اخبار فرش ۱۴ تیر ۱۳۹۹

مشروط بر مشارکت 50 درصدی

نمایشگاه فرش برگزار می‌شود!

در دیدار سرپرست وزارت صمت با جمعی از مدیران وزارتخانه و اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران، جوانب برگزاری یا عدم برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران بررسی شد که شش مصوبه داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران به نقل از کانال رسمی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران، این دیدار با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت، رئیس مرکز ملی فرش ایران، هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران، رئیس نمایشگاه بین‌المللی تهران، رئیس نمایشگاه شهر آفتاب، سرپرست روابط عمومی وزارتخانه صمت و مشاور وزیر صمت در امور تهاتر روز جمعه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۹ برگزار شد.

بر پایه این گزارش با توجه به شرایط کنونی پیش آمده تصمیم گرفته شد در خصوص برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با در نظر داشتن موارد شش گانه زیر اقدامات لازم انجام شود.

۱. هزینه اجاره هر غرفه کمترین میزان قیمت در برپایی نمایشگاه‌ها باشد.
۲. مجری نمایشگاه از طرف مرکز ملی فرش ایران انتخاب شود.
۳. مجری در اسرع وقت برای ثبت نام فراخوان دهد، مشروط بر استقبال بالای ۵۰٪ نسبت به سال قبل، نمایشگاه برگزار شود و اگر استقبال کمتر از ۵۰٪ باشد نمایشگاه برگزار نخواهد شد.
۴. طبق مصوبه ستاد کرونا نمایشگاه بازدید کننده عمومی نخواهد داشت.
۵. غرفه داران ادوار گذشته می‌توانند از یکسال مرخصی کرونا با حفظ مکان قبلی برخوردار باشند .
۶.از همه غرفه داران جدید تعهد گرفته می‌شود که نسبت به غرفه امسال هیچ‌گونه حق یا امتیازی در سال آینده ندارند.

همچنین در این جلسه مقرر شد، مرکز ملی فرش ایران و سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری بخش‌خصوصی، به طور جدی برای رونق تولید و صادرات فرش دستباف وارد عمل شوند. در این نشست همچنین مصوب شد تا زمینه‌های جهش تولید و صادرات در حوزه فرش دستباف با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مرتبط در وزارت صمت و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فراهم شود. از سوی دیگر مقرر شد آن دسته از تجار محترمی که کارت بازرگانی ایشان اشتباها و در مدت کمتر از یکسال از آخرین صادراتِ رفع تعهد نشده ایشان تعلیق شده، مطابق لیست ارسالی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران اصلاح شود.

منبع: اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

8099 بازدید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *