رویدادها ۲۰ تیر ۱۴۰۳

ترکیبی از عکس، نقاشی و فرش دستباف

نمایشگاه ریشه در خاک

آثار آلاله امینی در مرزی میان عکس، نقاشی و فرش هنر بافه‌ای قرار می‌گیرد. به همین سان در ذاتش، ریشه در معماری کهن ایرانی دارد و در حرکتی جسورانه تابوهای نقوش فرش‌های ایرانی را شکسته و شاهد پدیده‌ای جدید هستیم.

نمایشگاه فرش دستباف و نقاشی آلاله امینی

گالری ایوان این روزها با نمایشگاهی به نام ریشه در خاک (Roots in The Homeland) میزبان آثار آلاله امینی است. این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار این هنرمند ایرانی است که بیانگر احساسات وی درباره رخدادهای پیرامونش در دو قالب نقاشی و فرش دستباف بافته شده از آن، در فضایی که ریشه در خاک و هویت ما ایرانیان دارد به نمایش گذاشته شده است.
این آثار مرورگر خاطرات محوی هستند که ممکن است به یاد آن‌ها بیفتیم اما مطمئناً آن‌ها را دوباره زندگی خواهیم کرد، در عمل هم شما می‌توانید بر روی بعضی از این آثار قدم بگذارید.
در پس پرده هر یک از آثار این هنرمند، مفاهیم گسترده ای از عشق و دغدغه نهفته است و هر یک به شیوه ای با مخاطب سخن می‌گوید. مفهومی از مهاجرت در نقاشی و فرش “مرداب”، مفهومی از یاد و خاطره در نقاشی و فرش “زن بافنده”، مفهومی از عشق و ابدیت در “لاله در آینه”، مفهومی از هم‌خواهی در “مرثیه‌ای برای آب” و مفهومی از سنت و هویت در آثار “رو به آسمان”، “رنگرزخانه” و “خانه پدری”، و تک تک مفاهیمی که امروز توانسته با ترکیب دو بوم نقاشی و بوم فرش دستباف، فضایی نو و بدیع ایجاد کند.


  • هنرمند: آلاله امینی @alalehamini
  • محل برگزاری: تهران، الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، خیابان لسانی، کوچه حمید، پلاک یک، گالری ایوان.
  • زمان برگزاری : ۱ تا ۱۵ تیر سال ۱۴۰۳
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *