اخبار شرکت ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

در نشست تخصصی روسای 6 شعبه عنوان شد

تلاش می‌کنیم کرونا مانع رشد تولید فرش دستباف نشود

روز یکشنبه ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۹ در نشست تخصصی روسای شعبه‌های اصفهان، ایلام، کاشان، کرمانشاه، قم و نایین با مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت فرش ایران مهمترین موانع و مشکلات تولید در شرایط کرونا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران، در ابتدای این نشستِ یک روزه مجید محمدپناه مدیرعامل شرکت با عرض خیرمقدم به حاضران، ضمن تشکر از تلاش‌های روسای شعب با اشاره به برنامه‌های این نشست گفت: از اواخر سال گذشته متاسفانه با شیوع ویروس کرونا شوک غیرمنتظره‌ای به روند رو به رشد تولید و بازرگانی شرکت وارد شد که خوشبختانه طی ماه‌های گذشته تا حدود زیادی با همراهی و تدابیر مدیران شرکت و روسای شعب توانستیم این شرایط را کنترل کنیم. لذا ضروری بود تا جلسه‌ای با حضور روسای شعب تشکیل شود تا برای رفع موانع و مشکلات تولید با همفکری همه مدیران و روسای شعب تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران در ادامه با اشاره به سیاست‌های شرکت در سال جاری گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا در ماه‌های گذشته فروش شرکت را سخت تر کرده با این حال ما با ارایه طرح‌های مختلف فروش درصدد جبران آن هستیم. وی همچنین افزود در سال جاری افزایش تولید و حمایت از بافندگان از سیاست‌های شرکت میباشد و معتقدیم یکی از مهمترین حمایت‌هایی که از فرش دستباف در کشور می‌تواند اتفاق بیافتد توسعه بیمه بافندگان توسط دولت است.

در ادامه کوروش ذاکری فرد عضو هیئت مدیره و معاون تولید شرکت با ارائه گزارش تولید چهارماهه نخست سال ۱۳۹۹ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل و همچنین هدف‌گذاری سال جاری گفت: در شش شعبه اصفهان، ایلام، کاشان، کرمانشاه، قم و نایین ما نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری نداریم و با تدابیری که اندیشیده شده امیدواریم همه این شعبه‌ها در نیمه دوم سال به هدف‌گذاری انجام شده برسند. وی همچنین ادامه داد این جلسه با توجه به محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا به صورت محدود و با حضور روسای شش شعبه انجام شده و در ادامه این جلسات در مورد مشکلات و موانع تولید سایر شعب نیز به صورت جداگانه‌ای برگزار خواهد شد.

معاون تولید شرکت در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به ضرورت ارتباط مستقیم و دقیق شعبه‌ها با دفتر مرکزی گفت: ما در پاره‌ای از موارد مثل طرح و نقش نواقصی در نظام جامع اطلاعاتی داریم و همین مسئله موجب ایجاد انحراف‌ها و یا اشتباه‌هایی در تصمیم گیری می‌شود که امیدواریم هرچه زودتر با تکمیل سامانه جامع تولید این نقص را تاحدود زیادی رفع کنیم.

جابر نظریه مدیر تولید شرکت سهامی فرش ایران نیز با ارائه گزارش مکتوب سود و زیاد سال گذشته شعب گفت: ما باید جریان تولید را به سمتی هدایت کنیم تا بازدهی تولید نسبت به هزینه‌ها بهبود پیدا کند و بخشی از این مهم با اصلاح نظام تولید و افزایش تولید ممکن است. لذا ضروری است در این نشست روسای شعب موانع و مشکلات پیش روی تولید را اعلام کنند تا بهترین و سریع‌ترین تصمیم برای رفع آن‌ها اتخاذ شود.

در ادامه این نشست پویان ملکی سرپرست معاونت بازرگانی شرکت سهامی فرش ایران با اشاره به کیفیت تولید شش شعبه اصفهان، ایلام، کاشان، کرمانشاه، قم و نایین گفت: ما در فروش تولیدات این شعب مشکل خاصی نداریم و در زمان محدودی به فروش می‌رسند لذا افزایش تولید آن‌ها به واحد بازرگانی هم کمک می‌کند. ملکی در ادامه در خصوص فروشگاه‌های مستقر در شعب هم پیشنهاد داد با اقدامات تشویقی می‌توانیم به هدف گذاری فروش شعب هم دست پیدا کنیم و تجربه دو مورد فروشگاه‌های ما در سال جاری این نکته را تایید کرده است.

میرزاامینی مدیر روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران نیز با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در راستای معرفی هرچه بهتر فعالیت‌های شرکت گفت: از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های جامعی در راستای راه اندازی سایت سازمانی، شبکه‌های اجتماعی، آتلیه عکاسی فرش، مجموعه نرم‌افزارهای فروشگاهی، مدیریت ارتباط با مشتری و سامانه جامع تولید را شروع کردیم که بخشی از آن به بهره برداری رسیده و موارد باقی مانده تا پایان تابستان به اتمام خواهد رسید که امیدواریم این نرم افزارها بخش مهمی از دسترسی به نظام جامع اطلاعاتی شرکت را پوشش دهد.

در ادامه این نشست روسای شعب هرکدام به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. مسعود فضائلی رییس شعبه اصفهان با اشاره به شرایط ویژه‌ای که شیوع ویروس کرونا برای تولید فرش دستباف ایجاد کرده گفت: ما در اصفهان که تولیدات کارگاهی زیادی داریم شرایط پیش امده و عمدتا وضعیت قرمز اصفهان در تولید این شعبه تاثیرات منفی داشته که سعی کردیم با توزیع اقلام بهداشتی مثل ماسک، مواد ضد عفونی کننده و فاصله گذاری بین بافندگان در کارگاه تا حدودی این مشکل را مدیریت کنیم اما به هر حال نمیشود از تاثیرات منفی ان در تولید به راحتی گذشت. وی در ادامه فهرستی از مشکلات پیش رو بافندگان و کارکنان شرکت در شعبه اصفهان را عنوان کرد که برای رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر انجام شد.

محمد باغبانیان رییس شعبه کاشان با اشاره به نکاتی در ارائه گزارش‌های تولید نیز گفت: متاسفانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا چند کارگاه اصلی ما حدود دو ماه تعطیل شد که همین نکته در رسیدن به پیش بینی تولید شعبه کاشان کاملا موثر بوده است. باغبانیان در ادامه به مشکلات دیگری اشاره داشت که رفع آن‌ها تا حدود زیادی می‌تواند شعبه کاشان را در رسیدن به هدف‌گذاری انجام شده موفق کند.

حجت تقی‌ملکشاهی رییس شعبه کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با ذکر مشکلات شعبه کرمانشاه گفت: عمده مشکل شعبه کرمانشاه در کندبافی بافندگان است که زمان تولید را طولانی‌تر می‌کند که امیدواریم با توسعه مناطق قالیبافی شعبه این مشکل را تا حد زیادی رفع کنیم. وی همچنین با اشاره به مشکلات بافندگان و اثرات سو کرونا بر تولید این شعبه افزود: متاسفانه اکثر بافندگان این شعبه مستاجر هستند و جابجایی‌های آن‌ها و تغییر چندباره محل دار قالی مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است.

خدیجه فاروقی رییس شعبه ایلام هم با اشاره به رقابت زیاد تولیدکنندگان در منطقه گفت: کرونا تولید ابتدای سال ما را کاهش داده اما جای نگرانی نیست و در ادامه سال این کاهش را جبران می‌کنیم. وی همچنین پیشنهاد داد با اقدامات تشویقی و حمایتی، شرکت سهامی فرش ایران باید بتواند بافندگان بیشتری را در منطقه جذب کند تا سطح تولید را بتوانیم به پیش بینی‌های انجام شده نزدیک کنیم.

در ادامه نشست نوبت به مهدی طاهرنژاد رییس شعبه قم رسید. وی با بیان مشکلات عمده تولید در شعبه قم گفت: ما باید بتوانیم طرح‌های متنوع و منحصربه فرد تولید کنیم تا در بازار تولیدات ابریشمی حرف برای گفتن داشته باشیم و این نیازمند نگاه ویژه در تامین طرح و نقشه شعبه قم با رویکرد خلاقانه است. طاهر نژاد در ادامه افزود: یکی دیگر از عمده مشکلات ما در شعبه قم تامین ابریشم مرغوب است که البته تاکنون مشکل حادی در این مورد نداشتیم. وی در پایان گفت: شعبه قم از نظر حجم تولید مشکلی ندارد و اگر تامین مواد اولیه و نقشه مناسب در زمان مناسب انجام شود می‌توانیم تولیدات را به شکل محسوسی افزایش دهیم.

صمد سربی زاده رییس شعبه نایین هم با ذکر این نکته که عمده مشکلات توسط حاضران گفته شده است افزود: باید تدبیری اندیشید که بیش از پیش به بافندگان فرش توجه کنیم و مشکلات آن‌ها را اول درک کنیم و سپس در صدد رفع آن‌ها برآییم. وی همچنین افزود: با اقدامات حمایتی و تشویق ان‌ها می‌توانیم شرایط تولید را به صورت مستمر بهبود دهیم. سربی زاده در ادامه گفت منطقه نایین از گستردگی بالایی برخوردار است و افزایش نیروی انسانی می‌تواند در بهره‌وری تولید شعبه کمک بسزایی کند.

در پایان نشست با جمع بندی موارد ذکر شده و بررسی راهکارهای عنوان شده بحث و تبادل نظر انجام شد و مقرر شد تا برطرف شدن کامل موانع ذکر شده معاونت تولید شرکت پیگیری لازم را انجام دهد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *