حراج ۲۹ فروردین ۱۴۰۲

اولین جلسه حراج سال 1402 برگزار شد

قالی سلطان آباد؛ پادشاه حراج نخست

در اخرین روزهای فروردین ۱۴۰۲ با حضور جمعی از علاقمندان فرش دستباف اولین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده برگزار شد. در این جلسه ۷۵ تخته انواع دستبافته‌های سنتی به سالن حراج امد که ۴۹ تخته آن فروخته شد.

کلمات کلیدی:

عصر روز دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ اولین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده در ۵۹ نوبت برگزار شد. فرش‌های عرضه شده در ۴۱ نوبت این جلسه (۴۹ تخته – ۱۶۵ مترمربع) به پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شدند. البته فرش‌های ۱۸ نوبت (۲۶ تخته – ۷۶ مترمربع) هم شانسی برای فروش نداشتند و به انبار حراج بازگشتند.

شگفتی ساز حراج نخست یک تخته قالی حدودا هفت متری سلطان آباد بود که در نوبت چهاردهم با قیمت پایه ۶۰۰ هزار تومان به سالن حراج آمد. این قالی که کاملا مستهلک و مقدار زیای بیدخوردگی داشت با استقبال حضار و پیشنهادهای پیاپی نهایتا به قیمت ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد تا در اولین حراج رکورد بی سابقه‌ای را ثبت کند.

به صورت میانگین فرش‌های عرضه شده در اولین حراج سال ۱۴۰۲ رشد ۵۱ درصدی از قیمت پایه داشتند. همچنین فرش‌های ۱۳ نوبت به بیش از دو برابر قیمت پایه فروخته شدند.

عنوان بیشترین قیمت پایه و فروخته شده حراج نخست سال ۱۴۰۲ هم به یک تخته قالی کرمان بافت شرکت فرش ایران رسید. این قالی در نوبت بیستم با قیمت پایه ۳۲ میلیون تومان به سالن حراج آمد و با یک چوب بالاتر به قیمت ۳۳ میلیون تومان فروخته شد.



برای مشاهده ویدئو کامل این جلسه صفحه اختصاصی حراج فرش در اینستاگرام را دنبال کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *