اخبار فرش ۱۱ دی ۱۳۹۸

با تودیع فرشته دستپاک

فرح‌ناز رافع رییس مرکز ملی فرش شد

صبح روز دوشنبه ۹ دی‌ماه ۱۳۹۸ آیین تودیع و معارفه رئیس مرکز ملی فرش ایران با حضور عباس قبادی معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صمت، زندی رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران و معاونان مرکز ملی فرش برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی «فرح‌ناز رافع» را به عنوان رییس جدید مرکز ملی فرش ایران منصوب کرد. فرح‌ناز رافع که در کارنامه خود ریاست سازمان داوطلبان هلال احمر و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت صمت را دارد کارشناسی عمران، کارشناسی ارشد مديريت ادارى مالى و دانشجوى دكتراى ادبيات عرب است.

صبح روز دوشنبه ۹ دی‌ماه ۱۳۹۸ آیین تودیع و معارفه رئیس مرکز ملی فرش ایران با حضور عباس قبادی معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صمت، زندی رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران و معاونان مرکز ملی فرش برگزار شد. در این جلسه ابتدا معاونان مرکز ملی فرش، گزارشی از روند عملکرد این مرکز ارائه دادند. در ادامه قبادی ضمن تشکر از­ فرشته دستپاک با ذکر سوابق اجرایی و مدیریتی فرح‌ناز رافع، آرزوی موفقیت برای ایشان در سِمت جدیدشان داشت.

فرح‌ناز رافع در برنامه خود تقویت مارکتینگ در حوزه فرش، تقویت صادرات فرش ایران، ارائه راه کارهای صادرات فرش با وجود تحریم ها، اشتغال زایی حرفه ای در حوزه فرش و ایجاد انقلاب صنعتی در حوزه فرش در کشور را بیان کرده است. او معتقد است هر ایرانی می تواند با سرمایه ۵ میلیون تومانی و آموزش صحیح یک قالیباف شود به شرط آنکه بازار فروش فرش دستباف در کشور و جهان درست باشد.

رافع که در حال حاضر دانشجوی دکترای ادبیات عرب است در سوابقش آمده او قالیبافی هم می‌داند و دوره‌ای هم به عنوان مربی طراحی و قالیبافی در برخی روستاهای شمال کشور فعال بوده است. وی پیش از این گزینه ریاست سازمان بهزیستی کشور نیز بود. این بانوی خرمشهری هم اکنون ۵۵ ساله و همسر جانباز و مادر ۲ فرزند است.

رضا رحمانی در حکم انتصاب رییس جدید مرکز ملی فرش ایران آورده است:

با عنایت به جایگاه والای فرش دستباف ایرانی به عنوان میراث فرهنگی و هنری انتظار دارم با برنامه ریزی، اقدامات جدی و موثر و نظارت صحیح نسبت به حفظ و اعتلای این جایگاه همراه با توسعه کمی و کیفی، بیش از پیش اهتمام نمایید.

گفتنی است فرح‌ناز رافع هفتمین رییس مرکز ملی فرش ایران است که پیش از او فرشته دستپاک از خرداد ماه ۱۳۹۷ به مدت یک سال و ۷ ماه ریاست مرکز ملی فرش را عهده دار بود.


سوابق مدیریتی و علمی فرح‌ناز رافع به شرح زیر است:

  • دبير ستاد اقتصاد مقاومتى
  • مشاور جمعیت هلال احمر کشور
  • رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور
  • عضو شورای شهر خرمشهر
  • مدرس دانشگاه

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *