اخبار فرش ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

انا لله و انا الیه راجعون

استاد فیض الله صفدر زاده حقیقی به دیار حق شتافت

با کمال تأسف و تأثر استاد ارزشمند فرش ایران جناب آقای فیض الله صفدرزاده حقیقی هنرمند بزرگ فرش درگذشت. شرکت سهامی فرش ایران مصیبت وارده را به خانواده گرامی ایشان و جامعه فرش ایران تسلیت عرض می‌نماید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران، با کمال تأسف و تأثر استاد ارزشمند فرش ایران جناب آقای فیض الله صفدرزاده حقیقی هنرمند بزرگ فرش ایران صبح روز یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در سن ۷۸ سالگی بر اثر سکته قلبی دارفانی را وداع گفتند. شرکت سهامی فرش ایران مصیبت وارده را به خانواده گرامی ایشان و جامعه فرش ایران تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای ایشان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماید.

استاد فیض‌اله صفدرزاده حقیقی در سال ۱۳۲۱ در اصفهان بدنيا آمد. وی از دانش‌آموختگان هنرستان هنر اصفهان بوده که نقاشي را نزد استاد رستم شيرازی و رشته فرش را نزد برادر خود استاد غلامعلي صفدرزاده حقيقيي و استاد عیسی بهادری فرا گرفت. مرحوم صفدرزاده پس از پایان دوره آموزشی هنرستان به استخدام اداره سازمان میراث فرهنگی درآمده و زیر نظر یک هیات ایتالیایی (ایز مئو) مدت ۶ سال در رشته مرمت نقاشی‌های ابنیه تاریخی اصفهان آموزش دیدند و بعد از آن از سازمان میراث فرهنگی به اداره فرهنگ و هنر منتقل شده و در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان درکارگاه قالیبافی مشغول کارشدند و در مدت ۶ سال حضور ایشان در این هنرستان در اجرای طرح‌های بی نظیر استاد عیسی بهادری و بافت پرتره‌های چندی از سران کشورهای جهان و فرش تاریخی ۱۲۱ متری مجلس شورای اسلامی که طرح آن از استاد رستم شیرازی بود همکاری داشتند.

ایشان پس از ۱۲ سال خدمت در دستگاه‌های دولتی در سال ۱۳۵۵ از کار دولتی انصراف داده و بطور مستقل وارد عرصه هنری شدند. از برجسته ترین آثار استاد فیض‌اله صفدرزاده حقیقی می‌توان به چهار تخته دستبافته زیبا به نام‌های؛ بارگاه حضرت رضا (ع)، تصویری از شبستان مسجد وکیل شیراز، نمای کاخ چهلستون و گلدسته اله‌اکبر اشاره کرد که در گنجینه فرش آستان قدس رضوی نگهداری می شود.

پیکر این هنرمند و استاد برجسته در قطعه نام‌آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده می‌شود.

روحش شاد و یادش گرامی باد


صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *