اخبار فرش ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

سازمان غیرانتفاعی Label STEP اعلام کرد

کمک هرچه بیشتر به بافندگان برای مقابله با آثار مخرب کرونا

سازمان غیر انتفاعیLabel STEP صندوق اضطراری STEP Corona را برای حمایت از بافندگان و خانواده‌های آنها در برابر مشکلات ناشی از ویروس کرونا راه اندازی کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران به نقل از کارپتور فرش بافی، میلیون‌ها انسان را قادر می‌سازد تا درآمد خود را تامین و میراث فرهنگی خود را حفظ کنند. اما مانند بسیاری دیگر از بخش‌های اقتصادی، تولید فرش هم در اثر شیوع ویروس کرونا به بن بست رسیده است.

در بیانیه سازمان غیرانتفاعی Label STEP آمده: بافندگان شامل بیشترین تأثیر از بحران جهانی کوید ۱۹ در صنعت فرش شده‌اند. به دلیل دستمزدهای عمدتا ناچیز، فقط تعداد کمی از آن‌ها پس‌انداز قابل توجهی دارند. بسیاری از آن‌ها از مناطق دور افتاده روستایی با اقتصاد ضعیف، زیرساخت‌های ابتدایی و مراقبت‌های بهداشتی ضعیف هستند، اکثریت آن‌ها زن و بسیاری از آن‌ها کارگر مهاجر هستند و از این رو در حال حاضر از خانواده و شبکه‌های اجتماعی‌شان بریده شده‌اند.

این سازمان که دفتر آن در سوئیس قرار دارد مدت ۲۵ سال است که به کار و زندگی خوب برای بافندگان فرش متعهد شده است. تجربه چندین ساله و یک شبکه گسترده آن‌ها را قادر می‌کند تا دسترسی مناسبی به بافندگان برای ارائه خدمات رفاهی داشته باشند.

این سازمان هزاران بافنده فرش در افغانستان، هند، نپال و پاکستان را نسبت به شیوع ویروس همه گیر و بی سابقه کرونا، آگاه کرد و اقدامات اصلی پیشگیری را به آن‌ها آموزش داد. هم اکنون فعالیت این سازمان بر توزیع کمک‌های اضطراری در قالب بسته‌های غذایی و کالاهای دیگر برای تأمین نیازهای اساسی متمرکز است. همچنین یک صندوق امدادی برای موارد اضطراری پزشکی و سایر موارد اضطراری ایجاد کرده است.

این سازمان از نهادهای مرتبط برای کمک هرچه بیشتر به بافندگان و خانواده‌های آن‌ها در بحران کرونا، با این اطمینان که همه وجوه به طور کارآمد و مسئولانه مورد استفاده قرار می گیرند طلب حمایت و کمک مالی کرده است. برای اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید.


سازمان غیرانتفاعی Label STEP اعلام کرد

کمک هرچه بیشتر به بافندگان برای مقابله با آثار مخرب کرونا


کلمات کلیدی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *