اخبار شرکت ۳ خرداد ۱۴۰۱

نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران برگزار شد

خصوصی‌سازی محرک شرکت فرش ایران

شرکت سهامی فرش ایران یکی از شرکت‌های تابع دولت بود که بر مبنای اصل ۴۴ قانون اساسی کشور در سال ۱۳۹۲ به بخش خصوصی واگذار شد تا به فعالیت‌های تولید و بازرگانی خود در حوزه فرش دستباف فعال‌تر ادامه دهد.

بنیان شکل‌گیری سازمان خصوصی سازی کشور، اصل ۴۴ قانون اساسی است که دولت را موظف می‌کند شرکت‌های تابعه خود را به بخش خصوصی واگذار کند. بر این اساس سازمان خصوصی سازی کشور برآن شد تا در قالب یک رویداد بین‌المللی به بازبینی و نقد ۲۰ سال فعالیت خود بپردازد. این رویداد با حضور ۷۰۰ شرکت واگذار شده دولت به بخش خصوصی از ۳۱ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با حضور سران قوا برگزار شد. در حاشیه این رویداد علاوه بر نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های خصوصی سازی شده، ۱۶ نشست تخصصی در راستای ارائه دیدگاه‌های علمی به صورت سخنرانی نیز برپا شد.
شرکت سهامی فرش ایران نیز یکی از شرکت‌های تابع دولت بوده که بر مبنای اصل ۴۴ قانون اساسی کشور در سال ۱۳۹۲ به بخش خصوصی واگذار شد. حال با گذشت ۹ سال از این تغییر مالکیت، شرکت سهامی فرش ایران در کنار دیگر شرکت‌ها و در بخش صنعتِ نخستین رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران، شرایط گذشته و اکنون خود را به نمایش گذاشت تا از سوی کارشناسان سازمان خصوصی سازی کشور مورد بررسی قرار گیرد. در پایان این رویداد با اهدای تندیس و لوح سپاس از شرکت سهامی فرش ایران به پاس مشارکت فعال و حسن انجام وظایف سازمانی خود پس از خصوصی شدن در حوزه فرش دستباف ایران تقدیر شد.

نکته قابل توجه در برگزاری این رویداد گوناگونی و تعدد شرکت‌های وابسته دولت بود؛ که این حجم از تنوع و تعدد شرکت‌های دولتی امکان مدیریت آن‌ها را دشوار می‌کرده است و به دلیل طولانی بودن مسیر دریافت مجوزها خلاقیت و نوآوری را گاه ناممکن می‌کرده. از این رو به نظر می‌رسد خصوصی‌سازی صحیح، علمی و به موقع، به پویایی و تحرکِ بیشتر شرکت‌ها کمک می‌کند تا با تلاش خود بتوانند پابرجا بمانند و گام‌های پیشرفت را بهتر از گذشته بردارند.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *