اخبار فرش ۱۹ دی ۱۳۹۸

در گزارش خبرنگار شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی عنوان شد

شکوه فرش ایرانی؛ نمادی از غرور فرهنگی

کریستینا لیوا گزارشگر برنامه «بازار» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در گزارشی ضمن تمجید از فرش دستباف ایرانی گفت: فرش ایرانی تقریباً در همه کشورها یافت می شود و نمادی از غرور فرهنگی، شهرت و هنر ایرانی است.

برنامه تلویزیونی «بازار» در شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به معرفی شرکت ها و صنایع ایرانی می پردازد و در قسمت اخیر خود نگاهی ویژه به صنعت فرش دستباف ایران دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران، به نقل از خبرگزاری رسمی حوزه، ایران همواره به دلیل هنر خیره کنندۀ قالی‌بافی‌اش مشهور بوده و صدها کارگاه تولیدی کوچک و بزرگ توانایی تولید حجم گسترده‌ای از انواع قالی‌ها در مناطق مختلف ایران را دارند.

مجری در بخشی از برنامه بازار که به بررسی فرش دستباف می‌پردازد اشاره‌ می‌کند فرش در ایران هنری است که از نسلی به نسل دیگر به ارث می‌رسد و تقریباً در همه کشورها یافت می‌شود و نمادی از غرور فرهنگی، شهرت و هنر ایرانی است.

در بخش دیگری از برنامه «بازار» صنعت فرش ایران و چگونگی تطبیق آن با چالش‌های ناشی از تحریم‌ها و سرعت بخشیدن به روندهای جدید از جمله نوآوری در ساخت و تولید فرش‌های باشکوه ایرانی بررسی می‌شود.

در این گزارش اشاره می‌شود ایران موفق شده از رقابت بی ثمر برای تولید فرش دوری کند. هرچند رقبای بین المللی مانند افغانستان، پاکستان، ترکیه و حتی هند با کاهش قیمت این کالا به امید افزایش تجارت خود در بازار بین المللی، استانداردهای کیفیت را در تولید فرش کاهش داده‌اند اما صنعت فرش ایران ضمن تطبیق با خواسته‌های مدرن و تاکید بر کیفیت، همچنان تمامیت خود را حفظ کرده است.

کریستینا لیوا اجرای برنامه «بازار» را بر عهده دارد و پنج‌شنبه ساعت ۳ بامداد، جمعه ساعت ۲ بامداد، شنبه ساعت ۰۸:۳۰ و ۱۳:۳۰ و یکشنبه ساعت ۰۶:۳۰ به زبان اسپانیایی روی آنتن هیسپان تی وی می رود.

گفتنی است هیسپان‌تی‌وی نام اولین شبکه تلویزیونی اسپانیایی‌زبان ایران است که فعالیت خود را از تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۱ آغاز کرد در ۳۱ ژوئن ۲۰۱۲ با حضور رئیس وقت سازمان صداوسیما و رئیس‌جمهور به صورت رسمی افتتاح شد. این شبکه ایران تصمیم دارد روابط خود را با کشورهای اسپانیایی زبان مثل اسپانیا، ونزوئلا، آرژانتین، بولیوی، شیلی، اکوادر، پرو، کلمبیا، کوبا و مکزیک بهبود ببخشد.


کلمات کلیدی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *