اخبار شرکت ۷ تیر ۱۴۰۱

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در آیین بزرگداشت شهید رواقی

فرش دستباف شناسنامه کشور است و باید آن را حفظ کنیم

آیین بزرگداشت شهید محمد رواقی مدیرعامل فقید شرکت سهامی فرش ایران با حضور همسر شهید رواقی و جمعی از مسئولان و همکاران شرکت فرش ظهر هفتم تیرماه ۱۴۰۱ در عمارت فردوسی برگزار شد.

شرکت سهامی فرش ایران پس از انقلاب همراه با دیگر مراکز دولتی و حکومتی دستخوش تغییرات شد. شهید محمد رواقی پس از روی کار آمدن دولت موقت در سال ۱۳۵۸ به سمت مدیر عاملی شرکت سهامی فرش ایران انتخاب شد. حضور شهید محمد رواقی در شرکت فرش ایران با توجه به تخصص و تجربه ایشان در مدت کوتاه مدیریتی ثمرات بسیار زیادی برای شرکت داشته است. اما وقوع حادثه بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در شامگاه هفتم تیر ۱۳۶۰ مسیر تحولات شهید رواقی را متوقف ساخت.

بزرگداشت شهید رواقی در نیمه روز هفتم تیر با حضور همسر ایشان سرکار خانم رضایی مقدم، دوست و همراه ایشان جناب مهندس حسن عابدی جعفری وزیر اسبق بازرگانی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید امین جوادی مدیر عامل موسسه اعتباری ملل، جناب آقای مجید محمدپناه مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران و جمعی از معاونین، مدیران و همکاران شرکت فرش در عمارت فردوسی برپا شد.



آغازگر این آیین تلاوت آیاتی از قرآن مجید بود سپس مجید محمدپناه مدیرعامل شرکت فرش با بیان خیر مقدم به حضار و همسر این شهید گرامی در خصوص عدم امکان برپایی مراسم بزرگداشت در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ توضیحاتی ارائه نمودند.
در ادامه مهندس عابدی جعفری با بیان شرایط کشور در سال ۱۳۵۷ و تلاش‌های مردم در آن مقطع تاریخی، شرح مبسوطی بر چگونگی حادثه بمب‌گذاری بیان کردند. در پایان با یاداوری حدیثی از مولای متقیان علی بن ابی طالب درخصوص ایجاد فساد در بین آنان نکاتی را گوشزد کردند.
در بخش دوم مراسم جناب آقای دکتر جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با بیان حدیثی از پیامبر اعظم در خصوص شرایط خانواده شهدا، در شرح حدیث یادآور شدند که خداوند متعال خود قائم مقام و نگهبان خانواده شهدا هستند و هر که آن‌ها را برنجاند گویی خداوند را رنجانده است. دکتر جوادی در ادامه با تفسیر حدیث این نکته را گوشزد کردند، مسیری که شهدا ایجاد کرده‌اند مانند میراث آنهاست که خدشه وارد کردن بر آن برابر با خدشه وارد کردن بر خانواده شهداست. در واقع خداوند متعال برای این رفتار بندگانش را بازخواست خواهد کرد. دکتر جوادی در ادامه افزود شرکت فرش را حفظ کردیم و تلاش می‌کنیم آن را به جایگاه خوبی برسانیم به دو دلیل اول این که یادگار نیاکان ما بوده و میراث ایرانیان است و باید همه تلاش کنید پایدار باقی بماند و دوم این که فرش دستباف شناسنامه کشور ماست و باید از این شناسنامه حراست کنیم. همه ما وظیفه داریم که از این شناسنامه و میراث ارزشمند ایران عزیز با پوست و گوشت و استخوانمان حراست کنیم و بس.
در بخش پایانی این ایین، تجلیل از همسر شهید محمد رواقی سرکار خانم رضایی مقدم انجام شد. ایشان در سخنانی کوتاه به حضور جوانان در شرکت اشاره کردند که اکثریت کارکنان را در برگرفته و خواستار توجه و تلاش جوانان در شکوفایی و پیشرفت کشور شدند که با حضور آنان مُیسر خواهد شد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *