اخبار شرکت ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی

فرش‌هایی که جاودانه شدند

سال ۱۳۹۳ گنجینه ارزشمندی از فرش‌های شرکت سهامی فرش ایران طی فرآیندی به موزه فرش ایران اهدا شد. این گنجینه شامل ۱۴۷ تخته فرش با مساحت تقریبی ۱۳۸۰ متر مربع بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران، در دويست و پنجاه و ششمین جلسه هيئت واگذاري سازمان خصوصی سازی که به تاریخ ۱۳۹۱/۱۲/۲۶ برگزار شد؛ شرایط واگذاری ۱۰۰% سهام شرکت سهامی فرش ایران از طرق فرابورس بررسی و تایید شد. برپایه ابن گزارش هیات عالی واگذاری که اعضای آن را وزرای کابینه تشکیل می‌دادند تصویب کردند کمیته‏‌ای با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دادگستری و وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل و نسبت به تعیین تكليف فرش‏‌های گنجينه‌اي، عتیقه و تابلو فرش‌ها و خروج آن‌ها از فهرست دارایی‌هاي شركت اقدام کنند.

پیرو این مصوبه ۱۴۷ تخته فرش مورد نظر، بررسی و کارشناسی شد که از این تعداد ۶۱ تخته فرش تصویری بود. همچنین مجموع مساحت فرش‌ها ۱۳۷۶/۶۹ متر مربع و ارزش ریالی آنها ۳۴٫۵۲۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال برآورد شد.

پس از آن در سال ۱۳۹۳ با حضور محمدرضا عابد مدیر عامل وقت شرکت، سرکار خانم قدرت‌آبادی رییس وقت موزه فرش تهران و خانم نیک‌نژاد امین اموال موزه و جمعی از همکاران شرکت و کارشناسان موزه این ۱۴۷ تخته فرش طی فرایند اداری به موزه فرش تهران اهدا شد. تا ضمن نگهداری بهینه، این آثار ارزشمند برای همیشه در گنجینه و خاطره فرهنگی فرش دستباف ایران جاودانه شوند.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *