حراج ۵ بهمن ۱۴۰۰

حراج فرش دست‌باف 1400 به گام سی‌ام رسید

از هریس و تبریز تا شیراز و کرمان در حراج فرش

سی‌امین جلسه حراج فرش دستباف کهنه با عرضه بیش از ۱۰۰ تخته قالی، گلیم، گبه و تابلوفرش از مناطق مختلف فرش‌بافی روز دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۵۷ نوبت برگزار شد.

کلمات کلیدی:

در این جلسه از حراج ۱۰۲ تخته انواع گونه‌های فرش دستباف در ۵۷ نوبت عرضه شد که از مجموع فرش‌های عرضه شده ۹ مورد هیچ پیشنهادی بالاتر از قیمت پایه نداشت و فرش‌های عرضه شده در ۴۸ نوبت دیگر با پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شد.


کمترین قیمت عرضه شده در این جلسه از حراج مربوط به سه تخته گلیم بود که با قیمت پایه ۳۵۰ هزار تومان عرضه و با پیشنهاد ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد.
بالاترین قیمت عرضه فرش در این جلسه، مربوط به یک پارتی فرش با تعداد ۲۴ تخته قالی درشت باف با مجموع ۳۶٫۵ متر مربع مساحت بود که با قیمت پایه ۳۹ میلیون تومان عرضه و نهایتا به بالاترین پیشنهاد به ارزش ۴۴ میلیون تومان فروخته شد. این نوع عرضه فرش به صورت یکجا در حراج فرش دست‌باف کهنه بی‌سابقه بود که در سی‌امین جلسه حراج سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد.
بیشترین رشد قیمت از قیمت پایه هم در این جلسه از حراج مربوط به دو تخته فرش بلوچ و ترکمن بود که با قیمت پایه ۸۰۰ هزار تومان عرضه شد و با رشدی سه برابری به قیمت ۲ میلیون و چهارصد هزار تومان فروخته شد.


با توجه به استقبال انجام شده جلسات حراج تا پایان سال ۱۴۰۰ دو جلسه در هر هفته برگزار می‌شود. که علاوه بر روزهای دوشنبه در روزهای چهارشنبه هم بین ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ این جلسات برگزار خواهد شد.


عکس: عبدالحسین قاسم‌نژاد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *