اخبار شرکت ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

مهمترین رویداد سالانه فرش ایران 31 مرداد تا 6 شهریور

نمایشگاه بزرگ فرش ایران به گام بیست و نهم رسید

بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران پس از سه سال وقفه از ۳۱ مرداد تا ۶ شهریورماه سال جاری با مشارکت شرکت فرش ایران برگزار می‌شود. این نمایشگاه بزرگترین رویداد سالانه فرش دستباف است.

نمایشگاه فرش ایران نخستین بار سال ۱۳۷۱ به همت وزارت بازرگانیِ وقت برگزار شد و کم کم عنوان مهمترین رویداد حوزه فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داد. این نمایشگاه بیش از دو دهه دوام یافته و در ادوار گذشته محل تامین فرش برای بسیاری از خریداران خارجی نیز بوده است. این مهم گاه از طریق فروشندگان ایرانی و گاه از طریق تجار دیگر کشورها هم صورت می‌پذیرفت.

همزمان با ایام بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف، شرکت فرش ایران شرایط فروش ویژه تا ۱۱ شهریورماه ارائه می‌دهد. شرایط این فروش ویژه تا سقف ۲۰ درصد تخفیف غیرنقدی (هدیه فرش) یا ۱۰ درصد تخفیف نقدی است با این توضیح که سقف تخفیف برای فرش‌های تبریز ۵ درصد است.  در دهه گذشته با تنش‌های سیاسی، فرش دستباف ایران با مانع تحریم روبرو شد و عملا بسیاری از مناسبات تجاری گذشته‌اش دچار مشکل شدند. به گواهی آمار، تحریم صادرات فرش دستباف به امریکا موجب کاسته شدن حدود ۷۰ درصد سهم ایران در بازارهای بین‌المللی شد. از این رو بسیاری از تولید کنندگان اجباراً تمرکز خود را در کسب بازار داخلی قرار داده و بدین سان نمایشگاه فرش ایران بیش از پیش محل مراودات و تامین فرش دستباف کشور شد و همچنان در مرکز توجهات بازار فرش ایران بود.

در سه سال گذشته با فراگیری بیماری کووید ۱۹ بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی تحت شعاع قرار گرفت و فرش دستباف نیز از این شرایط مستثنا نبوده و بسیاری از از فعالان این حوزه چشم انتظار برپایی نمایشگاه فرش دستباف ایران بودند، که این امر با مهیا شدن شرایط برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران در شهریورماه ۱۴۰۱ ممکن شد.

شرکت سهامی فرش ایران که سالیان متمادی بازوی اجرایی دولت در برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران بود و حتی مجری چندین دوره نمایشگاه من جمله بیست و هشتمین نمایشگاه فرش بود، در سال جاری نیز برای نمایش تازه‌ترین آثار خود در سالن آلمان (سالن ۳۸) غرفه‌های ۴۰ و ۴۱ در این نمایشگاه حضور خواهد داشت تا در کنار دیگر تولیدکنندگان و فروشندگان فرش کشور با ارائه آثار با کیفیت و نوین خود بتواند موجب رونق هنر-سنت ملی ایران باشد.

شرکت سهامی فرش ایران مانند ادوار گذشته در سالن ۳۸ غرفه ۴۰ و ۴۱ از تاریخ ۳۱ امرداد تا ۶ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان به فرش ایران خواهد بود.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *