اخبار فرش ۲۴ آذر ۱۳۹۹

در هفتمین همایش گره طلایی زنده‌یاد رشتی‌زاده

از برترین‌های فرش دست‌باف تقدیر شد

روز ۲۳ آذرماه ۱۳۹۹ هفتمین همایش گره طلایی (یادواره استاد رشتی‌زاده) در هتل اسپیناس تهران برگزار شد. در این همایش با حضور جمعی از فعالان حوزه فرش دست‌باف کشور از برگزیدگان هنر–صنعت فرش دست‌باف با اهدای تندیس گره طلایی تقدیر شد.

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره گره طلایی در ۲۳ آذرماه ۹۹ در هتل اسپیناس تهران با تعداد محدوی مهمان به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران در این مراسم برگزیدگان هفتمین جشنواره معرفی شدند: سرکار خانم عصمت نیکبخت به عنوان بافنده برگزیده، هادی پورجهان به عنوان مرمت‌کار برگزیده، یداله بنی حسن به عنوان طراح و نقاش برگزیده، محمدحسین شانه‌زن به‌عنوان صادرکننده برگزیده معرفی شدند. تندیس ویژه به نشریه هالی و تندیس خلاقیت به محمدعلی قره‌باغی تعلق گرفت.

سردبیر نشریه هالی در پیامی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب به عنوان برگزیده ویژه، و در بخشی از پیامشان اعلام داشتند: مجله‌ هالی و بنیاد رشتی‌زاده از بسیاری جهات شبیه هم هستند. هر دو از پیشگامان به نام فرش دست‌بافت هستند، در عرصه‌ بین‌المللی با کیفیت بالای کارشان شناخته می‌شوند و هر دو مبلغ فرش ایران در سرتاسر دنیا هستند.

قدردانی بنیاد رشتی‌زاده از زحمات ما بهترین مشوق ما برای ادامه‌ این مسیر است. مسیری برای شناساندن ارزش فرش ایران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین میراث فرهنگی و اطمینان از اینکه فرش ایران آن طور که شایسته است مورد توجه و قدردانی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران معرفی شناسنامه ایران گره، مستند راز شقایق، تقدیر از داوران جشنواره و تقدیر از طراح نشان تاییدی فرش دست‌باف ایران توسط مرکز ملی فرش ایران از دیگر برنامه‌های اختتامیه این جشنواره بودند.

همچنین سمیه انصاری از طراحان شرکت سهامی فرش ایران به‌عنوان یکی از نامزدهای بخش طراحی این دوره معرفی شد.


کلمات کلیدی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *