حراج ۲۰ دی ۱۴۰۱

سی و ششمین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده برگزار شد

قالی کاشان خوش درخشید

حراج فرش دستباف کارکرده شرکت فرش ایران به گام سی و ششم رسید. در این جلسه که شامگاه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد ۷۲ تخته انواع دستبافته‌های سنتی به بالاترین پیشنهادها فروخته شدند.

کلمات کلیدی:


شامگاه نوزدهم دی‌ماه ۱۴۰۱ سی و ششمین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده در محل دفتر مرکزی شرکت فرش ایران برگزار شد. جلسه‌ای که با حضور گرم و پرشور علاقمندان و اهالی محترم بازار فرش دستباف رونق دوچندان یافته بود. این جلسه در ۵۹ نوبت با عرضه ۸۱ تخته فرش (۳۴۵ مترمربع) نهایتا به کار خود پایان داد. از مجموع فرش‌های عرضه شده ۷۲ تخته (۲۹۷ مترمربع) به بالاترین پیشنهادها فروخته شدند و فقط ۹ تخته فرش (۴۸ مترمربع) پیشنهادی بالاتر از قیمت پایه نداشتند و به انبار حراج بازگشتند.

در هشت نوبت از حراج سی و ششم فرش‌های عرضه شده به بیش از دو برابر قیمت پایه فروخته شدند و به صورت میانگین فرش‌های به فروش رسیده ۵۱ درصد رشد از قیمت پایه را تجربه کردند.

بیشترین قیمت پایه این جلسه حراج در نوبت ۲۳ رقم خورد. جایی که یک تخته قالیچه تبریز با رقم ۳۰ میلیون تومان به سالن حراج آمد و با پیشنهادهای متوالی خریداران نهایتا به قیمت ۳۸ میلیون تومان فروخته شد تا عنوان بالاترین قیمت پایه حراج سی و ششم را به نام خود ثبت کند. اما عنوان بالاترین قیمت فروخته شده این جلسه به یک تخته قالی ۱۲ متری همدان رسید. در نوبت دوازدهم حراج یک قالی همدان به مساحت ۱۱٫۶۴ مترمربع با قیمت ۲۷ میلیون تومان به سالن حراج آمد و نهایتا در رشدی محسوس ۴۱ میلیون تومان فروخته شد تا عنوان بالاترین رقم فروخته شده حراج سی و ششم را به نام خود ثبت کند.

اما رکورد بیشترین رشد از قیمت پایه در این جلسه به یک قالی ۱۲ متری کاشان رسید. این قالی کاشانِ لاکی در نوبت ۲۹ حراج سی و ششم با قیمت پایه ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به سالن حراج امد و با اقبال خوب حاضران نهایتا به قیمت ۱۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان به بالاترین پیشنهاد فروخته شد تا رکورددار حراج سی و ششم نام بگیرد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *