اخبار شرکت ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

در نشست تخصصی مدیران شعب عنوان شد

تولید قلب شرکت فرش است

سه‌شنبه هجدهم شهریور ۱۳۹۹ نشست تخصصی مدیرعامل، معاونان و مدیران ستاد مرکزی با روسای شعبه‌های سنندج، مشهد، کاشمر، کرمان و بیرجند با محوریت رفع موانع تولید در محل دفتر مرکزی شرکت سهامی فرش ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران در این نشست که آخرین جلسه از مجموعه نشست‌های تخصصی مدیران ستاد مرکزی با روسای شعب در نیمه اول سال ۱۳۹۹ بود، همچون چند  جلسه گذشته بر افزایش کمی و کیفی تولید تاکید شد.

در ابتدای نشست مجید محمدپناه مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران ضمن عرض خیرمقدم به حاضران گفت: بی تردید قلب شرکت فرش ایران تولید است و اگر چرخ تولید مخصوصا در شرایط فعلی لنگ بزند این مشکل به کل بدنه شرکت منتقل می‌شود و مشکلات متعددی را در ادامه به دنبال خواهد داشت که شاید با وضع فعلیِ جامعه مهار آن غیر ممکن شود. لذا در این جلسات هدف ما این است موانع تولید و راهکارهای رفع آن را از زبان شما که سکانداران تولید در شعبه‌ها هستید بشنویم تا با تمام توان و امکانات برای رفع آن اقدام لازم را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به وضعیت تولید شرکت از دهه هفتاد تا دوره حاضر خاطر نشان کرد: در یکی دو سال گذشته رویکرد حمایت از تولید متحول شده و قطعا روسای شعب متوجه این تغییرات شده‌اند؛ هرچند تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم اما این تغییر نگاه شکل گرفته و در مسیر تحول هستیم. وی همچنین افزود: البته این موارد نافی تلاش‌های مدیران قبلی شرکت سهامی فرش ایران نیست و همواره قدردان زحمات و تلاش‌های این عزیزان هستیم.

محمدپناه با تاکید بر نگاه خلاقانه در تولید، روسای شعب را به توجه ویژه به این مهم دعوت کرد و گفت: اگر در تولید خلاقیت و نوآوری نداشته باشیم و فقط مثل گذشته تولید کنیم راه به جایی نمی‌بریم و محکوم به شکستیم و برعکس اگر در حوزه طرح و نقش و همچنین ارائه محصول و تولید باکیفیت خلاقانه عمل کنیم امروز ظرفیت آن را داریم تا مجددا به روزهای اوج فرش ایران بازگردیم.

در ادامه نشست و پیش از صحبت‌های روسای شعب، کورش ذاکری فرد معاون تولید و عضو هیئت مدیره، پویان ملکی سرپرست معاونت بازرگانی، سید حبیب حسینی معاون اداری مالی، جابر نظریه مدیر تولید و سید محمد مهدی میرزاامینی مدیر روابط عمومی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و از آمادگی تمام واحدهای ستادی برای رفع موانع تولید خبر دادند.

بهرام احترامی رییس شعبه سنندج با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شعبه تحت نظرش گفت: حوزه فعالیت شعبه سنندج وسیع است و به جرات می‌توانم ادعا کنم بهترین فرش دو پود سنندج را شرکت سهامی فرش ایران تولید می‌کند. وی یکی از موانع تولید در این منطقه را عدم استقبال قشر جوان از کار بافندگی فرش و بالا رفتن سن بافندگان فعلی عنوان کرد و افزود: با ارائه مشوق‌های لازم می‌توان تا حد قابل توجهی این مشکل را مدیریت و بافنده‌های جدیدی جذب کرد.

احترامی با تاکید بر این که علیرغم وجود مشکلات، تا پایان سال پیش‌بینی تولید شعبه سنندج محقق خواهد شد گفت: تحول در طرح و نقش تولیدات یک نکته غیر قابل انکار است اما باید دقت داشته باشیم که این تغییر باید همراه با تغییر در مواد اولیه مرغوب متناسب با تولیدات جدید باشد تا نهایتا به یک محصول قابل دفاع و با ارزش افزوده بالا برسیم. احترامی در ادامه به برخی مشکلات و نیازمندی‌های شعبه سنندج در بخش‌های مختلف تولید و فروشگاه اشاره کرد.

علی کاوسیان رییس شعبه‌های کاشمر و مشهد با اشاره به نوسانات وضعیت تولید در چند دهه گذشته گفت: زمانی رونق کار فرش به حدی بود که بافنده‌ها برای درخواست کار بافت مقابل شعبه صف می‌کشیدند اما در حال حاضر بافنده کم شده و دستمزدها به حدی بالا رفته که در برخی مناطق تولید فرش صرفه اقتصادی ندارد. وی افزود: این موارد تولید فرش را سخت کرده و متاسفانه وضعیت اقتصادی قشر بافنده هم به شکلی است که باید دستمزد او را به موقع پرداخت کرد؛ در غیر اینصورت حفظ بافنده ممکن نیست و رفع این مانع نیازمند تزریق مداوم نقدینگی به بخش تولید است.

کاوسیان در ادامه با بر شمردن مشکلات دو شعبه تحت مدیریتش در محورهای طرح و رنگ، تبلیغات، مواد اولیه، نیروی انسانی و جبران خدمات کارکنان گفت: با رفع موانع، منطقه خراسان ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید دارد و ما در حال حاضر با بضاعت موجود رشد خوبی را داشتیم.

مهدی پورمحی آبادی رییس شعبه کرمان با بیان این که سابق بر این شرکت سهامی فرش ایران درکرمان سه شعبه راور، رفسنجان و کرمان را داشته گفت: در سال‌های گذشته تولید در منطقه سخت شده که ناشی از عوامل متعددی است. با این حال ما با راه‌اندازی کارگاه‌های متمرکز سعی میکنیم ضمن رشد کمی، کیفیت تولید را هم ارتقا دهیم. وی با اشاره به کم شدن بافنده‌های ماهر در برخی مناطق افزود: مشکل بافنده‌های کند باف را هم داریم که با راه اندازی کارگاه‌ها سعی میکنیم این مشکل را هم به حداقل ممکن برسانیم.

پورمحی آبادی با ارائه گزارش‌ عملکرد شعبه کرمان و ارائه فهرستی از موانع و محدودیت‌های تولید در این شعبه گفت: شعبه کرمان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شعبه‌های شرکت سهامی فرش ایران ظرفیت‌های خوبی برای تولید فرش باکیفیت مخصوصا در منطقه راور دارد و امیدوایم با تلاش همکاران و رفع موانع تولید من جمله تامین نقدینگی لازم به پیش بینی تولید تا پایان سال دست یابیم.

حامد اصلی معاون شعبه بیرجند هم با ارائه گزارش عملکرد این شعبه گفت: از ابتدای امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا حدودا ۴ ماه به صورت کامل تولید کارگاهی ما تعطیل شد که خوشبختانه از ابتدای تیرماه کم کم تولید کارگاهی از سر گرفته شده. وی با این حال ضمن تاکید بر این که پیش‌بینی تولید شعبه بیرجند تا پایان سال محقق خواهد شد افزود: با بررسی انجام شده دستگاه‌های دیرباف را شناسایی کردیم و برنامه ریزی لازم برای تکمیل آن‌ها در حال پیگیری و انجام است.

معاون شعبه بیرجند با اشاره به برنامه‌های افزایش تولید این شعبه گفت: در مناطق سربیشه، درمیان و چند روستای اطراف آن‌ها قصد داریم کارگاه متمرکز تاسیس کنیم. همینطور با نهادهایی مثل بسیج سازندگی در شرف امضا قرارداد همکاری هستیم و مطمئناً تا پایان سال حتی به بیش از پیش بینی تولید دست پیدا خواهیم کرد. اصلی در پایان به برخی از اقدامات فنی برای بهبود کیفیت تولیدات شعبه بیرجند نیز اشاره و اعلام کرد: قصد داریم به تولیدات شعبه بیرجند قالی‌هایی با رجشمار ۵۰ هم اضافه کنیم.

در پایان این نشست مدیران و معاونان شرکت سهامی فرش ایران پس از استماع نقطه نظرات روسای شعب برای رفع موانع موجود به بحث و تبادل نظر پرداختند.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *