اخبار فرش ۲۱ دی ۱۳۹۸

وزیر صنعت، معدن، تجارت بیان کرد

آمادگی چین برای خرید فرش دستباف

رضا رحمانی وزیر صمت در نشست مشترک با اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون ایران و روسای کمیسیون‌ها گفت: فعالان اقتصادی چینی در حوزه فرش به ما اعلام کردند که اگر در این حوزه درست عمل کنید ما این ظرفیت را داریم که تمام تولیدات فرش دستباف ایرانی را خریداری کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران به نقل از ایلنا، رضا رحمانی وزیر صمت در نشست مشترک با اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون ایران و روسای کمیسیون‌ها با اشاره به آمار صادرات کشور در ۹ ماهه سال جاری گفت: خوشبختانه در این حوزه ما شاهد افزایش بودیم، به طوری که از ۸۷ میلیون تن صادرات در ۹ ماهه سال گذشته به ۱۰۳ میلیون تن در ۹ ماهه امسال رسیدیم. البته انتظار داریم با کمک بخش‌های مختلف این عدد افزایش پیدا کند.

وی افزود: با افزایش نرخ ارز، صادرات توجیه‌پذیر شد و واردات بسیاری از کالاها دیگر توجیه اقتصادی نداشت. به طور مثال در نمایشگاه بین‌المللی چین که دو ماه پیش برگزار شد فعالان اقتصادی چینی در حوزه فرش به ما اعلام کردند که اگر در این حوزه درست عمل کنید ما این ظرفیت را داریم که تمام تولیدات فرش دستباف ایرانی را خریداری کنیم. این امر نشان می‌دهد که با وجود تحریم فرش ایران از سوی آمریکا ما می‌توانیم از سایر بازارها استفاده کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *