کتاب و مجلات ۶ تیر ۱۳۹۹

به همت دو تن از دانش‌آموختگان رشته فرش

کتاب دستان منتشر شد

کتاب دستان نوشته ریحانه کثیری و قاسم سبحانی از دانش‌آموختگان رشته فرش با هدف ارائه اطلاعات تخصصی فرش دستباف برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد این رشته توسط موسسه انتشاراتی جمال‌هنر در ۲۰۰ شمارگان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران، دستان با هدف گردآوری مباحث دانشگاهی رشته فرش برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد این رشته تدوین شده است. این کتاب با تمرکز بر روند کنکورهای سالیان گذشته، به جمع‌آوری مطالب در حوزه فرش دستباف پرداخته است و برای برآورده کردن این هدف، از منابع متنوعی بهره جسته است.

ریحانه کثیری یکی از مولفین در پیشگفتار این کتاب آورده است: رشد و تعالی، دو اصل جدایی ناپذیر از سرشت انسان است. ذهن انسان همواره به دنبال ارتقا یافتن بوده و برای رسیدن به این مهم به دنبال روش و متد پیشرفت و یادگیری است تا به واسطه آن بتواند جایگاه خود را بر اساس هدفش تثبیت کند. در این میان اهدافی کوتاه مدت وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

با توجه به پراکندگی منابع، این مجموعه با جمع آوری حداکثری مطالب در حوزه فرش دستباف از مجموع ده‌ها کتاب، مقاله و جزوه‌های برترین استادان دانشگاه‌های فرش ایران در حوزه‌های تاریخ فرش ایران و جهان، رنگرزی طبیعی و شیمیایی، علوم الیاف، مرمت و ارزیابی فرش، مباحثی از اقتصاد ، شناخت طرح و نقش و معرفی بیش از هفتاد منطقه قالی‌بافی در بخش مناطق‌بافندگی، گردآمده است؛ تا دانش آموختگان این رشته برای ارتقا به مرتبه علمی بالاتر به عنوان مرجعی قابل اعتماد به این کتاب مراجعه کنند. امید است ارتقاء علمی، در بهبود هنر-صنعت فرش مؤثر و کارآمد باشد.

گردآوری مطالب از گستردگی بسیاری برخوردار بود که بی شک بدون تلاش همکار گرانقدر جناب آقای قاسم سبحانی میسر نمی‌شد. بخش رنگرزی طبیعی و شیمیایی به طور تخصصی، و در دیگر بخش‌های این مجموعه از کمک و مطالب جمع‌آوری شده ایشان بی‌نصیب نبودیم و از دوستانی که در بخش‌های مختلف کتاب زحمت ویراستاری علمی را برعهده داشتند کمال تشکر را دارم. تمام تلاش ما انتشار مجموعه‌ای بدون نقص بوده است و این در حالی است که علم همواره در حال پیشروی است و از حرکت باز نمی ایستد، همواره تحقیقات جدید به مجموع علوم اضافه می‌کند و هر از گاهی مطالب را در آن حوزه دگرگون می‌سازد. برای به روز بودن مطالب و تصحیح اشتباه سهوی مجموعه، پذیرای انتقاد و نظرات شما عزیزان هستیم.

چاپ نخست کتاب دستان «اطلاعات تخصصی فرش دستباف» بهار ۱۳۹۹ در سه فصل شامل تاریخ فرش ایران و جهان، شناخت فرش و تولید فرش در ۴۰۰ صفحه و به قیمت ۸۰۰۰۰ تومان در دسترس علاقمندان است. برای سفارش کتاب می‌توانید با تلفن ۰۹۰۲۳۴۰۲۷۵۲ تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *