تصاویر - حراج ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

سومین جلسه حراج فرش دستباف با رقابت بیشتر برگزار شد

حراج سوم با رکوردداری یک تخته قالی مَحَل

روز دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ سومین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده با رقابت داغ و هیجان انگیز خریداران فرش برگزار شد. در این جلسه ۸۳ تخته انواع فرش دستباف با مساحت تقریبی ۲۸۵ متر مربع در ۵۱ نوبت عرضه شد.

کلمات کلیدی:

حراج فرش دستباف شرکت سهامی فرش ایران

حراج سوم هیجان انگیزتر از قبل

سومین حراج فرش دستباف کارکرده در حالی برگزار شد که اخرین جلسه حراج در ماه مبارک رمضان بود. در این جلسه که طبق روال گذشته روز دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ بین ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار شد مجموعا در ۵۱ نوبت ۸۳ تخته انواع فرش دستباف به مساحت ۳۳۵٫۵ مترمربع عرضه شد. از این بین ۶۸ تخته فرش عرضه شده در ۴۰ نوبت با مساحت ۲۸۳ مترمربع به پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شدند. اما ۱۵ تخته فرش عرضه شده در ۱۱ نوبت به مساحت ۵۲٫۵ مترمربع مشتری‌ای نداشتند و به انبار حراج برگشتند.

ترین‌های حراج سوم به روایت آمار

در ۱۳ نوبت از آخرین حراج ماه مبارک رمضان فرش‌های عرضه شده به پیشنهادهایی تا دوبرابر و بیش از دو برابر قیمت پایه فروخته شدند. بالاترین قیمت پایه این جلسه مربوط به یک تخته قالی ۶ متری تبریز بود که با قیمت ۴۲ میلیون تومان وارد صحنه حراج شد اما مشتری‌ای نداشت و به انبار حراج بازگشت. کمترین قیمت پایه حراج سومِ سال ۱۴۰۱ هم مربوط به یک جفت فرش ترکمن به مساحت ۳٫۸۳ متر مربع بود که با مبلغ ۵۵۰ هزار تومان در سالن حراج عرضه و با رشد دو برابری به بالاترین پیشنهاد به مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد.

عنوان بیشترین قیمت فرش فروخته شده اولین حراج اردیبهشت‌ماه هم به یک تخته قالی مارک‌دار مشهد رسید. این قالی قواره ۹ متری با قیمت پایه ۶ میلیون تومان در سالن حراج عرضه شد و در رقابتی جذاب با رشدی بیش از دو برابر به مبلغ ۱۳ میلیون تومان فروخته شد. عنوان کمترین قیمت فرش فروخته شده این جلسه از حراج هم به یک تخته گلیم بزرگ‌پارچه به مساحت ۷٫۴ مترمربع رسید. قیمت پایه این گلیم ۸۰۰ هزار تومان بود که با رشد ۱۳ درصدی به قیمت ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد.

اتفاق خاص سومین حراج قرن پانزده

سومین جلسه حراج فرش دستباف با رقابت و هیجان محسوسی برگزار شد به شکلی که نسبتِ رشدِ فرش‌های فروخته شده، از قیمت پایه به عددی بیش از ۷۵ درصد رسید. این در حالی است که در جلسات گذشته رشد قیمت به صورت میانگین روی ۲۰ تا ۴۰ درصد بود. در این بین بیشترین رشد از قیمت پایه به یک تخته قالی ۱۰ متری «مَحَل» رسید. این قالی که ابتدا به نظر نمی‌رسید مورد اقبال حضار باشد با قیمت پایه ۹۰۰ هزار تومان در حراج رونمایی شد اما در مدت کوتاهی با پیشنهادهای متوالی حضار نهایتا با رشدی بیش از ۶٫۵ برابر قیمت پایه به مبلغ ۶ میلیون تومان فروخته شد.

گفتنی است چهارمین جلسه حراج با توجه به تعطیلی عید فطر در هفته آینده روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۱۶ در محل دفتر مرکزی شرکت سهامی فرش ایران، سالن حراج برگزار خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *