اخبار شرکت ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

با مشارکت شعبه کرمان شرکت سهامی فرش ایران

نخستین دوره آموزش گلیم‌بافی در شهرستان کهنوج برگزار شد

فرش کرمان در بین ایرانیان نشان از جوادانگی و طراوت دارد، شرکت سهامی فرش ایران نیز توجه ویژه‌ای به شعبه کرمان خود دارد از این رو با رویکرد آموزش به دنبال افزایش کیفیت تولیدات و اشتغالزایی در این استان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وحدت عیدی فرماندار کهنوج با اعلام این خبر در آیین افتتاح دوره آموزشی گلیم بافی که ۱۴ اَمرداد ۱۳۹۹ برگزار شد گفت: صنایع دستی در چارچوب فرهنگ و بینش هر منطقه و با دیدگا‌ه‌هاى قومى ساخته و پرداخته مى‌شود و صنایع دستى بازتابى از تاریخ تمدن هر ملت و قومى است.

فرماندار کهنوج با بیان اینکه با هدف افزایش مهارت‌های آموزشی منتهی به اشتغال، دوره آموزشی گلیم‌بافی با همکاری نهادهای مختلفی من جمله، گروه توسعه اقتصاد ملل، شرکت سهامی فرش ایران، اداره کار و سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان کهنوج با حضور ۲۰ کارآموز به مدت ۳۰۰ ساعت در یک ماه برگزار می‌شود اظهار کرد: در پایان این دوره به پذیرفته شدگان گواهینامه مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود و گلیم دستباف کارآموزان توسط شرکت سهامی فرش ایران خریداری خواهد شد.

وحدت عیدی خاطر نشان کرد: پس از این دوره آموزشی دار، نخ و‌ مواد اولیه به طور رایگان در اختیار کارآموزان قرار داده می‌شود و بعد از بافت، گلیم از هنرجویان خریداری خواهد شد. وی همچنین افزود: چنانچه افراد علاقمند بعد ازدوره آموزشی وارد بازار کار شوند و آثار تولیدی آن‌ها از کیفیت مناسب برخوردار باشد برای هر کدام پروانه تولید صادر می‌شود و می‌توانند از مزایایی همچون بیمه صنعتگران، شرکت در نمایشگاه ها، معافیت‌های مالیاتی و… برخوردار شوند.

وحدت عیدی در پایان تصریح کرد: کلیه هزینه‌های این دوره‌های آموزشی از جمله خرید تجهیزات و برگزاری کلاس‌ها به عهده معین اقتصادی شهرستان کهنوج با نظارت و همکاری شرکت سهامی فرش ایران (شعبه کرمان)، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی حرفه‌ای کهنوج است و مقرر شده شرکت سهامی فرش ایران تا پایان سال جاری صد هنر آموز گلیم‌بافی و صد هنر آموز قالی‌بافی را آموزش دهد و در مجموع تا پایان سال زمینه اشتغال ۲۰۰ بانوی علاقه‌مند به گلیم‌بافی و قالی‌بافی فراهم شود.

گفتنی است شروع به کار دوره اموزشی گلیم بافی از ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۹ بود که تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت. مربی بومی این دوره خانم ببرفیان پور و مربی استانی خانم رویا کافی است که با نظارت آقای پور محی آبادی رییس شعبه کرمان شرکت سهامی فرش ایران همراه است.

یادآور می‌شود شرکت سهامی فرش ایران در سال‌های متمادی به عنوان مجری دوره‌های آموزشی با نهادهای مختلف در ۲۲ منطقه تحت پوشش خود همکاری داشته است.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *