حراج ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

گزارش تصویری پنجاه و هفتمین حراج فرش دستباف

آخرین حراج سال با درخشش فرش بلوچ به پایان رسید

پنجاه و هفتمین جلسه حراج فرش‌های دستباف کارکرده در ۹ ام اسفند ماه ۱۴۰۲ با درخشش یک تخته فرش بلوچ به پایان رسید. در ایستگاه آخر حراج فرش‌های دستباف سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۱۳ تخته فرش به متراژ ۳۲۱ مترمربع عرضه شد.

تصویر شاخص گزارش پنجاه و هفتمین حراج فرش دستباف در شرکت فرش ایران


در این جلسه‌ی حراج فرش‌های دستباف کارکرده، از مجموع ۷۴ نوبت برگزاری حراج برای ۱۱۳ تخته فرش (به متراژ ۳۲۱ مترمربع)، تنها ۱۱ تخته فرش در ۸ نوبت (به متراژ ۳۶ مترمربع) شانسی برای فروش نداشتند. در مجموع در این جلسه از حراج، ۱۰۲ تخته فرش در ۶۶ نوبت برگزاری، به مساحت ۲۸۵ مترمربع به فروش رسید.
در پنجاه و هفتمین جلسه حراج فرش‌های دستباف کارکرده تعداد ۲۳ تخته فرش با رشد قیمت دو برابری از قیمت پایه فروخته شدند. عنوان رکوردار بالاترین قیمت پایه عرضه شده در حراج پنجاه و هفتم متعلق به یک جفت فرش کاشان زمینه کرم از تولیدات شرکت فرش ایران بود که با قیمت پایه ۷۰ میلیون تومان عرضه شده و با قیمت نهایی ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شدند و عنوان رکورد بالاترین قیمت فروخته شده در حراج پنجاه و هفتم را نیز به خود اختصاص دادند.
جایگاه صدرنشینی پنجاه و هفتمین هفته حراج فرش دستباف در سال ۱۴۰۲ هم به یک تخته فرش دستباف بلوچ تعلق گرفت که با قیمت پایه ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه شد و با رشد قیمت ۳۴۶ درصدی از قیمت پایه، با قیمت نهایی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد؛ این فرش بلوچ عنوان رکوردارترین فرش فروخته شده در حراج پنجاه و هفتم را نیز به خود اختصاص داد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *