حراج ۷ تیر ۱۴۰۱

اولین حراج تابستان 1401 برگزار شد

حراج یازدهم با پشتی کاشمر و ماهی بیجار گرم شد

دوشنبه ششم تیرماه یازدهمین جلسه حراج فرش سال ۱۴۰۱ برگزار شد. در این جلسه ۳۰۹ مترمربع انواع فرش دستباف عرضه شد که ۲۰۸ مترمربع با رشد ۳۸ درصدی از قیمت پایه به بالاترین پیشنهاد فروخته شد.

کلمات کلیدی:


اولین حراج تابستان به گرمای تابستان

نخستین حراجِ فصل تابستان در ۶۲ نوبت و با عرضه ۱۰۸ تخته فرش دستباف به مساحت ۳۰۹ متر مربع برگزار شد. از این بین فرش‌های عرضه شده در ۴۳ نوبت به تعداد ۸۲ تخته و مساحت ۲۰۸ مترمربع به پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شدند. اما فرش‌های عرضه شده در ۱۶ نوبت به تعداد ۲۶ تخته و مساحت ۱۰۱ مترمربع شانسی برای فروش نداشتند و به انبار حراج بازگشتند. در ۶ نوبت از این جلسه فرش‌های عرضه شده به پیشنهادهایی بیش از دو برابر قیمت پایه فروخته شدند. همچنین میانگین نسبت رشد فرش‌های فروخته شده از قیمت پایه در این جلسه ۳۸ درصد بود.

ترین‌های حراج یازدهم

در هشتمین نوبت از جلسه یازدهم حراج، یک تخته قالی ۶ متری تبریز به سالن حراج آمد که قیمت پایه آن ۵۰ میلیون تومان بود. این فرش هرچند بالاترین قیمت پایه حراج یازدهم را داشت اما مشتری‌ای پیدا نکرد و به انبار حراج بازگشت تا شاید در جلسات بعدی عرضه شود و مشتری‌ای پیدا کند.

عنوان کمترین قیمت پایه و قیمت فروخته شده حراج یازدهم هم به ۷ تخته فرش ترکمن رسید. این ۷ پشتی ترکمن که در نوبت ۲۳ حراج عرضه شده بود تا حدودی مستهلک بودند که قیمت پایه آن‌ها ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد و با یک چوب بالاتر به قیمت ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد.

گرمای حراج با پشتی کاشمر و ماهی بیجار

در نوبت ششم حراج داغ تابستان، یک جفت پشتی کاشمر با مساحتی کمتر از یک متر مربع و قیمت پایه یک میلیون تومان وارد سالن حراج شد که در رقابتی جذاب نهایتا با رشد ۳٫۵ برابری به قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد تا عنوان بالاتری رشد از قیمت پایه حراج یازدهم به این جفت پشتی کاشمری برسد

در نوبت دهم حراج هم یک قالی طرح ماهی بیجار با مساحت ۴ مترمربع وارد سالن حراج شد که این قالی مربع هم رشد چشم گیری از قیمت پایه داشت. این ماهی بیجار که با قیمت ۵ میلیون تومان به حراج رسیده بود با پیشنهادهای متوالی حضار نهایتا به قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد.


دوازدهمین جلسه حراج فرش دستباف روز دوشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ بین ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل دفتر مرکزی شرکت سهامی فرش ایران برگزار می‌شود. حضور در حراج برای عموم علاقمندان آزاد است.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *