اخبار فرش ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت

حذف بیمه قالیبافان تهدیدی برای صنعت فرش است

علی‌رضا قدرتی در جلسه کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی فارس گفت: حذف بیمه بافندگان موجب از دست دادن بسیاری از قالیبافان حرفه‌ای و متعهد در فارس شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران به نقل از ایسنا عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی استان فارس با بیان اینکه از سال ۱۳۹۳ تامین اجتماعی اقدام به حذف بیمه بافندگان کرده است، تاکید کرد که این موضوع تهدیدی جدی برای صنعت فرش ایران محسوب می‌شود.

علی‌رضا قدرتی یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ در جلسه کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی فارس، با بیان اینکه فرش یک کالای ایرانی و صنعت فرش یکی از پتانسیل‌ها و مزیت های استان فارس در صادرات، ارزآوری و ایجاد اشتغال است، گفت: حذف بیمه بافندگان موجب از دست دادن بسیاری از قالیبافان حرفه‌ای و متعهد در فارس شده است.

قدرتی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی تاخیر یک روزه در پرداخت حق بیمه و یا عدم حضور فرد در بازدید سرزده را به عنوان دلیلی برای حذف بیمه بافندگان در دستور کار دارد اما چنین برخوردی منطقی نیست و اشتغال در این بخش را با خطر روبرو کرده است.

وی تداوم این روند را یک تهدید جدی برای صنعت فرش دانست و گفت: راهکار موثر برای سازمان تامین اجتماعی، بهره گیری از ظرفیت اتحادیه‌ها و انجمن‌های فعال در حوزه فرش است، به این صورت که سازمان تامین اجتماعی با همکاری این تشکل‌ها می‌توانند بافندگان واقعی را به صورت دقیق شناسایی کنند.

قدرتی در خصوص مسایل مرتبط با اصلاح تبصره یک ماده ۲ آیین نامه نحوه تنظیم صورت مزد و حقوق نیز، گفت: این بحث موجب بروز اختلافاتی بین کارگر و کارفرما شده و تقاضاهایی برای حل معضل آن را به دنبال داشته است.

نماینده سازمان تامین اجتماعی استان فارس نیز در توجیه محاسبه هزینه بیمه این دست خدمات به فعالیت های مستمر و غیر مستمر دریافتی شرکت‌ها و الزام به ثبت قانونی خدمات مستمر در دفاتر؛ به مفاد بخشنامه ۵ جدید درآمد و مزایای نقدی غیر مشمول حق بیمه قید شده در آن و همچنین مفاد بخشنامه ۳/۱۱ جدید درآمد و اصلاح برخی از مقررات بازرسی از دفاتر قانونی اشاره و اضافه کرد: هر هزینه‌ای خارج از بخشنامه‌های قید شده، از شمول معافیت مزایای غیر نقدی خارج است.

همچنین در این کمیسیون سید محمدرضا سجادی‌فر با اشاره به پرداخت نشدن سهم ۲۰ درصدی دولت از نرخ ثابت ۲۷ درصدی بیمه قالیبافان، گفت: یکی از دلایل اصلی ایجاد خلل در تداوم بیمه قالیبافان تأمین نشدن تعهدات مالی آن توسط دولت است.

سجادی‌فر ادامه داد: پیشنهاد تامین اجتماعی، تعیین مهلت قانونی و مناسب سه ماهه برای پرداخت حق بیمه است، این زمان، مدت مناسبی برای پرداخت محسوب می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *