

چهاردهمین جلسه حراج فرش‌های دستباف کار کرده سال ۱۴۰۳ در روز دوشنبه ۲ مهر ماه برگزار شد. در این جلسه از حراج ۱۳۱ تخته فرش دستباف به مساحت ۴۴۳ متر مربع در ۷۸ نوبت عرضه شد که از این میان، ۱۹ تخته فرش در ۱۲ نوبت شانسی برای فروش نداشتند.

در جلسه چهاردهم از حراج فرش‌های دستباف کار کرده در ۱۲ نوبت، فرش‌ها با رشد قیمت دو برابری و بیشتر از قیمت پایه خود فروخته شدند. جایگاه صدرنشینی این هفته حراج فرش دستباف به دو تخته فرش کاشمر و سنندج رسید که با قیمت پایه دو میلیون تومان عرضه شدند و با قیمت نهایی هشت میلیون و چهارصد هزار تومان و رشد ۳۲۰ درصدی از قیمت پایه، فروخته شدند.

عنوان رکورددار بالاترین قیمت پایه عرضه شده هم متعلق به یک تخته فرش تبریز بود که با قیمت چهل و هشت میلیون تومان وارد صحنه حراج شد و به قیمت پنجاه میلیون تومان به فروش رسید. همچنین بالاترین قیمت فروخته شده در حراج چهاردهم ۱۴۰۳ هم متعلق به یک تخته فرش تبریز دیگر بود که با قیمت پایه چهل و چهار میلیون تومان عرضه و به قیمت شصت تومان فروخته شد.

حراج چهاردهم با رشد ۳۲۰ درصدی از قیمت پایه دو تخته فرش کاشمر و سنندج به کار خود پایان داد.


نشست تخصصی فرش دستباف در سرزمین آفتاب تابان-شرکت فرش ایران

نشست تخصصی فرش در سرزمین آفتاب تابان

ژاپن کشوری است به شدت قانون‌مدار و یکی از دلایل موفقیت این کشور در توسعۀ پایدار به همین موضوع باز می‌گردد. قانون و توجه به آن در نظام زندگی و جامعه کشور ژاپن موج می‌زند و در بسیاری از موارد عدم توجه به آن، جایی برای جبران باقی نمی‌گذارد.
در این میان، نظام تجارت و کسب و کار نیز در هر زمینه، خواه صنعت باشد خواه هنر خارج از این موضوع نیست و شیوۀ تعامل با خریدار، تبلیغات و حضور در بازار کسب و کار بدون توجه به اصول، قوانین و فرهنگ مردم ژاپن کاری سخت و ناشدنی است.
به این انگیزه در نشستی دوستانه پای صحبت‌های جبرائیل صفری، فعال فرش ابریشم در ژاپن می‌نشینیم تا از تجربیاتش پس از ۳۵ سال حضور در کشور آفتاب تابان و تجارت فرش دستباف بگوید.

دبیر نشست: تورج ژوله

زمان: پنج شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۳ – ساعت ۱۵:۳۰
مکان: تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، روبروی فروشگاه سپه، پلاک ۱۳۶۳ – شرکت فرش ایران
برای مشاهده لایو این رویداد صفحه اینستاگرامی زیر را دنبال کنید:
@irancarpetshop


شاخص سیزدهمین جلسه حراج فرش دستباف کار کرده سال ۱۴۰۳-شرکت فرش ایران

یک تابلوفرش رکورد حراج سیزدهم را شکست

شاخص سیزدهمین جلسه حراج فرش دستباف کار کرده سال ۱۴۰۳-شرکت فرش ایران
سیزدهمین جلسه حراج فرش‌های دستباف کار کرده سال ۱۴۰۳ در روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه برگزار شد. در این جلسه از حراج ۱۲۲ تخته فرش دستباف به مساحت ۷۶۴ متر مربع در ۹۱ نوبت عرضه شد که از این میان، ۱۹ تخته فرش در ۱۵ نوبت شانسی برای فروش نداشتند.

در جلسه سیزدهم از حراج فرش‌های دستباف کار کرده در ۱۲ نوبت، فرش‌ها با رشد قیمت دو برابری و بیشتر از قیمت پایه خود فروخته شدند. جایگاه صدرنشینی این هفته حراج فرش دستباف به یک تابلوفرش رسید که با قیمت پایه ششصد هزار تومان عرضه شد و با قیمت نهایی دو میلیون و هشتصد هزار تومان و رشد ۳۶۷ درصدی از قیمت پایه، فروخته شد.

عنوان رکورددار بالاترین قیمت پایه عرضه شده هم متعلق به یک تخته فرش تبریز بود که با قیمت ۶۰ میلیون تومان وارد صحنه حراج شد. همچنین بالاترین قیمت فروخته شده در حراج سیزدهم ۱۴۰۳ هم متعلق به یک تخته فرش تبریز دیگر بود که با قیمت پایه نوزده میلیون تومان عرضه و به قیمت بیست و پنج میلیون تومان فروخته شد.

حراج سیزدهم با رشد ۳۶۷ درصدی از قیمت پایه یک تابلوفرش پرتره به کار خود پایان داد.