رویدادها ۲۶ آذر ۱۳۹۸

در حوزه فرش و صنایع دستی برگزار می‌شود

دومین جایزه کارآفرینی و بورس تحصیلی استاد غلامرضا ذوالانواری

مجمع خیران نخبه پرور فارس با همکاری شرکت فرش ذوالانواری در حوزه فرش و صنایع دستی برگزار می‌کند: اعطای جایزه کارآفرینی و بورس تحصیلی استاد غلامرضا ذوالانواری به پاس خدمات استاد ذوالانواری پدر گبه جهان

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران به نقل از تارنما مجمع خیران نخبه پرور فارس فراخوان دومین جایزه کارآفرینی و بورس تحصیلی استاد غلامرضا ذوالانواری در حوزه فرش و صنایع دستی اعلام شد.

این رویداد با هدف تکریم و الگوسازی از نخبگان، شخصیت­‌های علمی و افراد صاحب نام و هم­چنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در میان همگان برگزار می‌شود. مجمع خیران نخبه پرور استان فارس همه­ ساله جوایز و بورس تحصیلی را به ­نام افراد حقیقی و حقوقی خوش نام و دارای سابقه درخشان در زمینه‌های مختلف تعریف، اعلام و متناسب با رشته تخصصی آن­ها به مشمولینی که دارای فعالیت‌های خاص و اثرگذار باشند، اعطاء می‌کند. در این راستا مجمع خیران نخبه پرور فارس با همکاری شرکت فرش ذوالانواری اقدام به اعطای جایزه کارآفرینی و بورس تحصیلی استاد غلامرضا ذوالانواری، به پاس خدمات استاد ذوالانواری پدر گبه جهان، نموده است.
در این فراخوان مجمع خیران نخبه پرور فارس از شاغلان به تحصیل در استان فارس یا ساکنین و یا متولدین استان فارس ساکن در کشور، که مایل به شرکت در این جایزه هستند، دعوت به عمل آورده است.

جایزه و نحوه اعطای آن

این جایزه در سال ۱۳۹۸ به نو ارزش آفرین و کارآفرین برگزیده در زمینه فرش و صنایع دستی که بر مبنای مستندات و تشخیص هیأت داوران مجمع خیران نخبه پرور فارس حائز بیشترین امتیاز هستند، اعطا می‌شود. بدین منظور پس از وصول مستندات لازم از طریق سامانه www.shiraz-feca.ir براساس معیارهای تعیین شده، فرد یا افرادی که شرایط اولیه و حداقل امتیاز لازم را دارا باشند در مرحله اول برگزیده می‌شوند. آنگاه هیأت داوران منتخبین مذکور را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و فرد برگزیده معرفی خواهد شد.
در صورت احراز کلیه شرایط به نفر اول هر یک از بخش‌های فرش و صنایع دستی، ۱- نشان برند علمی-معنوی منتخب برجسته کشوری، ۲- لوح و دیپلم افتخار، ۳- یک سکه تمام بهار آزادی اهدا خواهد شد.

بورس تحصیلی دانش آموزی و نحوه اعطای آن

بورس تحصیلی به دانش آموزان برتر استان فارس در رشته های فرش و صنایع دستی که توسط آموزشگاه محل تحصیل آنها معرفی خواهند شد، با نظر هیأت داوران، اعطا می گردد.

نحوه ی شرکت در فراخوان

واجدین شرایط می توانند رزومه خود را شامل مدارک و سوابق علمی، هنری و کارآفرینی در سامانه www.shiraz-feca.ir حداکثر تا ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۸ ثبت و بارگذاری نمایند.


دومین جایزه استاد ذوالانواری

رزومه استاد غلامرضا ذوالانواری

استاد غلامرضا ذوالانواری پدر گبه جهان، بنیان گذار بزرگترین شرکت تولید و صادرات فرش دستباف ایران، یکی از پیشکسوتان صادرکننده استان فارس است. وی متولد ۱۳۱۲ در شیراز است و اکنون با گذر از ۸۳ سالگی همچنان استوار، دغدغه توسعه بازارهای صادراتی ایران، حضور گسترده­‌تر صادرکنندگان و کالای ایرانی را در بازارهای بین المللی دارد. وی در سال ۱۳۷۲ اولین مدال طلا را در آلمان به دلیل فروش بالا و مشتری پسند بودن تولیدات فرش ذوالانواری دریافت کرد. سال بعد از آن در اتریش تندیس فروش فوق العاده، پس از مدتی در آتلانتا جایزه نوآوری در تولید و پس از آن تندیسی در ژاپن به خاطر نوآوری در تولید گرفت.

استاد ذوالانواری آنچنان در بازار بین المللی فرش دستباف اعتبار کسب کرده بود که در فاصله کمتر از ۱۲ سال ۱۲ جایزه ملی و بین­‌المللی را از آن خود کرد.

در سال­های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۵ شرکت فرش ذوالانواری به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شد و در سال ۱۳۸۲ برنده جایزه جشنواره قالی ایران شد. سال های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۴ صادرکننده نمونه استان فارس، سال های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۰ میلادی بهترین تولیدکننده فرش های عشایری در نمایشگاه اتریش، سال های ۲۰۰۷، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ جوایز بهترین طراحی و خلاقیت، و سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ جایزه نوآوری و تولیدکننده نمونه فرش عشایری نمایشگاه دموتکس آلمان به این شرکت تعلق گرفت. در نمایشگاه ۲۰۱۳ دموتکس آلمان علاوه بر جایزه بهترین طراحی و نوآوری، وی را پدر گبه جهان نامیدند.

این مرد که ۶۸ سال پیش در حجره های بازار وکیل تجارت قالی و گلیم را می آموخت و تجربه می کرد، امروز در قلب اروپا از او به عنوان پدر گبه جهان یاد می‌کنند.

1 پاسخ
  1. سجاد هستم۰۹۱۷۲۵۱۸۳۹۳ گفته:

    باسلام ،طرحی در رابطه با تولید صنایع دستی با نام گُمپل دارم که از مواد اولیه کامواساخته میشود و متری تولید و فروش میرد در سطح وسیع
    مایل به همکاری شما میباشم

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *