اخبار فرش ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

نمایشگاه فرش دستباف ایران

بودن یا نبودن مسئله این است

فراگیری ویروس کرونا رویدادها و مناسبات اجتماعی را دچار دگرگونی کرد، دسته‌ای را برای اندک زمانی و برخی را در دراز مدت، در چنین شرایطی برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران چالش مهم این روزهای پیشه‌وران فرش است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران؛ در شرایط پیش‌آمده مرکز ملی فرش ایران که متولی برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران است درپی رایزنی با صاحب‌نظران برآن شده تا با خرد جمعی بتواند چالش برگزاری نمایشگاه را با توجه به همه گیری ویروس کرونا به سامان برساند.

از ابتدای سال جاری تقویم نمایشگاهی کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت مراقب‌های لازم برای کنترل آن به صورت کامل متوقف شده است. در پی این شرایط برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران هم با ابهاماتی روبروست. بر اساس آخرین خبری که در ارتباط با این موضوع از سوی روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران منتشر شده  نخستین جلسه “کمیسیون توسعه بازار داخلی” ستاد عالی راهبری فرش دستباف روز دوشنبه ۱۳۹۹/۳/۱۹ با دستور کار بررسی زمان بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران و راهکارهای برون رفت از مشکلات فروش فرش دستباف در بازار داخلی با ارایه راهکارهای اجرایی تشکیل و مقرر شد، مصوبات این کمیسیون برای تصمیم گیری نهایی به ستاد عالی راهبری فرش دستباف اعلام  شود.

پویان ملکی سرپرست معاونت بازرگانی شرکت سهامی فرش ایران که در این جلسه حضور داشت ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه در تجارت فرش دستباف کشور گفت؛ دو دیدگاه در دستور کار قرار گرفت؛ نخست برگزاری نمایشگاه بیست و نهم در سال جاری با تغییر زمان برگزاری در نیمه دوم سال، و دیدگاه دوم برگزاری نمایشگاه مطابق روال سال‌های گذشته بود. ملکی در این خصوص به روابط عمومی شرکت فرش گفت: دیدگاه مجموعه ما برگزاری در زمان برنامه ریزی شده (۲۷ امرداد تا ۳ شهریورماه ۱۳۹۹) است و موکول کردن آن به بهمن ماه موجب ازدست رفتن کیفیت نمایشگاه می‌شود و بهتر است اگر امکان برگزاری نمایشگاه در موعد هرساله نیست، برنامه ریزی برای برگزاری پرقدرت‌ نمایشگاه در سال آینده انجام شود.

سرپرست معاونت بازرگانی شرکت سهامی فرش ایران در ادامه افزود؛ بازار فرش دستباف در شرایط خاصی به سر می‌برد که برای برون رفت از رکود و ترغیب هموطنان به خرید فرش دستباف پیشنهاد ‌می‌شود مسئولین مرکز ملی فرش از طریق نهادهای ذیربط راهکارهای عملی مانند فراهم آوری وام خرید فرش دستباف را پیگیری کنند تا از این طریق بتوانیم از شرایط فعلی به سلامت عبور کنیم. ملکی همچنین پیشنهاد داد سازوکار استفاده از این وام هم می‌تواند بهره‌گیری از پتانسیل اتحادیه‌های شهری و روستایی، اتحادیه صادرکنندگان و شرکت سهامی فرش ایران باشد تا انحرافی در اجرای آن صورت نگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *