اخبار شرکت - گفت و گو ۲ اسفند ۱۳۹۹

به مناسبت هشتادوپنجمین سالگرد تاسیس شرکت فرش

شعبه شیراز شرکت سهامی فرش ایران افتتاح شد

فاطمه رجبی از سال ۱۳۹۹ به‌عنوان مدیر شعبه شیراز با شرکت سهامی فرش ایران همکاری می‌کند.

شرکت سهامی فرش دارای ۲۴ شعبه در سرتاسر ایران است. شرکت با توجه به تلاش خود برای افزایش شعبه‌ها و تامین فرش‌های مناطق مختلف ایران برآن شد تا شعبه استان فارس را در شهرستان شیراز راه‌اندازی کند. به این بهانه با فاطمه رجبی مدیر شعبه شیراز شرکت فرش ایران گفت‌وگو کرده‌ایم.

  • نوع تولیدات شرکت سهامی فرش ایران در این منطقه را توضیح بدهید؟

در میان استان‌های ایران، فارس بالاترین جمعیت عشایری کشور را دارد و ایلات قشقایی، باصری، عرب، افشار، کهگیلویه و خمسه هنوز بخش شایان توجهی از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند. قالی‌بافی در میان عشایر استان فارس، زیباترین هنر دستی محسوب شده و آمیزه‌ای از کار، تلاش و هنر زنان عشایر را به تصویر می‌کشد. هنر بافندگی در فارس ابتدا هنری عشایری و سپس هنری روستایی به شمار می‌رود. بنابراین نوع تولیدات شعبه فارس نیز با محوریت دستبافته‌های عشایری و روستایی استان  در دو گروه تخت‌باف‌ها و گره‌دارها است.

  • مواد اولیه فرش‌ها را چگونه تأمین می‌کنید؟

پشم گوسفندان استان فارس از روزگاران باستان به لطافت و درخشندگی فوق‌العاده نامور بوده و طبیعی است که ما نیز در تهیه مواد اوليه تولیداتمان از این پتانسیل استفاده می‌کنیم. نکته قابل‌توجه در تولیدات ما در شرکت سهامی فرش استفاده از این نخ‌های دست ریس با رنگرزی گیاهی و ارگانیک است که  سلامت بافنده و مصرف‌کننده و همچنین کمک به حفظ محیط‌زیست را به ارمغان می‌آورد. اصالت و قدمت قالی‌بافی در سرزمین فارس و همچنین صادرات محور بودن، بازارپسندی، دست ریس بودن مواد اوليه و همچنین رنگرزی گیاهی ارگانیک از نقاط قوت تولید در فارس است و از دلایل راه‌اندازی شعبه استان فارس نیز این پتانسیل بالا است.

  • چه هدفی برای رشد شعبه شیراز شرکت دارید؟

اهداف اصلی ما در شعبه شیراز تولید با حفظ اصالت فرش استان، ترویج فرهنگ فرش و اشتغال‌زایی است.

  • سخن آخر؟

 شرکت سهامی فرش ایران در سال‌های گذشته در استان فارس (در شهرستان آباده) دارای نمایندگی بوده و فعالیت‌های چشمگیری داشته است. امیدوارم با حضور مجدد شرکت سهامی فرش در شیراز بتوانیم از ظرفیت‌های بزرگ این استان استفاده کنیم.


کلمات کلیدی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *