حراج ۱ شهریور ۱۴۰۱

در روز کم فروغ حراج فرش دستباف

بیجار و ترکمن صدرنشین حراج هفدهم

هفدهمین حراج فرش دستباف کارکرده روز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ طبق روال دوشنبه هر هفته برگزار شد. در این جلسه ۱۱۵ تخته انواع دستبافته‌های سنتی در ۶۲ نوبت عرضه شد.

کلمات کلیدی:


آنچه در حراج هفدهم گذشت

آخرین حراج مردادماه ۱۴۰۱ در حالی برگزار شد که رکورددار کمترین رشد قیمت در بین حراج‌های گذشته است. در این حراج بیشتر فرش‌های عرضه شده با یک یا دو چوب بالاتر فروخته شدند به شکلی که به صورت میانگین رشد قیمت فرش‌های فروخته شده از قیمت پایه ۱۳ درصد بود. حراج هفدهم در ۶۲ نوبت و باعرضه ۱۱۵ تخته فرش به مساحت ۲۹۱ متر مربع برگزار شد که فرش‌های عرضه شده در ۳۸ نوبت به تعداد ۷۳ تخته فرش و مساحت  ۱۴۴ متر مربع فروخته شدند.

ترین‌های حراج هفدهم

فرش‌های عرضه شده در دو نوبت حراج هفدهم به بیش از دو برابر قیمت پایه فروخته شدند. در نوبت اول حراج هفدهم یک تخته ذرع و نیم ترکمن با قیمت پایه ۸۰۰ هزار تومان به سالن حراج آمد و با رشد ۱۱۳ درصدی به قیمت ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته شد. در نوبت نهم این جلسه هم یک تخته ذرع و نیم بیجار با قیمت پایه ۱ میلیون و ۲۰۰ به سالن حراج آمد و نهایتا با قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد. تا تنها فرش‌های دوبرابری حراج هفدهم باشند.

بالاترین قیمت پایه و فروخته شده حراج هفدهم هم به یک تخته قالیچه تبریز رسید. این قالیچه تبریز با قیمت پایه ۲۰ میلیون تومان به سالن حراج آمد و نهایتا با قیمت ۲۳ میلیون تومان فروخته شد تا رکورددار بالاترین قیمت حراج هفدهم باشد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *