حراج ۷ بهمن ۱۴۰۰

چهارشنبه 6 بهمن 1400 با حضور چهره‌ای تازه

حراج جذاب و متفاوت سال برگزار شد

سی و یکمین جلسه حراج فرش دستباف کهنه روز چهارشنبه ششم بهمن ۱۴۰۰ با حضور متفاوت و جذاب یک چهره جدید با ارائه بیش از ۱۱۰ تخته فرش دستباف در محل دفتر مرکزی شرکت سهامی فرش ایران برگزار شد.

کلمات کلیدی:

در سی و یکمین جلسه حراج فرش دستباف کهنه که به صورت ویژه‌ روز چهارشنبه بین ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در سالن حراج شرکت سهامی فرش ایران برگزار شد در ۵۵ نوبت ۱۱۶ فرش در انواع مختلف گلیم، گبه، قالی، تابلوفرش و سایردستبافته‌ها در صحن حراج عرضه شد.


بالاترین قیمت پایه در این جلسه از حراج مربوط به یک تخته قالی ۶ متری اصفهان بود که با رقم پایه ۵۵ میلیون تومان عرضه شد؛ ولی هیچ پیشنهادی بالاتر از رقم پایه نداشت.

کمترین قیمت پایه هم در این جلسه از حراج مربوط به ۵ قطعه فرش بلوچ بود که با رقم ۲۰۰ هزار تومان عرضه و نهایتا با رقم ۴۰۰ هزار تومان به بالاترین پیشنهاد فروخته شد.

بیشترین رشد از قیمت پایه هم مربوط به یک فرش کناره قرجه بود که با رقم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه و با رشدی نزدیک به ۴ برابر به مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالاترین پیشنهاد فروخته شد.

گفتنی است فرش‌های عرضه شده در این جلسه از حراج در ۱۱ نوبت هیچ پیشنهادی بالاتر از قیمت پایه نداشتند؛ اما در ۴۴ نوبت دیگر همه فرش‌های عرضه شده با قیمت‌هایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شدند.

نکته جالب توجه در این جلسه از حراج حضور یک چهره جدید بین خریداران سنتی حراج بود که با اختلاف محسوسی حجم قابل توجهی از فرش‌های عرضه شده را با پیشنهادهایی بالاتر از سایر مشارکت کنندگان خریداری کرد و فضای حراج را جذاب و متفاوت‌تر از جلسات گذشته کرد. همچنین در این جلسه از حراج در چند نوبت مجموعه‌های متنوعی از گلیم و گبه به صورت گروهی عرضه شد که با استقبال نسبتا خوب مشارکت‌کنندگان همراه بود.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *