حراج ۹ اسفند ۱۴۰۱

در روزی که 64 تخته فرش فروخته شد

یک جفت قالی کاشان؛ پیروزِ حراج ۴۶

چهل و ششمین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده روز دوشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ در ۵۳ نوبت با عرضه ۸۰ تخته انواع دستبافته‌های سنتی برگزار شد. در این جلسه به صورت میانگین فرش‌های فروخته شده ۳۲ درصد رشد از قیمت پایه داشتند.

کلمات کلیدی:


حراج‌های پایانی سال ۱۴۰۱ با استقبال اهالی محترم بازار و علاقمندان فرش ایران در حالی پیگیری می‌شود که رونق بیشتری را تجربه می‌کند. حراج چهل و ششم در ۵۳ نوبت و با عرضه ۸۰ تخته – ۴۲۴ مترمربع انواع دستبافته‌های سنتی برگزار شد. فرش‌های ۴۲ نوبت از این جلسه شامل ۶۴ تخته – ۳۱۵ مترمربع به بالاترین پیشنهادها از قیمت پایه فروخته شدند. اما فرش‌های ۱۱ نوبت شامل ۱۶ تخته – ۱۰۹ مترمربع پیشنهادی بالاتر از قیمت پایه نداشتند و به انبار حراج بازگشتند.

در حراج چهل و ششم به صورت میانگین فرش‌های فروخته شده ۳۲ درصد رشد از قیمت پایه را تجربه کردند و فرش‌های عرضه شده در ۷ نوبت به بیش از دو برابر قیمت پایه فروخته شد.

در این جلسه یک جفت قالی ۶ متری کاشان عنوان بیشترین قیمت پایه و بیشترین قیمت فروخته شده را از آن خود کرد. این جفت قالی کاشان با قیمت پایه ۶۰ میلیون تومان به سالن حراج آمد و با پیشنهادهای متوالی نهایتا با ۴۵ درصد رشد از قیمت پایه به مبلغ ۸۷ میلیون تومان فروخته شد.

در نوبت پایانی حراج هم ۵ تخته فرش مستهلک با مساحتی حدود ۷ مترمربع با قیمت پایه ۵۰۰ هزار تومان به سالن حراج آمد و با رشد قابل توجهی نهایتا به قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد تا این ۵ فرش هم عنوان بیشترین رشد از قیمت پایه حراج چهل و ششم را از ان خود کنند.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *