حراج ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

آخرین حراج تابستان 1401 برگزار شد

پنج‌شیر در حراج بیست و یکم

دوشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۱ بیست و یکمین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده شرکت فرش ایران برگزار شد. در این جلسه ۱۰۷ تخته انواع دستبافته‌های سنتی به مساحت ۳۲۸ مترمربع عرضه شد.

کلمات کلیدی:

پنج شیر در حراج بیست و یکم


آنچه در حراج بیست و یکم گذشت

آخرین جلسه حراج تابستان ۱۴۰۱ در ۶۵ نوبت، شامگاه روز دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ به کار خود پایان داد. در این ۶۵ نوبت ۱۰۷ تخته انواع دستبافته‌های سنتی به مساحت ۳۲۸ مترمربع عرضه شد. از بین فرش‌های عرضه شده ۵۹ تخته به مساحت ۱۶۲ مترمربع به پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شدند. با این حال فرش‌های عرضه شده در ۲۷ نوبت به تعداد ۴۸ تخته و مساحت ۱۶۶ مترمربع مشتری‌ای نداشتند و به انبار حراج بازگشتند.

حراج بیست و یکم که در بین حراج‌های سال ۱۴۰۱ رکورددار بیشترین نسبت فرش‌های فروخته نشده است به صورت میانگین ۲۳ درصد رشد از قیمت پایه داشت.

ترین‌های آخرین حراج تابستان ۱۴۰۱

بالاترین قیمت پایه و فروخته شده آخرین حراج تابستان ۱۴۰۱ به یک جفت قالیچه قم رسید که در نوبت چهاردهم حراج با قیمت پایه ۲۵ میلیون تومان به سالن حراج آمد و با ۲۰ درصد رشد از قیمت پایه به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به بالاترین پیشنهاد دهنده فروخته شد.

نکته جالب حراج بیست و یکم عرضه ۵ تخته گبه شیری شیراز در ۵ نوبت متفاوت بود که تمامی گبه‌ها به پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شدند. 

بیشترین رشدِ قیمت حراج بیست و یکم هم در نوبت ۶۴ حراج رقم خورد. زمانی که یک تخته کناره شیراز به مساحت ۳٫۸۱ مترمربع با قیمت ۷۰۰ هزارتومان به سالن حراج آمد و نهایتا با ۱۸۶ درصد رشد از قیمت پایه به قیمت ۲ میلیون تومان فروخته شد.

فرش‌های عرضه شده در سه نوبت از حراج بیست و یکم به بیش از دوبرابر قیمت پایه فروخته شدند.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *