دانستنی‌های فرش ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

چطور فرش را در خانه پهن کنیم؟

چند دستور العمل ساده برای پهن کردن فرش در خانه

اگر شما فرشی متناسب با فضای خانه خود انتخاب نکنید زیبایی خانه خود را کم کرده‌اید. در این یادداشت با ما همراه باشید تا روش‌هایی را برای زیباتر شدن فضای خانه به کمک فرش را بیاموزید.

پهن کردن فرش در خانه اصول خاصی دارد که اگر رعایت شود دکوراسیون منزل شما را به زیباترین شکل ممکن تبدیل می‌کند. ما ایرانی‌ها تمام فضای خانه را با فرش می‌پوشانیم و ذاتاً عاشق فرشیم به طوری که تار و پود فرش‌های ایرانی در وجود ما ریشه دوانده است و علاوه بر آن که موجب گرم شدن فضای خانه می‌شود می‌تواند سختی زمین را نرم کند و به فضای خانه زیبایی ببخشد.
اما اگر شما فرش‌های متناسب با فضای خانه خود انتخاب نکنید زیبایی خانه خود را به شکل محسوسی کم کرده‌اید. در این یادداشت روش‌های ساده‌ای را برای زیباتر شدن فضای خانه به کمک فرش را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

پایه های عقب مبل بر روی فرش نباشد

هنگام خریدن فرش دقت کنید تا فرش شما اندازه‌اش متناسب با فضای شما باشد فرقی نمی‌کند اتاق‌تان کوچک است یا بزرگ و یا چه میزان فضا برای پذیرایی دارید مهم این است که هنگام انداختن فرش پایه های عقب مبل روی زمین باشد به این صورت مبل‌ها با حداقل فاصله از هم دور تا دور سطح فرش قرار می‌گیرند.

پایه های جلویی مبل را بر روی فرش قرار دهیم

اگر مبل های شما در داخل منزل یکدست نیستند و یک یا دو صندلی با طرح متفاوت از بقیه دارید بهتر است هر چهار پایه صندلی‌ها را روی فرش قرار دهید و گاهی باید پایه‌های جلویی کاناپه بر روی فرش باشد و پایه‌های عقبی آن بر روی زمین این گونه می‌توانید فضای اتاق را به دلخواه بزرگ و کوچک کنید.

همه پایه های مبل را بر روی فرش بگذارید

اگر خانه شما بزرگ است و فرشی بزرگ را خریداری کرده‌اید لازم نیست دوپایه روی زمین قرار گیرد و دو پایه دیگر بر روی فرش باشد اجازه دهید همه پایه‌های مبل بر روی فرش قرار گیرد البته این روش به درد خانه‌های کوچک نمی‌خورد زیرا خانه را شلوغ نشان می‌دهد همچنین موجب کوچک تر شدن فضای خانه می‌شود.

قرار ندادن پایه های مبل بر روی فرش

اگر از قالی‌های کوچک با طرح‌های خاص امروزی استفاده می‌کنید و اگر قصد آن را دارید تا قالی شما زیبا جلوه کند لازم نیست از قانون قبلی پیروی کنید بلکه هیچ مبلی را بر روی قالی خود قرار ندهید. اگر فقط پایه‌های جلویی مبل را بر روی فرش بگذارید طرحی از قالی شما دیده نمی‌شود پس مبل‌ها را دورتادور قالی چیده به طوری که پایه بر روی قالی قرار نگیرد.

فاصله فرش از دیوار چقدر باید باشد

یکی از قوانینی که از گذشته برای پهن کردن فرش در فضای خانه وجود داشته و دارد فاصله فرش از لبه دیوار است که بهتر است فرش از دیوار به اندازه ۴۵ سانتی متر فاصله داشته باشد این قانون در خانه‌های سنتی و خانه‌هایی که فقط یک فرش ۹ یا ۱۲ متری دارند صدق می‌کند اگر خانه شما کوچک است به جای فاصله ۴۵ سانتی متری فاصله ۲۰ سانتی‌متری با دیوار را رعایت کنید.

کفپوش‌ها را فرش نکنید

برای زیباتر کردن فضای خانه از کفپوش با انواع شکل و طرح ها استفاده کنید و لازم نیست تمام اتاق خود را با فرش بپوشانید. بهتر است فضای اتاق ها را با پارکت بپوشانید اینگونه فضای خانه مدرن و امروزی می‌شود ولی پیشنهاد می‌کنیم برای بهتر دیده شدن دکوراسیون خانه از فرش‌های کوچکتر از متراژ اتاق استفاده کنید تا کمی از زمین و کفپوش‌های شما دیده شود. اینگونه فضای اتاق بزرگتر نشان داده می‌شود.

فرش اتاق خواب

برای انتخاب فرش اتاق خواب باید دقت کنید فرش را به هیچ وجه زیر تخت‌خواب نیندازید و طوری قرار دهید که از هر طرف حدود ۳۰ الی ۴۵ سانتی متر بزرگتر از تخت شما باشد. به عبارتی فرش ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر از تختخواب بزرگتر باشد.
فرش در اتاق هایی که تخت‌های کویینگ یا کینگ وجود دارد ۴۵ سانتی‌متر معلوم باشد و در اتاق‌هایی که تخت توین یا یک نفره می باشد ۳۰ سانتی‌متر معلوم شود، البته این اندازه‌ها به اتاق خواب شما بستگی دارد بهتر است عرض قالیچه از عرض تخت بیشتر باشد تا با فضا هماهنگ شود .

فرش زیر میز نهار خوری

اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است و می‌توانید یک میز ناهار خوری بزرگ را در آنجا قرار دهید می‌توانید یک فرش را در زیر آن پهن کنید اما این فرش باید از هر طرف ۶۰ سانتی‌متر در بیرون میز نهارخوری شما قرار گیرد اینگونه تمام پایه های صندلی بر روی فرش است و از کج شدن و قرار گرفتن پا بر روی زمین جلوگیری می‌شود.

در راهروها فرش پهن کنید

در راهرو های خانه از فرش های کناره استفاده کنید این گونه موجب زیباتر شدن خانه و امنیت راه رفتن راحت افراد می‌شود.

ترکیب فرش‌ها در فضای منزل

اگر فضای بزرگی در منزل خود دارید لازم نیست که با یک فرش بزرگ همه جا را بپوشانید بلکه می توانید قالیچه های کوچک ترکیبی را با چند دست مبل در آنجا بگذارید.

بی قانونی بهتر از هر قانونی

برای بهتر جلوه دادن فضای خانه خود بی خیال تمام قانون‌ها شوید و قانون خانه خودتان را اجرا کنید گاهی بی قاعده‌ترین حالت‌ها می‌توانند قشنگ‌ترین دکوراسیون را به منزل شما بدهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *