حراج ۴ خرداد ۱۴۰۱

دوشنبه بازار فرش ایران پُر رونق‌تر از قبل

حراج ششم به نام تبریز

حراج فرش دستباف شرکت سهامی فرش ایران مطابق روال هر هفته دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ با مشارکت اهالی محترم بازار و علاقمندان فرش ایرانی با عرضه ۸۳ تخته انواع دستبافته‌های سنتی برگزار شد.

کلمات کلیدی:


در اولین حراج خردادماه چه گذشت؟

جلسه اول حراج فرش دستباف خردادماه ۱۴۰۱ در ۵۲ نوبت و با عرضه ۸۳ تخته انواع فرش دستباف مجموعا به مساحت ۳۴۰ مترمربع به کار خود پایان داد. ۷۳ درصد از مجموع فرش‌های عرضه شده در این جلسه که معادل ۶۱ تخته بود، فروخته شدند و تعداد ۲۲ تخته فرش هم شانسی برای فروش پیدا نکردند و مجددا راهی انبار حراج شدند تا شاید در هفته‌های آتی فروخته شوند. از نظر متراژ هم ۲۵۰ مترمربع در حراج ششم فرش فروخته شد اما ۹۰ مترمربع فروخته نشدند.

ترین‌های ششمین حراج سال

جلسه ششم حراج، عرصه فرش‌های خوش قیمت بود. در این جلسه به نسبت ۵ جلسه گذشته سال ۱۴۰۱ فرش‌هایی با ردیف قیمتی بالا عرضه شدند که عمدتا هم با پیشنهادهای خوبی به فروش رفتند. از این بین بالاترین قیمت پایه حراج ششم به یک جفت قالی ۱۲ متری تبریز رسید. این جفت قالی زیبای تبریز با قیمت پایه ۱۲۰ میلیون تومان وارد سالن حراج شد که پس از بررسی‌های حضار و اعلام پیشنهادها با رشد ۲۱ درصدی نهایتا به قیمت ۱۴۵ میلیون تومان فروخته شد تا بتواند رکورد بالاترین قیمت فروخته شده ۶ جلسه ابتدایی حراج سال ۱۴۰۱ را هم از آن خود کند.

در سی و یکمین نوبت از این جلسه، یک جفت کناره اراک به مساحت ۳٫۷۶ متر مربع وارد سالن حراج شد تا با قیمت پایه ۶۰۰ هزار تومان عنوان کمترین قیمت پایه حراج ششم را برای خود کند. این جفت کناره با یک چوب بالاتر به قیمت ۷۰۰ هزار تومان فروخته شد تا عنوان کمترین قیمت فرش فروخته شده حراج ششم هم به آن برسد.

برترین فرش ششمین جلسه حراج فرش دستباف

بالاترین رشد از قیمت پایه در حراج ششم به یک تخته قالی ۶ متری چادگان رسید. این قالی قدیمی که از تولیدات شرکت سهامی فرش ایران بود با قیمت پایه ۸۰۰ هزار تومان به سالن حراج آمد. قالی‌ای که به دلیل مستهلک بودن شاید تصور نمی‌شد رشد محسوسی از قیمت پایه داشته باشد نهایتا با رشدی بیش از ۶ برابر به مبلغ ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته شد.

مجموعا در ششمین جلسه حراج فرش دستباف سال ۱۴۰۱ نُه تخته فرش با مساحت ۳۸٫۶۴ مترمربع به قیمت‌های دوبرابر و بیش از دوبرابر قیمت پایه فروخته شدند. همچنین نسبت رشد فرش‌های فروخته شده در این جلسه از قیمت پایه به صورت میانگین ۲۵ درصد بود.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *