اخبار شرکت ۱۱ مهر ۱۳۹۹

آموزش، اشتغال، کارآفرینی و بازپروری

همکاری شرکت سهامی فرش ایران با سازمان زندان‌ها

شعبه اراک شرکت سهامی فرش ایران طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اقدام به راه‌اندازی کارگاه بافت قالی در اندرزگاه شهر ساوه نموده که زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر از زندانیان را فراهم آورده است

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران، پیشینه تولید و بافت فرش توسط زندانیان به دوره حکومت پهلوی اول بازمی‌گردد. آنجا که با دستور رضاخان در زندان تهران کارگاه بافت قالی راه‌اندازی می‌شود تا زمینه اشتغال شماری از زندانیان فراهم شود.

این رسم در کشور هند نیز تجربه شده است که در بسیاری از آموزش‌های فرش‌شناسی با عنوان فرش زندان شناخته می‌شود که یکی از انواع تجارب تولید قالی درجهان به شمار می‌رود. در کشور ما نیز در چند شهرستان از جمله خوی، اراک، تهران و … چنین کارگاه‌هایی برای کسب درآمد زندانیان وجود دارد.

گزارش تصویری زیر روایتی است از افتتاح کارگاه قالیبافی اندرزگاه شهر ساوه که با همت شعبه اراک شرکت سهامی فرش ایران و همکاری سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور راه اندازی شده است.

در این کارگاه مجموعاً ۳۰ دستگاه دار قالی‌بافی برپا شده که در این میان ۲۰ دستگاه برای قالی‌های ۹ متری و ۱۰ دستگاه برای قالی‌های ۶ متری درنظر گرفته شده است که این تعداد دستگاه زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر از زندانیان را فراهم خواهد آورد.

گفتنی است شعبه اراک شرکت سهامی فرش ایران با مدیریت آقای محسن شفیقی تمامی امور مربوط به تولید اعم از آموزش، تامین مواداولیه، نقشه‌ها و نظارت بر کیفیت بافت را برعهده دارد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *