حراج ۱۴ تیر ۱۴۰۱

دوشنبه بازار فرش ایران به گام دوازدهم رسید

درخشش قالی لُری در حراج دوازدهم

دوازدهمین جلسه حراج سال ۱۴۰۱ روز دوشنبه ۱۳ تیرماه در ۵۵ نوبت برگزار شد. در این جلسه ۷۶ تخته انواع فرش دستباف با مساحت ۱۸۸ مترمربع به بالاترین پیشنهاد‌ها از قیمت پایه فروخته شد.

کلمات کلیدی:


آنچه در حراج دوازدهم گذشت

ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ دوازدهمین جلسه حراج فرش دستباف با حضور اهالی محترم بازار و علاقمندان فرش برگزار شد. این جلسه که در ۵۵ نوبت بود با عرضه ۹۱ تخته انواع دستبافته‌های سنتی مجموعا به مساحت ۲۴۷ متر مربع ساعت ۱۹ به کار خود پایان داد.

فرش‌های عرضه شده در ۴۵ نوبت از دومین حراج تابستان ۱۴۰۱ به تعداد ۷۶ تخته و مساحت ۱۸۷ متر مربع به پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شدند و فرش‌های ۱۰ نوبت به تعداد ۱۵ تخته و مساحت ۶۰ مترمربع مشتری‌ای نداشتند و به انبار حراج بازگشتند.

گفتنی است در ۶ نوبت از حراج دوازدهم فرش‌های عرضه شده به بیش از دوبرابر قیمت پایه فروخته شدند. همچنین میانگین نسبت رشد فرش‌های فروخته شده از قیمت پایه در دوازدهمین جلسه حراج ۲۸ درصد بود.

ترین‌های حراج دوازدهم

بالاترین قیمت پایه حراج دوازدهم طبق معمول هر هفته به یک قالی تبریز قواره ۶ متری رسید. این قالی در چهل و هشتمین نوبت با قیمت پایه ۴۵ میلیون تومان به سالن آمد اما مشتری‌ای نداشت و به انبار بازگشت تا شاید در جلسات آینده فروخته شود. اما عنوان بالاترین قیمت فروخته شده این جلسه به دو تخته قالیچه کرک قم رسید که در نوبت ۳۴ با قیمت پایه ۲۴ میلیون تومان به سالن حراج آمد و نهایتا به قیمت ۳۴ میلیون تومان با ۴۲ درصد رشد از قیمت پایه فروخته شد.

کمترین قیمت پایه و فروخته شده این جلسه حراج هم در نوبت بیست و هفتم رقم خورد که ۸ تکه فرش در قواره‌های کوچک کمتر از نیم مترمربع به قیمت ۸۰۰ هزار تومان به سالن حراج آمد و با یک چوب بالاتر به قیمت ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد.

قالی لُریِ جذابِ حراج دوازدهم

در نوبت چهل و سوم حراج دوازدهم یک قالی حدودا ۴ متری لُری با قیمت پایه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به سالن حراج آمد. این قالی که مشخص بود سالیانی زیر پا بوده اما رنگ سرخ جذاب و خیره‌کننده‌ای داشت. شاید همین نکته هم باعث شد تا با پیشنهادهای متوالی حضار نهایتا به قیمت ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به بالاترین پیشنهاد فروخته شود. به این ترتیب عنوان بیشترین رشد از قیمت پایه حراج دوازدهم به این قالی زیبای لُری رسید.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *