اخبار شرکت ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

مجید محمدپناه در نشست تخصصی مدیران شعب عنوان کرد

تحول در طرح و رنگ شرکت سهامی فرش ایران

سه شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹ سومین نشست تخصصی مدیران شرکت سهامی فرش ایران با حضور مدیرعامل، معاونان، مدیران و روسای شعبه‌های اردبیل، بیجار، تبریز، همدان و یاسوج در محل دفتر مرکزی شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران سومین جلسه از مجموعه نشست‌های تخصصی روسای شعب با هدف ارتقا کمیت و کیفیت فرش‌های تولیدی شرکت، صبح و عصر امروز (سه‌شنبه) در محل دفتر مرکزی شرکت سهامی فرش ایران برگزار شد.

مجید محمدپناه مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران در ابتدای این نشست ضمن عرض تشکر و خیرمقدم به حاضران، گفت: در حوزه تولید ضعف‌های اطلاعاتی محسوسی داریم که باید با هماهنگی تمام شعبه‌ها این نواقص را رفع کنیم. وی افزود: طبیعتا دسترسی به یک نظام اطلاعاتی کامل و یکپارچه به بهره‌وری حداکثری تولیدات شرکت در بخش‌های مختلف کمک قابل توجهی خواهد کرد و تولید را هدفمندتر می‌کند.

محمدپناه همچنین با برشمردن مهمترین محورهای مورد توجه شرکت سهامی فرش ایران در سال ۱۳۹۹ افزود: در استدیو طرح و رنگ شرکت سهامی فرش ایران رویکرد جدیدی را دنبال می‌کنیم تا علاوه بر افزایش کیفیت طرح، نقش و رنگِ تولیدات معمول، بستر تازه‌ای برای طرح ایده‌های جدید و نوآوری در ارائه طرح‌ها فراهم کنیم. مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران خاطر نشان کرد در بازارهای جدید اگر در بخش طرح و رنگ با نگاه نو و خلاقانه پیش نرویم محکوم به شکستیم. لذا برنامه‌ریزی منسجمی را در این بخش تدارک دیدیم که امیدواریم نتایج آن به مرور اثرات خود را در تولیدات شرکت سهامی فرش ایران نشان دهد.

در ادامه این نشست کوروش ذاکری فرد عضو هیئت مدیره و معاون تولید شرکت با اشاره به تحولات یکی دو سال گذشته شرکت گفت: افرادی که از شرکت فرش ایران شناخت داشتند به درستی درک کرده‌اند که فضای شرکت متحول شده و این تحول فقط در سهامداران و مدیران ارشد نباید باشد و ضروری است در کل بدنه شرکت تحول رخ دهد تا ان شا الله به نتیجه مطلوب برسیم. وی با اشاره به این که شرکت سهامی فرش ایران یک مجموعه اقتصادی است و باید بتواند تولیدات خود را به سمت و سویی هدایت کند که بیشترین بهره‌وری را داشته باشد گفت: درآمد ما وابسته به فروش است و فروش رابطه مستقیمی با تولید دارد. هرچقدر تولیدات شرکت با کیفیت باشند و در بازارهای داخلی و خارجی حرف برای گفتن داشته باشند ما موفقیم. لذا افزایش کمیت تولید با سودآوری بیشتر و نهایتا توسعه شرکت همراه خواهد بود. در غیر این صورت شرایط برای ادامه سخت می‌شود. از این رو خواهش می‌کنم روسای محترم شعبه‌ها دقت کنند افزایش کمی را با بهترین کیفیت دنبال کنند و در این جلسات ما آماده شنیدن نظرات شما برای رفع موانع این اهداف هستیم تا در حد ممکن اقدامات لازم را انجام دهیم.

در ادامه جلسه پویان ملکی سرپرست معاونت بازرگانی، سید حبیب حسینی معاون اداری و مالی، جابر نظریه مدیر تولید و سید محمد مهدی میرزاامینی مدیر روابط عمومی شرکت به بیان نقطه نظرات، برنامه‌ها و گزارش‌های واحدهای تحت نظر پرداختند و از آمادگی کامل برای رفع موانع موجو در راستای افزایش تولید شعبه‌ها خبر دادند.

در بخش دوم نشست روسای شعبه‌های اردبیل، بیجار، تبریز، همدان و یاسوج هر کدام به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

مهدی ایزدی رییس شعبه همدان شرکت سهامی فرش ایران با توصیف شرایط فعلی و مشکلات پیش رو تولید فرش دستباف در استان همدان گفت: مهمترین چالش در تولید فرش دستباف نسبت به گذشته افزایش مشاغل جایگزین قالیبافی است که به شدت بافنده‌های فعال در منطقه را کاهش داده و جذب نیروهای جوان هم به کار قالیبافی با توجه به سختی کار و نوع دستمزدها در مقایسه با مشاغل دیگر کار سختی شده و عملا نیروهای جوان تمایلی به کار قالیبافی ندارند. ایزدی ادامه داد: بافنده‌های فعلی هم عموماً میانگین سنی بیش از شصت سال دارند که توان کار آن‌ها به شکل محسوسی کاهش یافته است. وی در ادامه ضمن بیان مشکلات موجود، پیشنهادهایی هم در راستای افزایش کمی و کیفی تولیدات شعبه همدان ارائه داد.

داریوش باحجب نصیری رییس شعبه اردبیل شرکت در ادامه با تایید صحبت‌های ایزدی افزود: باید بپذیریم که شغل قالیبافی جذابیت‌های کمی برای قشر جوان دارد و این مشکل در همه مناطق تولید با شدت و ضعف‌هایی وجود دارد که باید با ایجاد مشوق‌های لازم این مشکل را تاحدودی مدیریت کنیم. وی با اشاره به مشکلات و موانع تولید فرش دستباف در استان اردبیل گفت: برای افزایش تولید و رسیدن به اهداف مشخص شده برنامه‌هایی را در پیش گرفتیم و با نهادهای مختلف فعال در سطح استان هم رایزنی انجام شده و امیدواریم که ضمن تغییراتی که در طرح و رنگ تولیدات اعمال شده سطح کمی تولید را افزایش دهیم.

حبیب اله سالاری حمزه‌خانی رییس شعبه یاسوج شرکت با ارائه گزارشی از تولید این شعبه در شرایط کرونا گفت: شیوع ویروس کرونا در منطقه تحت پوشش شعبه یاسوج با توجه به این که غالب تولید خانگی است تاثیر منفی بر جریان تولید نداشته و حتی با توجه به تعطیلی دیگر مشاغل فصلی که عموماً خارج از محل خانه بود در مواردی منجر به افزایش تولید فرش دستباف هم شده است. وی با برشمردن برخی مشکلات شعبه ابراز امیدواری کرد در صورت رفع این مشکلات هدفگذاری تولید شعبه یاسوج تا پایان سال محقق شود.

داراب خاطری رییس شعبه بیجار شرکت سهامی فرش ایران هم در ادامه این نشست با بیان گزارش عملکرد این شعبه در سال‌های گذشته تا کنون گفت: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر ما درشعبه مشکل بدهی به بافنده را نداشتیم و این خود نکته مثبتی در تولید است. خاطری با اشاره به تحقق هدف گذاری تولید شعبه بیجار در سال جاری افزود: از آنجاییکه در منطقه تحت پوشش شعبه بیجار عمدتا نیمه دوم سال کار بافندگی بهتر است امیدواریم در ادامه به هدف گذاری تعیین شده دست یابیم. وی در ادامه گزارشی از مشکلات و موانع تولید در شعبه بیجار ارائه داد.

رضا پوررضا رییس شعبه تبریز شرکت سهامی فرش ایران هم ضمن ارائه گزارش آماری تولید این شعبه گفت: ما در تبریز ظرفیت‌های مناسبی در تولید و بازرگانی فرش دستباف داریم و فرش تبریز همواره بخشی از سبد فروشگاه‌های شرکت بوده و هست. وی همچنین با اشاره به تغییر رویکرد تولید شرکت سهامی فرش ایران در تبریز گفت: طبیعتا این تصمیم با کار کارشناسی و در نظر گرفتن همه جوانب انجام شده و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

در پایان نظرات، انتقادات و پیشنهادهای تک تک روسای شعب مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *