حراج ۶ بهمن ۱۴۰۱

در روزی که انتظارها برآورده نشد

قالی اراک فاتح حراج سی و هشتم شد

سی و هشتمین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده شرکت فرش ایران روز دوشنبه سوم بهمن ۱۴۰۱ با عرضه ۳۰۸ مترمربع انواع دستبافته‌های سنتی برگزار شد. در این جلسه ۲۲۰ متر فرش به بالاترین پیشنهادها فروخته شدند.

کلمات کلیدی:


حراج سی و هشتم در حالی برگزار شد که تعداد فرش‌های فروخته نشده نسبت به جلسات قبل رشد محسوسی داشت. این جلسه در ۶۵ نوبت با عرضه ۹۱ تخته (۳۰۸ مترمربع) برگزار شد که از این بین فرش‌های عرضه شده در ۴۷ نوبت (۶۴ تخته – ۲۲۰ مترمربع) به بالاترین پیشنهادها فروخته شدند اما فرش‌های ۱۸ نوبت (۲۷ تخته – ۸۸ مترمربع) مشتری‌ای نداشتند و به انبار حراج بازگشتند.

در حراج سی و هشتم فرش‌های ۸ نوبت به بیش از دو برابر قیمت پایه فروخته شدند و به صورت میانگین فرش‌های فروخته شده ۳۷ درصد رشد از قیمت پایه داشتند.

عنوان بیشترین رشد از قیمت پایه هم به یک تخته قالی ۱۲ متری اراک رسید. این قالی در نوبت پنجم حراج با قیمت پایه یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان عرضه شد و نهایتا به مبلغ ۵ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان فروخته شد تا به عنوان فاتح این جلسه حراج شناخته شود.

بالاترین قیمت پایه حراج سی و هشتم در نوبت ۳۴ رقم خورد. جایی که یک قالیچه قم با قیمت پایه ۱۸ میلیون تومان به سالن آمد اما مشتری‌ای نداشت و به انبار حراج بازگشت. عنوان بالاترین قیمت فروخته شده این جلسه هم به یک تخته قالی ۹ متری کاشان رسید. قیمت پایه این قالی تقریبا سالم کاشانی ۱۲ میلیون تومان بود که با ۸ چوب بالاتر نهایتا به قیمت ۱۶ میلیون تومان فروخته شد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *