حراج ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

حراج فرش دستباف به گام‌های پایانی خود می‌رسد

حراج چهل و دوم به کامِ شیرِ قالی کُردی

چهل و دومین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده روز دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ با مشارکت اهالی بازار فرش و علاقمندان به فرش دستباف بین ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در محل دفتر مرکزی شرکت سهامی فرش ایران برگزار شد.

کلمات کلیدی:

آنچه در حراج چهل و دوم گذشت

چهل و دومین جلسه حراج فرش دستباف سال ۱۴۰۰ مجموعا در ۶۵ نوبت برگزار شد. در این ۶۵ نوبت جمعاً ۹۴ تخته انواع فرش دستباف به مساحت ۲۹۵ متر مربع عرضه شد. از این بین در ۳۹ نوبت ۶۴ تخته فرش به مساحت ۱۶۲ متر مربع به پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شدند اما در ۲۶ نوبت ۳۰ تخته فرشِ عرضه شده به مساحت ۱۳۳ متر مربع شانسی برای فروش نداشتند.

ترین‌های حراج چهل و دوم

بالاترین قیمت پایه چهل و دومین جلسه حراج مربوط به یک تخته قالی ۱۲ متری مشهد بود که با مبلغ ۲۸ میلیون تومان در سالن حراج عرضه شد و با ۷ درصد رشد به مبلغ ۳۰ میلیون تومان فروخته شد. کمترین قیمت پایه این جلسه از حراج هم مربوط به یک تخته قالیچه لری با مساحت ۲٫۶۵ مترمربع  و قیمت پایه ۶۰۰ هزار تومان بود که با رشد ۳٫۵ برابری نهایتا به مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد.

فرش شاخص حراج چهل و دوم

در ۹ نوبت از حراج چهل و دوم ۹  تخته فرش مجموعا به مساحت ۳۵ مترمربع به پیشنهادهایی بیش از دو برابر قیمت پایه فروخته شدند. در این بین اما یک تخته قالی کردی با نقش شیر روایت هیجان انگیزتری داشت. این فرش جذاب شیری با مساحت ۱٫۶۵ مترمربع با قیمت پایه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وارد صحنه حراج شد اما نهایتاً در رقابتی جذاب با بیش از ۲٫۵ برابر رشد از قیمت پایه به بالاترین پیشنهاد به مبلغ ۱۴ میلیون تومان فروخته شد.

به صورت میانگین فرش‌های فروخته شده در چهل و دومین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده رشدی ۳۶ درصدی از قیمت پایه داشتند.


عکس: امیر پالوانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *