تصاویر - حراج ۲۱ تیر ۱۴۰۱

عرضه 101 تخته فرش دستباف در حراج سیزدهم

بختیارهای زیبا در حراج سیزدهم

سیزدهمین جلسه حراج فرش دستباف در ۵۶ نوبت با عرضه ۱۰۱ تخته انواع فرش دستباف روز دوشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور اهالی محترم بازار و علاقمندان به فرش دستباف در سالن حراج شرکت فرش برگزار شد

کلمات کلیدی:

آنچه در حراج سیزدهم گذشت

در اخرین حراج تیرماه ۱۴۰۱ مجموعا در ۵۶ نوبت ۱۰۱ تخته فرش دستباف با مساحت ۲۷۳ مترمربع عرضه شد. فرش‌های عرضه شده در ۳۵ نوبت شامل ۷۰ تخته فرش با مساحت ۱۵۵ مترمربع به بالاترین پیشنهاد فروخته شدند. اما ۳۱ تخته فرش عرضه شده در ۲۱ نوبت به مساحت ۱۱۸ مترمربع مشتری‌ای نداشتند و فروخته نشدند.

در ۴ نوبت از این جلسه فرش‌های عرضه شده به بیش از دو برابر قیمت پایه فروخته شدند. همچنین نسبت رشد فرش‌های فروخته شده در حراج سیزدهم از قیمت پایه به صورت میانگین ۳۷ درصد بود.

چند تخته بختیار زیبا، چشم و چراغ حراج سیزدهم

بیشترین رشد قیمت حراج سیزدهم در نوبت ۵۵ رقم خورد. زمانی که ۵ تخته فرش به مساحت حدودی ۴ مترمربع با قیمت پایه یک میلیون و ۴۰۰ به سالن حراج آمد و با پیشنهادهای متوالی حضار نهایتا به قیمت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد تا عنوان بیشترین رشد قیمت به این چند تکه فرش همدان و رودبار و ترکمن برسد.

نکته جالب این که در چند نوبت از حراج سیزدهم تعدادی قالی کهنه بختیاری عرضه شد که همه به بالاترین پیشنهادها از قیمت پایه فروخته شدند. که از این بین بیشترین رشد قیمت مربوط به یک تخته فرش قواره پرده‌ای بختیار بود که با قیمت پایه ۲ میلیون تومان به سالن حراج آمد و با قیمت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالاترین پیشنهاد فروخته شد.

ترین‌های حراج سیزدهم

بالاترین قیمت پایه حراج سیزدهم مربوط به یک جفت قالی زابل به مساحت حدودی ۱۰ متر مربع بود که با قیمت ۳۰ میلیون تومان به سالن حراج آمد اما مشتری‌ای نداشت و به انبار حراج بازگشت. عنوان بالاترین قیمت فروخته شده حراج سیزدهم هم به یک تخته قالی قواره ۶ متری یزد رسید که با مبلغ ۸ میلیون تومان به سالن حراج امد و نهایتا ۱۱ میلیون تومان فروخته شد.

کمترین قیمت پایه و فروخته شده حراج سیزدهم هم در نوبت ۲۵ این جلسه رقم خورد و متعلق به یک جفت فرش ترکمن به مساحت ۲٫۲۴ متر مربع بود که با قیمت پایه ۱ میلیون تومان به سالن حراج امد و با دو چوب بالاتر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *