اخبار فرش - رویدادها ۲۹ تیر ۱۴۰۰

بازگشت همه بسوی خداست،

محمدصیرفیان ، استاد عالیقدر ‌‌‌صنعت فرش ‌درگذشت.

با نهایت تاسف و تاثر استاد حاج محمد صیرفیان از بازماندگان بافت سنتی فرش اصفهان و یکی ازخاندان بنیانگذار برند تجاری فرش صیرفیان اصفهان ‌از‌این‌جهان فانی ، رخت بربسته‌ و به دیدارمعبود شتافت.

محمد صیرفیان، از پیشکسوتان صنعت فرش و اهداکننده فرش ایران به سازمان ملل درگذشت.
به گزارش روابط عمومی ، با نهایت تاسف و تاثر استاد حاج محمد صیرفیان از بازماندگان بافت سنتی فرش اصفهان و یکی از خاندان بنیانگذار برند تجاری فرش صیرفیان اصفهان ، که دلباخته فرهنگ و هنر این مرز و بوم بود،‌از‌این‌جهان فانی ، رخت بربسته‌ و به دیدارمعبودشتافته‌است.

این هنرمند برجسته متولد هزار و سیصد در محله ی باب الدشت اصفهان از متولیان و بزرگان عرصه ی فرش ایران بود که مهارت خاصی در تولید فرش در بخش رنگ رزی و تهیه ی نقشه داشت.
همچنین استادهنرمند ونیکوکار ، مدرسه و دانشگاه صیرفیان را در خیابان گلستان اصفهان راه اندازی کرد.

استاد حاج محمد صیرفیان اهداء کننده فرش معروف بنی آدم به سازمان ملل متحد بوده است که به عنوان سندی ماندگار از نگاه انسانی و جهانی فرهنگ و تمدن ایران کهن بر دیوار این سازمان نصب شده است.

استاد محمدصیرفیان برای سفارش نقشه های فرش به هنرمندترین نقاشان زمان ازجمله مرحوم استاد حاج مصورالملکی، استاد احمد ارچنگ، استاد خطائی و استاد علامه که هرکدام در فن طراحی نقش قالی بی مانند بودند، مراجعه می کردند.

فرش صیرفیان از نفیس‌ترین و محبوب‌ترین قالی‌های ایرانی به‌شمار می‌رود که دو تخته از آن در کاخ نیاوران و یک تخته در سازمان ملل متحد نگهداری می‌شود.
بدینوسیله شرکت سهامی فرش ایران درگذشت استاد حاج محمد صیرفیان را به خاندان بزرگ صیرفیان و جامعه فرش ایران تسلیت عرض نموده و برا ی این استاد و بزرگ مرد عرصه صنعت و هنر آمرزش و غفران الهی را خواستار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *