حراج ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

دومین جلسه حراج سال 1402 برگزار شد

فرش‌های شیراز؛ شگفتانه‌های حراج دوم

حراج فرش‌ دستباف به گام دوم در سال ۱۴۰۲ رسید. این جلسه که عصر روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه برگزار شد با درخشش چند تخته قالی شیراز همراه بود. در ۱۴ نوبت از حراج دوم فرش‌های عرضه شده به بیش از ۲ برابر قیمت پایه فروخته شدند.

کلمات کلیدی:


دومین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده عصر روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در ۶۳ نوبت با عرضه ۸۴ تخته انواع دستبافته‌های سنتی به مساحت ۲۱۳ مترمربع برگزار شد. فرش‌های عرضه شده در ۵۲ نوبت (۶۹ تخته – ۱۸۴ مترمربع) به بالاترین پیشنهادها فروخته شدند. اما فرش‌های ۱۱ نوبت (۱۵ تخته – ۲۹ مترمربع) شانس فروش پیدا نکردند و به انبار حراج بازگشتند.

فرش‌های ۱۴ نوبت از حراج دوم به بیش از دو برابر قیمت پایه فروخته شدند و به صورت میانگین فرش‌های فروخته شده ۷۲ درصد رشد از قیمت پایه را تجربه کردند. این نسبت رشد نشان از آن دارد که رقابت در حراج برای خرید فرش‌های عرضه شده زیاد و البته هیجان انگیز بوده.

در حراج دوم ۱۰ تخته فرش شیراز عرضه شد که همه ان‌ها فروخته شدند و یکی از این فرش‌ها رکوردار بیشترین رشد از قیمت پایه حراج دوم شد. در نوبت دهم این جلسه یک تخته قالی شیراز به مساحت ۵٫۱۲ مترمربع که مستهلک بود و قدری هم پارگی داشت با قیمت پایه ۹۰۰ هزار تومان به سالن حراج آمد و با رشد عجیبی نهایتا به قیمت ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *