حراج ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

میدان داری یک جفت قالیچه قرجه در حراج چهل و یک

روزی روزگاری فرش قرجه

چهل و یکمین جلسه حراج فرش دستباف روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در محل دفتر مرکزی شرکت سهامی فرش ایران برگزار شد. این جلسه در ۶۷ نوبت با عرضه ۸۳ تخته انواع فرش دستباف به مساحت ۲۲۵ متر مربع به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی:

در چهل و یکمین جلسه حراج فرش چه گذشت

چهل و یکمین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده در ۶۷ نوبت با عرضه ۸۳ تخته انواع فرش دستباف به مساحت ۲۲۵ متر مربع برگزار شد. در ۱۶ نوبت این جلسه ۲۲ تخته فرش به مساحت ۷۳ متر مربع شانسی برای فروش نداشتند اما در ۵۱ نوبت ۶۱ تخته فرش به مساحت ۱۵۲ متر مربع به پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شدند.


ترین‌های حراج چهل و یکم

بالاترین قیمت پایه حراج چهل و یکم مربوط به یک تخته فرش قواره ذرع و نیم قم با رقم پایه ۱۲٫۵ میلیون تومان بود که البته شانسی برای فروش پیدا نکرد. کمترین قیمت پایه هم مربوط به یک تخته گلیم با مساحت ۳٫۲۷ متر مربع بود که با قیمت پایه ۴۰۰ هزار تومان عرضه شد که پیشنهادی بالاتر از قیمت پایه نداشت و به انبار حراج برگشت.

اما بالاترین قیمت فرش فروخته شده در این جلسه حراج مربوط به یک قالیچه قم بود که با قیمت پایه ۷ میلیون تومان عرضه شد و نهایتا به قیمت ۱۳ میلیون تومان فروخته شد. کمترین قیمت فرش فروخته شده حراج چهل و یکم هم مربوط به یک تخته گلیم به مساحت ۵٫۴۴ مترمربع بود که با قیمت پایه ۷۰۰ هزار تومان عرضه و با دو چوب بالاتر به پیشنهاد ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد.


برترین‌های حراج چهل و یکم

اما نکته جالب توجه چهل و یکمین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده در نوبت عرضه یک جفت قالیچه قرجه رقم خورد. این جفت قالیچه که مجموعا ۵٫۲ مترمربع مساحت داشت با قیمت پایه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در سالن عرضه شد که در رقابتی بسیار جذاب با رشدی بیش از ۶ برابر قیمت پایه به بالاترین پیشنهاد به مبلغ ۱۲ میلیون تومان فروخته شد.

در ۱۲ نوبت از این جلسه حراج ۱۵ تخته فرش به مساحت ۳۵ مترمربع به قیمت‌های دو برابر و بیش از دوبرابر قیمت پایه فروخته شدند.


در حراج چهل و یکم فرش‌های فروخته شده به صورت میانگین با ۴۹ درصد رشد از قیمت پایه فروخته شدند.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *