اخبار شرکت ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

رییس هیئت مدیره شرکت فرش ایران در گفت و گو با رادیو جوان

نباید بگذاریم فرش را از دست ایران خارج کنند

یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ حجت الاسلام والمسلمین سید امین جوادی در گفت و گو با برنامه «جوان ایرانی سلام» رادیو جوان با بیان اقدامات موسسه اعتباری ملل در راستای بهبود اقتصاد خانواده به فعالیت‌های شرکت سهامی فرش ایران اشاره کرد.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با اشاره به حمایت این موسسه از مشاغل و کسب و کارهای خانگی گفت: اقتصاد خانواده یکی از کارهای مهمی است که امروز در کشور ما هم بسیار قابل توجه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته و مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید فراوان داشتند. بنابراین ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی و رونق بخشیدن به آن‌ها یکی از محورهای فعالیت‌های موسسه اعتباری ملل است که در راستای بهبود اقتصاد خانواده پیگیری و اجرا خواهد شد که خانواده‌ها بتوانند زندگی‌های خود را به نحو شایسته‌ای مدیریت کنند.

رییس هیئت مدیره شرکت سهامی فرش ایران ضمن برشمردن برنامه‌های عملیاتی موسسه اعتباری ملل در راستای بهبود اقتصاد خانواده گفت: یکی از مشاغلی که بسیار استقبال شده قالیبافی است که برای این موضوع ما کارهای بسیار گسترده و متنوعی را داریم انجام می‌دهیم. با حمایت موسسه اعتباری ملل حدود ۱۰ هزار نفردر سراسر ایران مشغول به کار قالیبافی هستند که یا به صورت کارگاهی است و یا به صورت خانگی کار بافت را انجام می‌دهند. در شهرهای مختلفی مثل کهنوج، قوچان، شیروان و … کارگاه‌های متمرکزی تاسیس کردیم که در این کارگاه‌ها عمدتا خواهران خود سرپرست مشغول کار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید امین جوادی با اشاره به این که شرکت سهامی فرش ایران به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه موسسه اعتباری ملل مسئولیت توسعه تولید و بازرگانی فرش دستباف در ایران را بر عهده دارد افزود: در کارگاه‌های متمرکز و خانگی قالیبافی شرکت سهامی فرش ایران مواد اولیه، ابزار و نقشه در اختیار بافندگان قرار می‌گیرد و یک حقوق اولیه هم به آن‌ها پرداخت می‌شود. آخر الامر قالی را کارشناسان، ارزیابی و قیمت گذاری می‌کنند و پس از کسر هزینه‌های انجام شده مابقی به بافندگان پرداخت می‌شود. وی همچنین افزود: خدا را شاکریم که از این ره‌آورد امروز برای نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کردیم.

رییس هیئت مدیره شرکت سهامی فرش ایران با اشاره به ارزش‌های فرهنگی و هنری فرش دستباف ایرانی گفت: ما توجه ویژه‌ای به این هنر-صنعت داریم و نباید بگذاریم این هنر-صنعت کهن از دست ایران عزیز خارج شود و در همین راستا بر موضوع فرش دستباف علاوه بر مباحث اشتغال و اقتصاد خانواده از منظرحفظ و توسعه فرهنگ و هنر هم اهتمام ویژه‌ای داریم. ایشان در پایان گفت: ما در شرکت سهامی فرش ایران بیش از ۳۵۰۰ دستگاه دار قالی فعال در کل کشور داریم و همانطور که عرض کردم این تعداد دستگاه موجبات اشتغال جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر را فراهم آورده است. و از افتخارات ماست که این فعالیت می‌تواند اقتصاد خانوارها را قوام بخشد.


گفتنی است شرکت سهامی فرش ایران از سال ۱۳۹۲ از بدنه دولت به بخش خصوصی واگذار شد و از سال ۱۳۹۶ موسسه اعتباری ملل مالکیت این شرکت را بر عهده گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *